  • 11. Data: 2023-09-19 23:12:39
    Temat: Re: Wypadek w krakowie, opinia biegłego
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.09.2023 o 21:06, Janusz pisze:

    > Gdzie przejechać? jak on w wyspę walnął? jakby by ściął bardziej zakręt
    > to by ominął wyspę i wpakował się na pas pod prąd, w barierki i do Wisły.

    No i widzisz, jakby ściął to by go dupa nie wyprzedziła tak, że samochód
    skręcił w lewo na wyspę. Taka symulacja jest jak przejeżdża 100km/h z
    pasa środkowego https://youtu.be/8F5tNp4hmFg?t=662 . Z lewego tylko z
    większą prędkością by się udało.

  • 12. Data: 2023-09-24 19:03:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 17:07, io pisze:

    > No i właśnie, ciekawi mnie co rejestruje mój samochód :-)

    Sporo. W moim 17 letnim volvo jak podłączysz do vidy to w przypadku
    każdego błędu widać parametry potencjalnie z nim związane - typu
    prędkość, bieg, zadziałanie sbs, esp, pozycja hamulca i gazu, kąt
    skręcenia kierownicy, temperatuty powietrza, płynów itp - oczywiście
    tylko te związane w sposób choćby pokrętny z danym błędem. Sądzę że w
    przypadku wywalenia pirotechniki jest zapisane praktycznie wszystko.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-09-24 21:44:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.09.2023 o 19:03, Shrek pisze:

> [...]
    > tylko te związane w sposób choćby pokrętny z danym błędem. Sądzę że w
    > przypadku wywalenia pirotechniki jest zapisane praktycznie wszystko.

    Ale z przeszłości?

    Jak poprzednio szukałem za pomocą AI to było, że RS nie jest wyposażony
    w czarną skrzynkę, ale AI składa różne kawałki napisane przez ludzi
    niekoniecznie sensownie składa.

    Nowy artykuł http://niusy.pl/@motoryzacja.interia.pl/aq9 jest o tym, że
    samochody mają EDR, ale czy naprawdę ten EDR był w RS to też nie jest
    przesądzone. Po prostu coś sobie piszą by ludzie czytali i oglądali reklamy.

    Na którejś ze stron rzeczoznawców znalazłem np listę samochodów w której
    nie było renówek, ale to też przecież nie jest pewne, może jak
    publikowali to nie mieli a teraz już mają. A może jest jeszcze inaczej.

    Przykład tfurczości pismaów

    "Patryk P. był pijany - miał 2,6 promila alkoholu we krwi. Pomimo tego
    zdecydował się prowadzić."

    No kto to pisze. Chyba jasne, że zdecydował się właśnie dlatego, że był
    pijany a nie mimo to.

    W każdym razie, wydaje mi się właściwym by użytkownicy wiedzieli co się
    rejestruje. W końcu to ich samochody.

  • 14. Data: 2023-09-25 06:21:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.09.2023 o 21:44, io pisze:

    > Ale z przeszłości?

    Raczej z momentu zadziałania. Ale wcześniej pierdolnął lampą o pachołek
    więc mogło się zapisać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!