    From: macu <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Wymiana dysku w notebooku
    Date: Wed, 06 May 2009 19:39:39 +0200

    Witam,
    mam dwuletniego notebooka Asus F2JE-5D018E, na pokładzie ma oryginalny
    dysk Hitachi 120GB. Przymierzam się do zakupu dysku 500GB też Hitachi
    (sprawdziłem specyfikacje producenta, oba dyski mają te same wymiary,
    pobór mocy itp., różnią się oczywiście pojemnością i interfejsem -
    oryginalny to S-ATA a nowy to S-ATA II). Pytałem w serwisach i ponoć
    interfejs S-ATA jest kompatybilny wstecz, tyle że nie wykorzystam
    szybkości nowego dysku, ale mniejsza z tym. Kolega zaś zwrócił mi
    dziś uwagę, że BIOS mojego notebooka może nie obsługiwać dysków
    większych niż 120GB bądź 160GB. No i znów mam pytanie do Was,
    czy to faktycznie może mieć miejsce, czy bios tak dokładnie musi
    wiedzieć jaki dysk obsługuje??

    Mariusz