  • 1. Data: 2023-09-20 10:15:27
    Temat: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    propozycja ograniczenia kat B do 1800kg

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-nowe-
    prawo-jazdy-kat-b-nie-dla-kazdego-wiele-osob-moze-st
    rac,nId,7034961

    (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )

    https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
    do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/

  • 2. Data: 2023-09-20 11:01:21
    Temat: Re: a może oni się po prostu tam nudzą czy coś?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 20 Sep 2023 10:15:27 +0200, m4rkiz

    > (pewnie wprowadzą po uprzednim rozszerzeniu do 4250 dla elektryków xD )

    Nie dramatyzuj, nawet mój Outlander PHEV, mając 3 silniki na pokładzie, w
    tym spalinowego kloca 2.4L oraz dodatkowo baterię, waży raptem 1890kg.
    Większość elektryków nie jest znacznie cięższa niż odpowiedniki spalinowe
    -- to że BEV są cięższe dwukrotnie od spalin, jak to niektórzy debile
    utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
    kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2023-09-20 11:38:16
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 11:01, Myjk pisze:

> [...]
    > utykają. Te najczęściej kupowane, Tesla M3 1610-1730kg, Tesla Y 1780-2003
    > kg, a to segment D. W segmencie C ZOE czy Leaf niecałe 1600kg.

    Kluczowe jest DMC a nie waga durny fanboyu.
    ZOE ma 1954 DMC, Leaf 1965.
    Tesla M3 ma 2232 DMC dla Tesli Y brak danych ale waży 1995kg
    więc DMC wyjdzie spokojnie powyżej dwu ton. :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2023-09-20 13:56:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.09.2023 o 10:15, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
    do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/

    Jak ich wybrano to rządzą.

  • 5. Data: 2023-09-20 18:18:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >
    > https://www.dostawczakiem.pl/elektryczne-vany-z-dmc-
    do-4250-kg-rzadowy-projekt-przeglosowany/

    Uleciał mi sens :-)

    Wydaje mi się, że nie ma miejsca na zabieranie uprawnień bo godzi to w
    zasadę praw nabytych. Mogą sobie dzisiaj fikać a przyjdą kolejni i
    najwyżej słusznie to skasują.

    Natomiast sama optymalizacja transportu indywidualnego w kierunku
    używania mniejszych pojazdów mogłaby mieć sens, gdyby coś z takiej
    zmiany wynikało dla użytkowników. Nie całkiem wiem co, bo mnie jakoś
    wystarcza to co dostaję, ale innym najwyraźniej nie.

  • 6. Data: 2023-09-20 22:37:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2023 11:38:16 +0200, RadosławF napisał(a):

    > Kluczowe jest DMC a nie waga durny fanboyu.
    > ZOE ma 1954 DMC, Leaf 1965.
    > Tesla M3 ma 2232 DMC dla Tesli Y brak danych ale waży 1995kg
    > więc DMC wyjdzie spokojnie powyżej dwu ton. :-)

    Mój Outlander PHEV rocznik 2014 ma wpisane DMC 2310 kg, Pajero II ma DMC
    2720 kg.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2023-09-21 08:49:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.09.2023 18:18, io wrote:
    > Wydaje mi się, że nie ma miejsca na zabieranie uprawnień bo godzi to w
    > zasadę praw nabytych.

    Już za późno. Przecież zabrali PJ bezterminowe i zamieniają je na
    terminowe. Maksymalnie do 2033 będzie trzeba takie bezterminowe
    wymienić. Także szlaki już przetarte.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2023-09-21 11:57:59
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 20.09.2023 o 22:37, Adam pisze:

    > Mój Outlander PHEV rocznik 2014 ma wpisane DMC 2310 kg, Pajero II ma DMC
    > 2720 kg.

    Co oznacza że w przypadku zmian łapią się na obowiązek posiadania B+

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2023-09-21 12:03:20
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Już za późno. Przecież zabrali PJ bezterminowe i zamieniają je na
    > terminowe. Maksymalnie do 2033 będzie trzeba takie bezterminowe
    > wymienić. Także szlaki już przetarte.

    Jak niemcy dostosowywali przepisy do unii to z automatu
    posiadacze B dostali C1 (pojazdy do 7,5t).
    A ci którzy nie jechali za granicę to nawet dokumentu
    nie zmieniali.
    Tak pewnie będzie i teraz, ale młodzież będzie miała
    więcej egzaminów.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2023-09-21 12:38:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.09.2023 12:03, RadosławF wrote:
    > Tak pewnie będzie i teraz, ale młodzież będzie miała
    > więcej egzaminów.

    A wracając do dodatkowego egzaminu...skoro problemem jest waga pojazdów
    to od zdania tego egzaminu, ubędzie tej wagi? Jak chcą zniechęcić do
    cięższych aut, to jest cała masa innych możliwości: zakazać, nałożyć
    podatek, etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz