  • 1. Data: 2014-10-22 10:19:30
    Temat: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Witam,

    W 2012 roku miałem kolizję. Sprawa trafiła do sądu i w efekcie końcowym
    nie zostałem uznany prawomocnym wyrokiem winnym kolizji, a sprawa
    została umorzona. Alianz jednakże w między czasie wypłacił odszkodowanie
    z mojej polisy, a szkoda widnieje na moim koncie. Pytanie co teraz? I na
    jakiej podstawie oni to odszkodowanie z mojej polisy wypłacili?

    --
    anacron

  • 2. Data: 2014-10-22 10:31:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 10:19, anacron pisze:
> [...]
    > z mojej polisy, a szkoda widnieje na moim koncie. Pytanie co teraz? I na
    > jakiej podstawie oni to odszkodowanie z mojej polisy wypłacili?

    Pewnie na zasadzie kulancji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-10-22 10:35:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 10:19, anacron pisze:
    > W 2012 roku miałem kolizję. Sprawa trafiła do sądu i w efekcie końcowym
    > nie zostałem uznany prawomocnym wyrokiem winnym kolizji, a sprawa
    > została umorzona.

    Umorzenie nie oznacza, że jesteś niewinny.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-10-22 10:45:48
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 10:35, Liwiusz pisze:

    > Umorzenie nie oznacza, że jesteś niewinny.

    a co oznacza?

  • 5. Data: 2014-10-22 11:05:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 10:45, depros pisze:

    > a co oznacza?

    Nie wiem, nie znam sprawy.
    Co warte odnotowania, nie zostałeś uniewinniony od postawionych zarzutów.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-10-22 11:06:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-22 11:05, Liwiusz pisze:

    > Nie wiem, nie znam sprawy.
    > Co warte odnotowania, nie zostałeś uniewinniony od postawionych zarzutów.

    A nawet jakbyś był uniewinniony - nie wiem jakie to były zarzuty. No i
    niewinność pod względem wykroczenia nie wyklucza odpowiedzialności cywilnej.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-10-22 11:17:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, October 22, 2014, 10:19:30 AM, you wrote:

    > W 2012 roku miałem kolizję. Sprawa trafiła do sądu i w efekcie końcowym
    > nie zostałem uznany prawomocnym wyrokiem winnym kolizji, a sprawa
    > została umorzona.

    Kto został uznany winnym? To sprawa tego skrzyżowania z rzekomym
    zielonym na przecinających się kierunkach?

    > Alianz jednakże w między czasie wypłacił odszkodowanie z mojej
    > polisy, a szkoda widnieje na moim koncie. Pytanie co teraz? I na
    > jakiej podstawie oni to odszkodowanie z mojej polisy wypłacili?

    Pytaj Alianza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2014-10-22 11:19:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, October 22, 2014, 10:31:16 AM, you wrote:

    > Pewnie na zasadzie kulancji.

    Na zasadzie kulancji musiałoby być ze środków ubezpieczyciela, bez
    obciążania ubezpieczonego. Myślę, że jednak na zasadzie ryzyka :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-10-22 11:19:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello depros,

    Wednesday, October 22, 2014, 10:45:48 AM, you wrote:

    > a co oznacza?

    W sprawie o wykroczenia? Że nie zostanie orzeczona kara.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-10-22 13:26:47
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 22.10.2014 o 11:17, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Kto został uznany winnym? To sprawa tego skrzyżowania z rzekomym
    > zielonym na przecinających się kierunkach?

    Póki co nie ma winnego. Moja sprawa została umorzona. A teraz ja będę
    się z GDDKiA ciągał, bo kasę za auto.

    Zapytałem, póki co odpowiedzi brak.

    --
    anacron