  • 41. Data: 2014-04-23 21:02:08
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:
    > Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I
    > naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?
    Nie. To nie ma znaczenia. Przecież od dawna wiadomo, że we wszystkich
    benzynowych samochodach instaluje się takie same silniki benzynowe, a we
    wszystkich dieslach, takie same silniki diesla. Nawet jak się kupuje
    samochód, to idzie się po prostu do pierwszego z brzegu salonu i wybiera
    kolor.

    Maciek

  • 42. Data: 2014-04-24 11:51:03
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2014-04-23 12:17, Trybun pisze:

    > Mechanicy mówią o jakimś rozszczelnieniu silnika za sprawą oleju
    > syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego.
    > Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie
    > płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

    Jak silni cieknie to sie go remontuje, a nie wlewa coraz bardziej gęsty
    olej. IMHO to przeświadczenie to jeszcze z zamierzchłej przeszłości,
    gdzie lało sie 15w40 i było ok
    A płukanie to koszt pewnie 30pln - preparat do oleju, silnik na wolne
    obroty i tak z 15(?) minut.

    > No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie
    > przeglądy były robione poza ASO.

    Znam przypadki z angli - leja co maja pod ręką, a zainteresowanemu mowi
    sie co chce usłyszeć.

    > Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet,
    > czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

    Producenci "zalecają" pewne oleje do określonych silników. NP VW z
    pompo-wtryskiwaczami ma spelniać norme 505.01. Bardziej chciałem miec
    "pełny" obraz ;)

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 43. Data: 2014-04-27 17:16:32
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-23 12:20, Trybun pisze:

    > Silnik benzynowy, pojemność 1.6l, czterocylindrowy, 16 zaworów. I
    > naprawdę może mieć znaczenie to że marka tego auta to Chevrolet?

    Pewnie, że może. Jak inaczej zidentyfikować co to za silnik... Moc
    124KM? Jak tak, to właśnie jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim,
    czyli to że olej jest czarny to taka jego uroda. Nie musi oznaczać, że
    był dawno nie zmieniany.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 44. Data: 2014-04-27 22:20:20
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 17:23:30 UTC+2 użytkownik Nathan napisał:

    > Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?

    > Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
    >
    > Orlenu.
    >
    > A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
    >
    > Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)

    > Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane w
    >
    > technologii syntetycznej"
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam Nathan
    >
    > "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

> [...]

    Zużyty olej w kanał. Nic złego się nie stanie. Odzyskają go w oczyszczalni ścieków a
    w zasadzie sam się odzyska. Podniesie wartość opałową syfu co w pierwszym rzucie
    oddzielają. Srajtaśna, podcipniki itp po oddzieleniu od ścieków suszą i wysyłają do
    elektrowni. Ponoć całkiem przyzwoitą wartość opałową to ma. Co robisz ze starym
    olejem po smażeniu frytek, myciu patelni czy z tłuszczem co jest w gównie jak tłusto
    pojesz? Olej silnikowy w przeciwieństwie do tłuszczów używanych w domu do robienia
    jedzenia nie jest skażony biologicznie. Przepracowanego oleju silnikowego można
    żałować jedynie w kategorii odzysku surowców wtórnych. Ale jak jest mój bo za niego
    zapłaciłem i ktoś chce go powtórnie wykorzystać i po przerobieniu sprzedać z zyskiem
    to niech go ode mnie odkupi.