  • 1. Data: 2023-09-19 14:35:01
    Temat: Wypadek w krakowie, opinia biegłego
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    "Biegły, który odczytał dane z rejestratora pojazdu, ustalił, że
    samochód w chwili mijania pieszego poruszał się z prędkością
    przekraczającą 162 km/h - potwierdziła WP w krakowskiej prokuraturze. -
    Rejestratory nie odnotowały śladów hamowania "
    A ktoś tu pierdolił że bokiem leciał bo hamował, a to guzik prawda,
    zwężenie go zaskoczyło, odbił trochę i leciał lekko bokiem w poślizgu,
    za skrzyżowaniem odbił się od krawężnika i poleciał/pokoziołkował na dół.

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-09-19 17:07:49
    Temat: Re: Wypadek w krakowie, opinia biegłego
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.09.2023 o 14:35, Janusz pisze:
> [...]
    > przekraczającą 162 km/h - potwierdziła WP w krakowskiej prokuraturze. -
    > Rejestratory nie odnotowały śladów hamowania "

    No i właśnie, ciekawi mnie co rejestruje mój samochód :-)

  • 3. Data: 2023-09-19 17:12:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 17:07, io pisze:
    > No i właśnie, ciekawi mnie co rejestruje mój samochód

    Tamten może miał czarną skrzynkę, skro był z wypożyczalni.

    Robert

  • 4. Data: 2023-09-19 17:26:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Tamten może miał czarną skrzynkę, skro był z wypożyczalni.

    Ale jak 'z wypożyczalni'? Przecież mowa o wypadku tego Patryka,
    modyfikowany samochód. Wypożyczalnia modyfikowała? Raczej jego był i on
    czarnej skrzynki nie wstawił do niego bo po kiego grzyba miałby to
    robić. Najwyraźniej jest jakaś czarna skrzynka na wyposażeniu.

  • 5. Data: 2023-09-19 17:41:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.09.2023 o 17:26, io pisze:

> [...]
    > czarnej skrzynki nie wstawił do niego bo po kiego grzyba miałby to
    > robić. Najwyraźniej jest jakaś czarna skrzynka na wyposażeniu.

    Ciężko skłonić AI do sensownego wypowiedzenia się, ale ostatecznie
    znalazłem relewantny artykuł na ten temat.

    "Warto jednak wiedzieć, że każdy nowoczesny samochód - w tym Renault
    Megane RS, jakim poruszała się czwórka mężczyzn - wyposażone jest w
    rodzaj czarnej skrzynki. Sterownik pojazdu na bieżąco rejestruje
    parametry jazdy: prędkość, wychylenie kierownicy, ciśnienie w układzie
    hamulcowym, prędkość kątową, występujące przeciążenia, moment
    uruchomienia zabezpieczeń pirotechnicznych, etc. Parametry te są na
    bieżąco nadpisywane, jednak zawsze w pamięci sterownika pozostają dane
    pozwalające odtworzyć parametry co najmniej kilku-kilkunastu ostatnich
    sekund jazdy przed uruchomieniem zabezpieczeń pirotechnicznych.
    Uruchomienie airbagów powoduje utrwalenie zapisu parametrów jazdy, aby
    można go było później wykorzystać w celu dokładnego odtworzenia
    przebiegu wypadku."

    http://niusy.pl/@auto-swiat.pl/aq7

    "Co ciekawe, utrwalonych w sterowniku danych związanych z wypadkiem nie
    da się w prosty sposób usunąć aby np. zatrzeć ślady. Tego typu zapisy
    mogą być odczytane ze sterownika nawet po latach, np. po to, aby
    potwierdzić, czy samochód jest pojazdem bezwypadkowym, czy też ma za
    sobą kolizje, a jeśli tak, to jak poważne."

  • 6. Data: 2023-09-19 17:49:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 17:26, io pisze:
    > Ale jak 'z wypożyczalni'? Przecież mowa o wypadku tego Patryka,
    > modyfikowany samochód.
    Widocznie coś pokręciłem.

    Robert

  • 7. Data: 2023-09-19 17:54:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Widocznie coś pokręciłem.

    Był inny wypadek takiej renówki niedługo później, gdzie goście pożyczyli
    sobie, na urodziny bodajże, by przejechać się i też wszyscy zginęli.

  • 8. Data: 2023-09-19 18:15:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.09.2023 o 17:41, io pisze:

> [...]
    > potwierdzić, czy samochód jest pojazdem bezwypadkowym, czy też ma za
    > sobą kolizje, a jeśli tak, to jak poważne."

    I tak jeszcze w temacie użycia hamulca. Z filmiku z monitoringu wynika,
    że pieszy uniemożliwił ścięcie skrętu by samochód był bliżej osi drogi.
    Kto wie czy nie udało by się wtedy przejechać bez naciskania hamulca.
    Nie ma na razie chętnego by to sprawdzić.

  • 9. Data: 2023-09-19 21:06:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 18:15, io pisze:
> [...]

    Czyli biegły miał z czego wyciągnąć wnioski o których jest ten wątek,
    nie hamował.

    > I tak jeszcze w temacie użycia hamulca. Z filmiku z monitoringu wynika,
    > że pieszy uniemożliwił ścięcie skrętu by samochód był bliżej osi drogi.
    Pierdolenie, on go na 110% nie widział, na trzeźwo trudno by go było
    zobaczyć przy tej prędkości a co dopiero jak się ma 2.3promila.
    Leciał jak leciał, od momentu uderzenia w barierki nie panował nad
    autem, pieszy nic do tego nie miał.

    > Kto wie czy nie udało by się wtedy przejechać bez naciskania hamulca.
    Gdzie przejechać? jak on w wyspę walnął? jakby by ściął bardziej zakręt
    to by ominął wyspę i wpakował się na pas pod prąd, w barierki i do Wisły.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-09-19 21:36:42

    Tue, 19 Sep 2023 21:06:34 +0200, w <uecr7r$765$1$Janusz@news.chmurka.net>,
    Janusz <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Gdzie przejechać? jak on w wyspę walnął? jakby by ściął bardziej zakręt
    > to by ominął wyspę i wpakował się na pas pod prąd, w barierki i do Wisły.

    No to jednak lepiej :)