  • 71. Data: 2014-10-23 17:27:35
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:m2b4h8$hbk$...@n...vectranet.pl...

    > Zaraz, zaraz, a nie pisał ktoś na grupie, że odszkodowanie nie może być
    > wypłacone poszkodowanemu bez zgody ubezpieczonego?

    Nawet jeśli - to pisałby bzdury.
    Decyduje ubezpieczyciel.

  • 72. Data: 2014-10-23 18:36:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@n...wp.pl> napisał w
    wiadomości

    >Nawet jeśli - to pisałby bzdury. Decyduje ubezpieczyciel.

    Na wlasne ryzyko ? Czy na ryzyko rzekomego poszkodowanego - najwyzej
    kaza mu zwrocic :-)

    Bo moze i zgoda ubezpieczonego nie jest potrzebna, w koncu moze on
    umrzec w wypadku, lezec nieprzytomnym, czy np umrzec po wypadku, ale
    nasi ubezpieczyciele raczej odwrotnie dzialaja:
    -czekaja z wyplata na potwierdzenie okolicznosci przez ubezpieczonego,
    -lub czekaja na wyrok sadu.

    J.

  • 73. Data: 2014-10-23 19:53:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    > Moze byc wypowiedz swiadka, ktory widzial te dwa zielone.
    > AFAIR nie.
    > O ile dobrze kojarzę, to Anacron wykazał *powtarzalność*
    > tego błędu sygnalizacji.
    > Nie wykazał (za pomocą dowodów innych niż własne oświadczenie)
    >że jemu świeciło się zielone, ale wykazanie iż "to się zdarza"
    >wystarcza do uwolnienia od winy.

    Owszem, sad moze uznac ze sie zdarzylo, skoro ma dowod ze sie zdarza.

    Ale filmu z dwoma zielonym Anacron nie upublicznil, wiec ciekaw jestem
    jak wykazal :-)

    J.

  • 74. Data: 2014-10-23 20:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w

    >Zapierdalacz to był zasadniczo jeden i niestety tym zapierdalaczem
    >był nasz kolega Anacron.
    >Widać to po skutkach uderzenia i miejscu zatrzymania jego samochodu.

    Mozna tez wnioskowac po kacie torow ruchu aut po zderzeniu.

    >Gdyby nie słupki, które go zatrzymały to przeleciałby przez to
    >skrzyżowanie i zatrzymał gdzieś daleko za tym skrzyżowaniem.
    >Nadmierna prędkość, a da się ją wyliczyć w tym przypadku z dużą
    >dokładnością, bo jest nagranie, są stałe miejsca odniesienia, które
    >widzi kamera i jest czas przejazdu. Jest to robota dla średnio
    >rozgarniętego gimnazjalisty, a co dopiero biegłego sądowego.

    Zakladam ze biegly byl i ze wyliczyl predkosc w granicach
    dopuszczalnej, bo inaczej sad bylby sklonny nie uwierzyc :-)

    >Druga sprawa to Anakron się przyznaje, że kiedy wjeżdżał na
    >skrzyżowanie zapaliło mu się zielone.
    >A co chwilę wcześniej robił?
    >Nawet nie raczył zwolnić przed skrzyżowaniem, zwłaszcza, że jest tam
    >ograniczona widoczność. Nie zachował szczególnej ostrożności i liczył
    >na to, że jak dojedzie do skrzyżowania to akurat mu się załączy
    >zielone, a skrzyżowanie będzie puste. W efekcie tego kolega
    >Motyliński wjechał na wczesnym zielonym

    Tego akurat nie widzimy.

    >z dużą prędkością, a ten od góry wjechał na późnym zielonym i też nie
    >zachowując szczególnej ostrożności.

    Tego sygnalizatora tez nie widzimy, ale widzimy ten z przeciwnej
    strony.
    Zielone gasnie 8s po wypadku.

    >Niestety problem polega tu na tym, że ten, kto programował tą
    >sygnalizację ustawił zbyt krótki czas, kiedy świecą się jednocześnie
    >czerwone światła, albo założył z góry, że przy ruchu w terenie

    8s to nie ten przypadek.

    >zabudowanym nie musi być tego czasu, a załatwią sprawę światła
    >pomarańczowe

    Rozporzadzenie daje jakies wzory .. do przestrzegania.

    J.

  • 75. Data: 2014-10-23 20:34:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    a.pl...

    > Na wlasne ryzyko ?

    Tak.

    >Czy na ryzyko rzekomego poszkodowanego - najwyzej kaza mu zwrocic :-)

    Dokładnie.

> [...]
    > ubezpieczyciele raczej odwrotnie dzialaja:
    > -czekaja z wyplata na potwierdzenie okolicznosci przez ubezpieczonego,

    Nie zawsze i nie każdy.

  • 76. Data: 2014-10-23 20:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości grup

    >Zbyt wielu ludzi się wypowiada że widziało podwójne zielone. Sprzęt
    >do wymiany;/ Ktoś musi zapłacić, więc jest cisza. Jakie to koszta
    >takich świateł na skrzyżowaniu, czy 2 miliony złotych wystarczy?

    Sam sterownik to podejrzewam ze pare tys zl.
    Do tego koszt oprogramowania, wymiany - ale to nie sa duze koszta.

    No i koszt wystapienia o wylaczenie sygnalizacji, uzyskanie zgody,
    przygotowanie planu zastepczej organizacji ruchu, i co tam jeszcze
    potrafia urzedasy wymyslec.

    J.

  • 77. Data: 2014-10-23 21:14:25
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.10.2014 o 17:20, depros pisze:

    > Te zdarzenie jest z okresu kiedy więcej jeździłeś tak?

    2014 to pierwszy rok, kiedy nie będzie 100 kkm od dłuższego czasu :)

    --
    anacron

  • 78. Data: 2014-10-23 21:15:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.10.2014 o 17:23, Shrek pisze:

    > Noo - samochody z zasp wyciąga, na usenet pisze, wywiadów udziela,
    > policję masakruje i kilometry nawija - wszystko w tym czasie. Nic
    > dziwnego, że jak ktoś ma taką podzielnośc uwagi, to rzeczy umykające
    > zwykłym śmiertelnikom On dostrzega bez pudła;)

    Nie moja wina, że jesteś idiotą. Wybacz szczerość nadmierną.

    --
    anacron

  • 79. Data: 2014-10-23 21:25:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-23 21:15, anacron wrote:

    > Nie moja wina, że jesteś idiotą. Wybacz szczerość nadmierną.

    Wybacz szczerość, ale coraz bardziej przypominasz Napoleona na pewnym
    oddziale;)

    Shrek.

  • 80. Data: 2014-10-23 21:26:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.10.2014 o 20:44, J.F. pisze:
    > Sam sterownik to podejrzewam ze pare tys zl.

    Pomnóż przez 10. Od początku GDDKiA (jej przedstawiciele mataczyli).
    Jako ciekawostka, po kolizji, która wydarzyła się 4 dni po mojej
    (identycznej) i wizycie mediów sygnalizacja została w końcu
    przeprogramowana. Od tamtej pory cuda przestały się zdarzać.

    --
    anacron