  • 1. Data: 2017-03-15 15:44:32
    Temat: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Bolko <s...@g...com>

    ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów
    dokładnie 6 biegowej.
    dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
    + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

    czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

  • 2. Data: 2017-03-15 16:06:44
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
> [...]
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    20% więcej machasz ręką przy zmianie biegów.

  • 3. Data: 2017-03-15 16:14:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >biegów
    >+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    Koszt, wielkosc ?

    A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    niezbedne wyposazenie.

    Kup sobie automat - chyba juz 7 czy nawet 8-biegowe robia :-)

    Albo kup sobie hybryde, ewentualnie CVT :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-03-15 16:22:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

    > A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
    > niezbedne wyposazenie.

    Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
    powyżej 4000.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-03-15 16:40:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
> [...]
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    Oczywiście, nawet głównie.
    Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

  • 6. Data: 2017-03-15 16:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oczywiście, nawet głównie.
    >Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

    Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.

    A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do
    sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

    J.

  • 7. Data: 2017-03-15 16:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
    >rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
    >powyżej 4000.

    Idee nadbiegu wymyslili jeszcze w skrzyniach 5-biegowych, a kto wie
    czy nie znalazlaby sie i 4-biegowa.

    To tylko kwestia dobrania przelozen ... i silnika.

    J.

  • 8. Data: 2017-03-15 17:15:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Skrzynia jest trochę cięższa. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2017-03-15 17:17:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Oczywiście, nawet głównie.
    > Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

    To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2017-03-15 17:39:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu.
    Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy w
    takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w
    mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast F35
    jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku który
    potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze osiągi niż
    na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na silniku - spalanie w
    330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie...

    Lewis