  • 21. Data: 2018-09-21 15:59:40
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 14:16:07 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Oczywiście, że nie musi. Ważne, żeby taki układ nie kosztował
    > fortuny i
    > był dostępny bez konieczności zamawiania z drugiego końca świata
    > przez
    > eBay albo jakiś drogi sklep internetowy. ;)

    max7456, możesz dostać sampla za darmo.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-09-21 17:46:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 21.09.2018 15:59, Marek wrote:

    > max7456, możesz dostać sampla za darmo.

    To wygląda całkiem ciekawie. I na dobrą sprawę w przypadku zastosowania
    tego układu wykonywaniem samego kodu będzie mogło zajmować się nawet
    najprostsze ATTiny, bo sama logika będzie bardzo prosta.

    Swoja droga ktoś wcześniej wspominał o jakichś układach kodujących
    sygnał teletekstu. Ktoś mógłby podzielić się jakimiś bliższymi
    informacjami? ;) Nie teraz, ale w przyszłości może mi się przydać.

  • 23. Data: 2018-09-21 17:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 21.09.2018 14:00, Marek wrote:
    >Bodajże to była ta biblioteka:
    >http://www.micro-examples.com/public/microex-navig/
    doc/089-pic-pal-tv
    >Nieco inna konwencja, jeśli chodzi o nazewnictwo rejestrów. Niby
    >dałoby
    >się to przerobić, nie wiem jednak, czy nie szkoda na to czasu. ;)

    Jak ci tak zalezy, to chyba warto.

    Ale najpierw musisz sobie sam odpowiedziec:
    -idziemy w rozwiazanie programowe, o ograniczonych mozliwosciach,
    -szukamy jakiegos starego sterownika ?
    niesmiertelny 6845 chyba jednak umarl, kosci do telegazety chyba
    tez.

    -z nowszych - poszukaj na stronie ST jakis sterownikow TV, mieli
    troche np do odtwarzaczy DVD czy MPEG, dodatkowa funkcja bylo
    wyswietlanie danych na ekranie.
    tylko to stonoga bedzie.

    -przypomnialo mi sie - byly uC z OSD - np wlasnie do sterowania TV,
    tylko znow - to moze byc juz nieprodukowane

    -albo jednak uzyc czegos wspolczesnego, tylko to juz bedzie ARM ...

    -zdaje sie, ze chciales CPLD/FPGA ... dobry temat na projekt :-)

    -a z nowych: VGA na usb, tunery TV na USB, projektory USB - tylko
    potrzebujesz USB host ...

    J.

  • 24. Data: 2018-09-21 18:14:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Swoja droga ktoś wcześniej wspominał o jakichś układach kodujących
    >sygnał teletekstu. Ktoś mógłby podzielić się jakimiś bliższymi
    >informacjami? ;)

    SAA5243, SAA5246 ...

    >Nie teraz, ale w przyszłości może mi się przydać.

    W przyszlosci to ani ukladow, ani dokumentacji, ani telewizora z takim
    wejsciem nie znajdziesz :-)

    Za to bedziemy cie pytac po co ci ta archeologia - uzyj ARM z HDMI.

    W zasadzie, to juz nie w przyszlosci ...

    J.

  • 25. Data: 2018-09-21 18:56:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 21.09.2018 18:14, J.F. wrote:

    > Za to bedziemy cie pytac po co ci ta archeologia - uzyj ARM z HDMI.
    >
    > W zasadzie, to juz nie w przyszlosci ...

    Odpowiedź jest dość prosta. Zdarza mi się pomagać przy projektach hmm...
    Artystycznych i wystawienniczych, które korzystają z takiego sprzętu ze
    względu na stylistykę retro. Czasem też po prostu buduję takie
    konstrukcje dla siebie, jako że interesuję się tematyką komputerów (i
    ogólnie techniki) retro. :)

  • 26. Data: 2018-09-21 19:04:12
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 09/21/18 04:00, Atlantis wrote:
    > Do pewnego prostego projektu potrzebuję biblioteki, która pozwoli mi na
    > wysyłanie tekstu na ekran telewizora, przez najzwyklejsze wyjście
    > kompozytowe. Nie ma wielkich wymagań co do jakości obrazu. Wystarczy
    > biały tekst na czarnym tle, bez odcieni szarości, rozdzielczość na
    > poziomie C64. Byle tylko jitter nie rzucał się w oczy.

    Dostałeś już wiele świetnych odpowiedzi jak to zrobić na
    mikroprocesorze, więc ja się zabawie w heretyka: dlaczego nie weźmiesz
    jakiegoś prostego komputerka z wyjściem wideo jakie ci jest potrzebne?
    Jest trochę takich, które mają wyjście CVBS.

    Ja w taki sposób zbudowałem sobie mały domowy systemik informacyjny. Na
    Beaglebone z modułem projektora na grzbiecie działa mała, szybka
    przeglądarka (qupzilla) uruchomiona w trybie pełnoekranowym,
    wyświetlająca prostą stronę z prostym javascriptem.
    Jeśli informacja jaką chcesz wyświetlać się nie zmienia, wystarczy
    kawałek HTMLa i CSS. Do wyświetlania informacji która ma być
    uaktualniana będziesz musiał dorzucić kilka linijek javascriptu i jakiś
    skrypt CGI który będzie go karmić danymi.

    Finansowo może to być porównywalne do kosztu samych części na
    specjalizowany projekt, z oprogramowaniem masz szanse wyrobić się w
    tydzień dłubania wieczorami, a w zanadrzu będziesz miał możliwości
    jakich nie da ci żaden układ na mikrokontrolerze.

    Jacek.

  • 27. Data: 2018-09-21 21:18:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 18:14:02 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W przyszlosci to ani ukladow, ani dokumentacji, ani telewizora z
    > takim
    > wejsciem nie znajdziesz :-)

    A co teraz do kamer ochroniarze używają? HDMI nie nadaje się raczej
    na duże odległości... Kamery IP? Czy nadal analogi?

    > Za to bedziemy cie pytac po co ci ta archeologia - uzyj ARM z HDMI.

    A są takie?

    --
    Marek

  • 28. Data: 2018-09-21 21:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 21:18:39 +0200, Marek napisał(a):

    > A są takie?

    Taki np Raspberry Pi na BCM2835 i masz wszystko co trzeba ... na
    calkiem powazny system.

    J.

  • 29. Data: 2018-09-21 21:54:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    To jest kod dla kompilatora mikroc (http://mikroe.com/). Taki komercyjny wynalazek.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2018-09-21 22:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 18:56:13 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > względu na stylistykę retro. Czasem też po prostu buduję takie
    > konstrukcje dla siebie, jako że interesuję się tematyką komputerów (i

    Zrob retro obudowe i wsadz wspolczesny procesor :-)

    Albo zgodnie z nowa moda - wyswietl zdjecia retro sprzetu na
    telewizorze 4K :-)

    J.