  • 81. Data: 2014-10-23 22:09:28
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 23 Oct 2014 20:24:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zakladam ze biegly byl i ze wyliczyl predkosc w granicach
    >dopuszczalnej, bo inaczej sad bylby sklonny nie uwierzyc :-)

    Sąd tu nic nie miał do oceny, bo się sprawa przedawniła. Sam o tym
    pisze nasz Strażnik Texasu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 82. Data: 2014-10-23 22:30:22
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 21:14, anacron pisze:

    > 2014 to pierwszy rok, kiedy nie będzie 100 kkm od dłuższego czasu :)

    Dobrze czy źle?

  • 83. Data: 2014-10-23 22:36:30
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 20:44, J.F. pisze:

    > Sam sterownik to podejrzewam ze pare tys zl.
    > Do tego koszt oprogramowania, wymiany - ale to nie sa duze koszta.
    >
    > No i koszt wystapienia o wylaczenie sygnalizacji, uzyskanie zgody,
    > przygotowanie planu zastepczej organizacji ruchu, i co tam jeszcze
    > potrafia urzedasy wymyslec.
    >
    > J.

    To ma mieć certyfikaty! Ktoś musi sprawdzić, zatwierdzić, odebrać
    ->pieczątki, pozwolenia, zatwierdzenia, certyfikaty!
    Czytałem gdzieś że światła pod Renomą we Wrocławiu Kościuszki/Świdnicka
    5 milionów złotych>?!

  • 84. Data: 2014-10-24 00:27:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >To ma mieć certyfikaty! Ktoś musi sprawdzić, zatwierdzić,
    >odebrać ->pieczątki, pozwolenia, zatwierdzenia, certyfikaty!
    >Czytałem gdzieś że światła pod Renomą we Wrocławiu
    >Kościuszki/Świdnicka 5 milionów złotych>?!

    Ale my tu nie o o calej nowej instalacji, tylko o wymontowaniu z szafy
    sterownika, wstawieniu nowego, najlepiej innego typu i podlaczeniu
    kabelkow.

    I to sterownika chyba najprostszego typu.

    J.

  • 85. Data: 2014-10-24 00:29:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości grup
    On Thu, 23 Oct 2014 20:24:49 +0200, "J.F."

    >Sąd tu nic nie miał do oceny, bo się sprawa przedawniła. Sam o tym
    >pisze nasz Strażnik Texasu.

    Majac opinie ze zap* np 100/50, sad moglby nie czekac na przedawnienie
    :-)

    J.

  • 86. Data: 2014-10-24 23:31:18
    Od: depros <d...@g...com>

> [...]
    > sterownika, wstawieniu nowego, najlepiej innego typu i podlaczeniu
    > kabelkow.
    >
    > I to sterownika chyba najprostszego typu.

    Skąd możesz wiedzieć na jakim poziomie była awaria? Tu chodzi o życie
    ludzkie! Boeing 767 po awaryjnym lądowaniu bez wyciągniętych kół nie
    poleci już w przestworza, jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Taniej
    jest kupić nową maszynę. To nie pralka że wymienisz sterownik i a nóż
    się uda. Każdy element w tej instalacji musi być certyfikowany i
    odebrany. Wyraźnie ludzie mówią w audycji radiowej że było dużo dzwonów
    a kierujący widzieli zielone. Powinno zostać wymienione wszystko bo
    koszta pomiarów i ekspertyz mogą kosztować więcej niż nowe powtarzalne
    bebechy;]

  • 87. Data: 2014-10-25 06:25:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "depros" <d...@g...com>

> [...]
    > zielone. Powinno zostać wymienione wszystko bo koszta pomiarów i ekspertyz
    > mogą kosztować więcej niż nowe powtarzalne bebechy;]

    Ee yy ... a jak nowa sygnalizacja zadziała tak samo bo jakieś prądy wirowe
    tam wirują czy stonogi zwierają obwody to co ? Rondo zrobić :-)

  • 88. Data: 2014-10-25 09:11:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2014 23:31:18 +0200, depros napisał(a):

> [...]
    > ludzkie! Boeing 767 po awaryjnym lądowaniu bez wyciągniętych kół nie
    > poleci już w przestworza, jest to ekonomicznie nieuzasadnione. Taniej

    Akurat ten boeing byl dosc powaznie zniszczony.
    Tzn kapitan Wrona posadzil go delikatnie, ale tarcie przetarlo
    konstrukcje kadluba. Trzeba by go rozebrac, wymienic sekcje, zlozyc
    ... i juz sie nie oplaca, o reszcie nie wspominajac.

    > To nie pralka że wymienisz sterownik i a nóż
    > się uda. Każdy element w tej instalacji musi być certyfikowany i
    > odebrany.

    Toz przeciez nie proponuje byle czego, tylko innego sterownika ze
    stosownymi certyfikatami. O ile w ogole sa jakies wymagane - ale
    przynajmniej sterownika z referencjami.

    > Wyraźnie ludzie mówią w audycji radiowej że było dużo dzwonów

    kilka

    > a kierujący widzieli zielone.

    A ktorys sie przyzna ze widzial czerwone ?
    Ale nie mowie nie, moze i sterownik zawodzi.
    Cos tam mowia ze ma zabezpieczenia ... ale sprzetowe, czy programowe ?

    > Powinno zostać wymienione wszystko bo
    > koszta pomiarów i ekspertyz mogą kosztować więcej niż nowe powtarzalne
    > bebechy;]

    Ale co chcesz ekspertyzowac ? Slupy, sygnalizatory, kable ?

    J.

  • 89. Data: 2014-10-25 19:07:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, October 25, 2014, 9:11:34 AM, you wrote:

> [...]
    > konstrukcje kadluba. Trzeba by go rozebrac, wymienic sekcje, zlozyc
    > ... i juz sie nie oplaca, o reszcie nie wspominajac.

    I pomyśleć, że wystarczyło bezpiecznik wcisnąć...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2014-10-25 21:10:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 19:07:11 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > I pomyśleć, że wystarczyło bezpiecznik wcisnąć...
    > [...]

    To juz 3 lata wkrotce mina, a raportu koncowego ciagle nie ma.
    Badaja ten bezpiecznik i badaja, a ja ciagle nie potrafie sie we
    wstepnych raportach doczytac ani ze
    -piloci sprawdzili bezpieczniki i byly wcisniete,
    ani
    -piloci nie sprawdzali bezpiecznikow, bo nie bylo takiego punktu w
    instrukcji :-)

    Kpt Wrona zdazyl ksiazke napisac.

    J.