  • 111. Data: 2018-10-02 08:46:01
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > i jakos tak to robiono, a efekt byl jednak inny.
    >
    > Kondensator ?

    A czym się całkuje? Tyle że niekoniecznie w szereg z cewkami.

    > Ma ktos pod reka link do schematu jakiegos lampowca ?

    Sporo jest w necie.

    > Ostrosc, i to w kolorze, to jeszcze inna bajka.
    > A geometria bywala znieksztalcona - sam kiedys po pol roku uzywania
    > monitora wpatruje sie w jakas gre i z przesuwajacym sie napisem ...
    > i literki zmieniaja szerokosc.
    > Zaczalem testy rysowac, i faktycznie - geometria zjechana, ale na
    > statystycznych obrazach trudne do zauwazenia.

    Czasem lepiej, czasem gorzej. Porządne monitory miały dobrą stabilność
    i dobrą geometrię.

    --
    Jarek

  • 112. Data: 2018-10-02 11:21:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie, zwykle chyba jest wysoka i wygładzona, bo nie widać. A trudno

    A to OK, takie coś kupuję.

    > mi uwierzyć, że tylko jeden producent stosuje impulsowe zasilacze
    > w oświetleniu. To jest kolejny powód, by wreszcie zamknąć Volkswagena.

    Ale Chrabąszcze (ta starsza wersja, jeśli jeszcze ktoś ma) to może jeszcze
    niech sobie pojeździ...?

    > Razem z całym zarządem tego dziadostwa.

    Muszę sie przyjrzeć, jakie marki syfią światłem w otoczeniu, nie waham się
    tak tego nazwać - syf świetlny.
    Pomijam fatalne, pseudofantazyjne z wyglądu światła, o kształcie chyba
    psiego ch...dzyndzla, w ogóle, razem ze znaczną częścią nowo budowanych
    domów, kwalifikujące sie wizualnie do hasła "makabryła".

    > Głowa to mnie od tego nigdy nie rozbolała, bardziej od myślenia o tym,

    U mnie zależy jak z ciśnieniem i nie wiem, migreną? Jak jest dobrze, to mogę
    i na dyskotekę pójść, nic nie będzie. Ale jak nie jest, to głośniejsze
    klaśnięcie mnie rozbroi.

    > kto takie cóś dopuścił do ruchu. Samochód powienien być oświtlony cały
    > czas, zaś folcwagen sobie błyśnie, potem tuneluje po ciemku w inne
    > miejsce czasoprzestrzeni, by z kolejnym błyskiem objawić się znowu.

    Mnie coś mówi, że te przerwy między błyskami mogą być kluczowe dla
    bezpieczeństwa.
    Gdybym ja miał swój kraj, to takich aut, włącznie z pseudofantazyjnymi
    światłami, nie dopuszczałbym do ruchu...

    > Jarek
    >
    > --
    > Hej zajechał kuzyn syskoteką kombi,
    > Czasem se zaświeci, czasem se zatrąbi.

    Do cofnięcia "karta wozu", zakaz dalszej jazdy. Niestety, widuję takich, jak
    sobie jadą Trasą Łazienkowską (w końcu od samego jej poczatku mieszkam przy
    niej).
    Ile już było przypadków, że ten, czy ów, nie słyszał karetki na bombach i
    spowodował wypadek, przez glośne granie właśnie...?
    A dzikie światła, niestety, też.
    ...Takich głośnych też bym nie dopuszczał.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 113. Data: 2018-10-02 15:13:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    [...]

> [...]
    > coraz krótsza, obraz większy, w dodatku na płaskiej szybie, elektrony
    > robią szpagat -- a tu żadnych zniekształceń geometri, wszędzie ostro.

    Swego czasu nadziałem się na sprzęt refurb IBMa. M.in. kineskopowe
    monitory 17" o dużej rozdzielczości. Kineskop typu ?, rozdzielczość
    bodaj 1280x1024p, obraz kontrolny z kreskami na piksel i - pomijając
    idealną geometrię - w rogach brak śladów rozbieżności - jakby to był
    LCD a nie ?. Usiadłem i przez kilka minut zbierałem kawałki szczęki z
    podłogi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 114. Data: 2018-10-02 21:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 08:46:01 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A czym się całkuje? Tyle że niekoniecznie w szereg z cewkami.

    Cewka sie całkuje, bo tu prad ma narastac :-)

    Tylko tak mi chodzi po glowie, ze o ile w takim TDA1170, a moze czyms
    lepszym, to faktycznie byl generator piły z kondensatorem, oraz
    wzmacniacz, co tak zasilal cewki V, zeby prad w nich tez odpowiadal
    pile, to juz w H sie tak nie dalo.

