  • 21. Data: 2018-01-23 11:42:11
    Temat: Re: Wypadek
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Jan 2018 08:52:43 +0100, w <5a66e9ce$0$568$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Czyli że zakładając że wyprzedzające auto jechało z maksymalną
    > prędkością dozwoloną na autostradzie różnica prędkości wynosiła aż 38
    > km/godz.

    Można obliczyć prędkość po długości linii przerywanej.

  • 22. Data: 2018-01-23 11:47:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 11:21, T. pisze:

    > Rozumiem, że mam jechać prawym pasem oczywiście wyłącznie do +-80 km/h,
    > bo jak się TIR-a dogonię to nie mam prawa wyprzedzać, bo lewym mi co
    > chwila coś zapierdala 180 km/h?

    Zasadniczo dobrze rozumiesz. Nieważne ile popierdala nie usprawiedliwia
    to wymuszenia pierwszeństwa przy zmianie pasa. Chyba że zapierdala z
    nadświetlną i fotony z tyłu zostają, więc siłą rzeczy jest niewidzialny
    z przodu. Choć wtedy zachodzą zjawiska relatywistyczne i trzeba by
    jakiegoś biegłego fizyka powołać.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-01-23 14:07:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-23 o 11:47, Shrek pisze:

> [...]
    > nadświetlną i fotony z tyłu zostają, więc siłą rzeczy jest niewidzialny
    > z przodu. Choć wtedy zachodzą zjawiska relatywistyczne i trzeba by

    Była taka sprawa, głośna sprawa, że zapierdalał obywatel RP szybko i
    bezpiecznie ulicą Puławską w Warszawie. Na skrzyżowaniu z Malczewskiego
    miał zielone światło i zabił kilka osób, bo ktoś mu wyjechał z boku. Sąd
    uznał, że obywatel RP jednak zapierdalał tak szybko, że nawet manie
    zielonego światła nie chroni go przed pójściem do pierdla na kilka lat.

  • 24. Data: 2018-01-23 14:14:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 14:07, Poldek pisze:

> [...]
    > uznał, że obywatel RP jednak zapierdalał tak szybko, że nawet manie
    > zielonego światła nie chroni go przed pójściem do pierdla na kilka lat.

    Dlatego napisałem - jak jest niewidoczny to trudno - nie ustąpisz bo nie
    miałeś szansy dojrzeć. Inna sprawa, że z doświadczenia ci powiem, ze
    częsciej ludzie zajeżdzają przy zmianie pasa jak jedziesz 160 niż 200,
    co oznacza że widzą, tylko jak jedziesz 160 to uważają że dasz radę
    zahamować a przy 200 to się boją;)

    Jednak przedpisca pytał o to, czy jak jedzie 80 za tirem (tak naprawdę
    to 90) i lewym pasem co chwila ktoś zapiedala 180 to ma jechać za tirem
    czy wpierdolić się pod jadącego 100km szybciej zapiedalacza.

    Ponieważ pytał chyba poważnie, to mu odpisałem. Zmiana pasa przed kogoś
    jadącego 100 km szybciej jest nie dość że nieprzepisowa, to na ogół
    kurewsko niezdrowa. Nie polecam:P

    Shrek

  • 25. Data: 2018-01-23 15:29:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 11:42, r...@k...pl pisze:

    > Można obliczyć prędkość po długości linii przerywanej.

    Są tam pokazywane pozycje GPS, nie potrzeba żadnych przybliżeń, poza
    zwłoką w przesyłaniu danych.
    T.

  • 26. Data: 2018-01-23 16:13:03
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 10:49:00 UTC+1 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > -- Odpowiedź prawidłowa?
    >
    > niestety ale probuj dalej :-)
    >
    > kolejna wywazona opinia tym razem TVN
    >
    > BMW powinien mieć zabrane prawko na 3 miesiące + mandat. Miał 6 sekund i

    I sprawa zamknięta.
    Jakiekolwiek gdybanie na temat winy tego na lewym pasie jest nieumocowane do
    czegokolwiek.

    Jedyna sprawa do jakiej bym sie czepił to nikła kara dla tego w bmw. 500pln?
    Rili?
    500?

  • 27. Data: 2018-01-23 16:18:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 16:13, s...@g...com pisze:

    > I sprawa zamknięta.
    > Jakiekolwiek gdybanie na temat winy tego na lewym pasie jest nieumocowane do
    czegokolwiek.

    Jest umocowanie do filmiku na youtubie;)

    > Jedyna sprawa do jakiej bym sie czepił to nikła kara dla tego w bmw. 500pln?
    > Rili?
    > 500?

    Też mnie to wkurwia, że więcej można wyhaczyć z mniej lub bardziej
    groźne przewinienia niż za rzeczywiste spowodowanie "kolizji".

    Shrek

  • 28. Data: 2018-01-23 17:40:07
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 23 Jan 2018 07:13:03 -0800 (PST), s...@g...com wrote:

    >I sprawa zamknięta.
    >Jakiekolwiek gdybanie na temat winy tego na lewym pasie jest nieumocowane do
    czegokolwiek.

    Nie, nie jest.

    "Art. 24.
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się
    w szczególności, czy:
    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu"

    Jak dla mnie jest współwinny całej tej sytuacji.
    A po drugie to do wyprzedzania to się trzeba zbierać. A tutaj mamy
    typowy przykład wyprzedzania się dwóch ślimaków drogowych. Jeden
    jedzie 100 km/h, drugi 102 km/h.

    I jeszcze to:
    "Art. 3.
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
    publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie
    się również zaniechanie."

    Tutaj własnie zabrakło tego ostatnieg: zaniechania. Ze strony
    filmujacego, bo jednak postanowił sie władować na lewy pas pod
    nadciągające z nadświetlną BMW. Ze strony kierującego BMW bo chyba
    nawet nie próbował hamować.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 29. Data: 2018-01-23 17:46:09
    Od: p...@g...com

    --Ze strony kierującego BMW bo chyba nawet nie próbował hamować.

    Reka do góry kto by hamował z 2 paczek do setki w takich warunkach ;-) BMW jechał w
    trybie GTA czyli licząc się z trupami ale policjant wycenił to po taniości na 500
    zeta i będzie mu to zapamiętane.

  • 30. Data: 2018-01-23 17:48:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 17:46, p...@g...com pisze:

    > Reka do góry kto by hamował z 2 paczek do setki w takich warunkach ;-)

    No ja bym hamował. Ale ja jestem z tych dziwnych, co to hamują gejem
    hamulca a nie klaksonem:P

    Shrek