  • 11. Data: 2019-08-23 16:26:30
    Temat: Re: Wymiana cylinderka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 16:12:43 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec odpowietrzyłem normalnie. W
    multipli, w megance, w sharanie też. W fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs
    to nie pamiętam.

  • 12. Data: 2019-08-23 17:17:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 16:12:43 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    [...]
    >Dobrze że nie wiedziałem że trzeba jakoś specjalnie wiec
    >odpowietrzyłem normalnie. W multipli, w megance, w sharanie też. W
    >fordzie Ka również. Ale czy ford ka miał abs to nie pamiętam.

    A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i
    cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS.

    I jak sie wtedy odpowietrza ... trzeba sie doczytac :-)

    J.

  • 13. Data: 2019-08-23 19:28:14
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > A tymczasem w nowoczesnym samochodzie miedzy pompa przy pedale i
    > cylinderkiem jest jeszcze tajemnicze urzadzenie ABS.

    Poprosze opisz to od strony fizycznej -- interesuje mnie zwłaszcza
    miedzypompaprzypedale...

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2019-08-23 21:37:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Trybun pisze tak:

    > Trochę obawiam się tego ABSu, układ z takim systemem podobno
    > odpowietrza się jakoś inaczej niż tradycyjny układ.

    Nie dopuścić żeby cały płyn ściekł i powietrze weszło do modulatora
    ABS. Najlepiej obmyślić plan co zrobię jak tu nie odkręce jak urwę
    przewód czy odkręce kolejne połączenie. Dobrze mieć czym zakręcić aby
    pojechać o trzech kołach do mechanika.

    Wkrętarka do rozwiercania śrub, fleksa na akku w wersji pod blokiem
    mocno zalecana.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 15. Data: 2019-08-23 23:14:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-08-23 16:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale z ABS to nie wiadomo jak :-)
    A ABS to w ogóle działa na tylne koła w takich prostych/tanich
    samochodach z bębnowym tyłem? Przecież tam przy (tylnych) kołach w takim
    wypadku jakieś czujniki powinny być, a ja czegoś takiego w mojej Corsie
    nie widziałem. A ABS ma. Chyba, że to jakaś wersja oszczędnościowa i
    korzysta z jednego (przedniego) czujnika na całą stronę auta. Ale IMO to
    słabe by było.

  • 16. Data: 2019-08-24 09:50:19
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    > Ja wymieniałem w Kangoo 2002. Też ma ABS. Żadnych problemów.

    I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie z
    czystej ciekawości. Bo u mnie jednak chyba chodzi nie o cylinderek przy
    tylnym zacisku ale o coś więcej. Mocno grzeje się również tarcza
    przedniego  hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego
    hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową.

  • 17. Data: 2019-08-24 10:26:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2019 09:50:19 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > przedniego  hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego
    > hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową.

    Dokładnie tak, zapewne dlatego że nie pomyślałem o możliwych różnicach
    :) Ale ponieważ zawsze staram się żeby płynu wyciekło jak najmniej, to
    zapewne ABS-u nie zapowietrzyłem. A może ABS ABS-owi nie równy i
    niektórym takie rzeczy nie szkodzą?
    Co do drugiego pytania to dosyć trudno mi sobie wyobrazić takie
    uszkodzenie układu hamulcowego w którym na jednym obwodzie pozostaje
    jakieś ciśnienie po puszczeniu hamulca.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2019-08-24 11:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

> [...]
    > tarcza przedniego  hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do
    > tylnego hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę

    Albo po prostu ze starości i tu i tu hamulec nie pracuje tak jak trzeba.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 19. Data: 2019-08-24 11:59:55
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    > Co do drugiego pytania to dosyć trudno mi sobie wyobrazić takie
    > uszkodzenie układu hamulcowego w którym na jednym obwodzie pozostaje

    Zalecane jest choćby to że odpowietrzanie należy zaczynać od
    najbliższego zacisku do pompy hamulcowej, a nie najdalszego jak to się
    robiło kiedyś. Być może w twoim przypadku faktycznie nie doszło do
    zapowietrzenia układu i tym samym wszystko zagrało.

    Pozostaje chyba tylko możliwość wadliwego działania pompy. Auto pewnie
    podobnie jak kiedyś Polonez (FSO1500) ma dwuobwodowe hamulce. Bo chyba
    niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na
    przednim i tylnym kole..

  • 20. Data: 2019-08-24 12:43:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2019 11:59:55 +0200, Trybun napisał(a):

    > Bo chyba
    > niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na
    > przednim i tylnym kole..

    E tam. Widziałem dziwniejsze rzeczy :) Ale przegląd trzeba zrobić.
    --
    Jacek
    I hate haters.