    A tym bardziej sie nie dalo w lampowym, gdzie ilosc lamp musiala byc
    ograniczona.

    > Sporo jest w necie.

    Ale jak trzeba jakiegos ladnego, to sie szuka i szuka :-)

    Tak czy inaczej - odchylanie na scalaku nie powinno miec problemow z
    czestorliwoscia, a takie na lampie nie pokaze pol ekranu ...

    J.

  • 115. Data: 2018-10-02 21:22:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale jak trzeba jakiegos ladnego, to sie szuka i szuka :-)

    Ten jest ładny, komuś się chciało przerysować. W dodatku klasyczny:

    https://sp2put.pl/radioelektronicy/zdjecia/wisla_sch
    emat.gif

    > Tak czy inaczej - odchylanie na scalaku nie powinno miec problemow
    > z czestorliwoscia, a takie na lampie nie pokaze pol ekranu ...

    Na lampach też się ludziom jeszcze chciało projektować sprytne układy
    z niewielką liczbą elementów, ale jednak dobrze działające.

    --
    Jarek

  • 116. Data: 2018-10-03 01:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Oct 2018 21:22:04 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ten jest ładny, komuś się chciało przerysować. W dodatku klasyczny:
    >
    > https://sp2put.pl/radioelektronicy/zdjecia/wisla_sch
    emat.gif

    Jesli dobrze widze, to pionowe przez trafo.
    Co odcina DC ... hm, skladową stałą napiecia odcina, ale czy to
    oznacza takze zerowy sredni prad ?

    Poziome troche bardziej skomplikowane, ale w sumie jakby tez przez
    trafo.

    Za to nie potrafie zasilania rozszyfrowac - wirtualna masa ?

    > Na lampach też się ludziom jeszcze chciało projektować sprytne układy
    > z niewielką liczbą elementów, ale jednak dobrze działające.

    telewizor sprzet masowy - ma byc tani ...

    Generator pionowego to te pol lampy przy Tr1 ?
    bo wiecej sprzezen zwrotnych nie widze.

    Podobnie chyba poziomego to z Tr4.

    J.

  • 117. Data: 2018-10-03 11:10:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 3, 2018, 1:39:22 AM, you wrote:

    emat.gif
    > Jesli dobrze widze, to pionowe przez trafo.
    > Co odcina DC ... hm, skladową stałą napiecia odcina, ale czy to
    > oznacza takze zerowy sredni prad ?

    Po stronie wtórnej? Oczywiście. Transformator stałego nie przenosi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 118. Data: 2018-10-03 11:46:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]

    emat.gif

    >Po stronie wtórnej? Oczywiście. Transformator stałego nie przenosi.

    Hm ... z transformatora zasilam dławik.
    Podlaczam pierwotne pod DC, na wtornym pojawia sie napiecie dodatnie,
    prad w dlawiku narasta.
    Odlaczam pierwotne, prad w dlawiku opada,
    na wtornym i pierwotnym trafa pojawia sie ujemne napiecie, trudno
    powiedziec czy bardziej z powodu trafa czy dlawika.
    Ale to nas w zasadzie nie interesuje, ze napiecie jest ujemne.
    Czekam az prad spadnie do zera ... i czy przejdzie na odwotny kierunek
    ?

    Bo jak nie, to ja jeszcze chwile odczekam i podlacze pierwotne znow na
    krotka chwile do zasilania DC ...
    No i sredni prad dlawika bedzie zerowy, czy jednak niezerowy ?

    J.

  • 119. Data: 2018-10-03 13:09:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 3, 2018, 11:46:11 AM, you wrote:

> [...]
    > Ale to nas w zasadzie nie interesuje, ze napiecie jest ujemne.
    > Czekam az prad spadnie do zera ... i czy przejdzie na odwotny kierunek

    Przejdzie - ze względu na rezonanse z pasożytniczymi impedancjami.

    > Bo jak nie, to ja jeszcze chwile odczekam i podlacze pierwotne znow na
    > krotka chwile do zasilania DC ...
    > No i sredni prad dlawika bedzie zerowy, czy jednak niezerowy ?

    Musi być zerowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 120. Data: 2018-10-03 13:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Przejdzie - ze względu na rezonanse z pasożytniczymi impedancjami.

    Hm, ten rezonans mozna zmniejszac, no i pasozytnicze za chwile
    zadzialaja w druga strone ...

    A ja mam na razie pewne watpliwosci.
    Trzeba bedzie zaeksperymentowac ...

    J.