  • 11. Data: 2023-07-27 23:40:47
    Temat: Re: Wyważarka dynamiczna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Papier jest cierpliwy, a tu nawet nie papier ..

    > Ale zaczyna od złożonej.

    Bo pewnie pudełko ładniej rezonuje. A jak ma szurać od góry to sensu z
    otwartą sprawdzania nie ma.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2023-07-28 17:37:49
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > Dziwne.
    > Rzeklbym, ze niemozliwe, wiec jakis fake film.

    Dobry film. Udają profesjonalizm z wyważaniem robiąc resztę w chja.
    Niektórzy idą dalej nadając produktom nazwy niemieckojęzyczne.

    Niemnieckie znaczy dobre. I biznes się kręci.

  • 13. Data: 2023-07-31 16:48:05
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 27.07.2023 o 11:45, J.F pisze:

    > Dziwne.
    > Rzeklbym, ze niemozliwe, wiec jakis fake film.
    > Szczególnie, ze przeciez wirnik z wtryskarki powininen byc dobrze
    > wyważony.

    1) forma ma swoją dokładność wykonania
    2) forma w trakcie eksploatacji się zużywa

    > W ogole - albo to jakas super suszarka, albo cos sie za bardzo z nią
    > bawią.
    >
    > Chyba ze ... to wcale nie o wywazenie chodzi, tylko cos im szura o
    > obudowe, i slady na łopatce widać.

    Po mojemu, to wystarczy że wiadomo którą łopatkę z którego sektora
    należy przyciąć. To można ustalić na wyważarce poza kadrem dla nowej
    partii turbin.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2023-07-31 17:16:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > 1) forma ma swoją dokładność wykonania
    > 2) forma w trakcie eksploatacji się zużywa
    [...]
    > Po mojemu, to wystarczy że wiadomo którą łopatkę z którego sektora
    > należy przyciąć. To można ustalić na wyważarce poza kadrem dla nowej
    > partii turbin.

    Pewnie się nie znam, ale po mojemu to taka forma nie zużywa się nagle.
    Przycinanie łopatki nie jest zbyt precyzyjne, taka operacja zajmuje
    trochę czasu i zasobów, a to może spowodować na przykład wrzody żołądka
    u księgowego, a przez to dodatkowe straty dla firmy. Korekta formy
    polegająca na odchudzeniu znalezionej na wyważarce łopatki (albo
    pogrubieniu przeciwległej) nie jest operacją specjalnie drogą i trudną.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2023-07-31 17:24:52
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > polegająca na odchudzeniu znalezionej na wyważarce łopatki (albo
    > pogrubieniu przeciwległej) nie jest operacją specjalnie drogą i trudną.

    To zależy co się opłaca, czy wyłączyć formę z eksploatacji i posłać do
    narzędziowni, czy docinać detale ręcznie a odpady zmielić i wtrysnąć
    powtórnie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 16. Data: 2023-07-31 18:09:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > To zależy co się opłaca, czy wyłączyć formę z eksploatacji i posłać do
    > narzędziowni, czy docinać detale ręcznie a odpady zmielić i wtrysnąć
    > powtórnie.

    Z tego co pamiętam z czasów, gdy widywałem produkcję z udziałem elementów
    pochodzących z wtryskarek, to nie one są najwęższym gardłem. To znaczy
    produkją elementy znacznie szybciej, niż trwa montaż gotowych urządzeń.
    Jedna wtryskarka na zmianę produkuje detale z różnych form. Mało
    pradopodobne mi się wydaje, że ktoś ma fabrykę tak zorganizowaną, że
    przestój wtryskarki powoduje przerwę w produkcji.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2023-07-31 20:08:16
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Z tego co pamiętam z czasów, gdy widywałem produkcję z udziałem elementów
    > pochodzących z wtryskarek, to nie one są najwęższym gardłem. To znaczy
    > produkją elementy znacznie szybciej, niż trwa montaż gotowych urządzeń.

    To zależy przede wszystkim od tego ile wtryskarek jest do dyspozycji. Za
    mało źle, za dużo też niedobrze, a rynek kapryśny.

    > Jedna wtryskarka na zmianę produkuje detale z różnych form.

    Każda wymiana formy to strata czasu, więc produkcję trzeba odpowiednio
    zorganizować. Do tego przy AGD dochodzą jeszcze warianty kolorystyczne.

    > Mało
    > pradopodobne mi się wydaje, że ktoś ma fabrykę tak zorganizowaną, że
    > przestój wtryskarki powoduje przerwę w produkcji.

    Tu nie chodzi o samą wtryskarkę, ale o formę do poprawki w narzędziowni,
    i zwykle formę wielogniazdową, gdzie każde gniazdo wymaga innych korekt.
    Tymczasem narzędziownia jest hen gdzieś tam, ma swoje terminy, a i sama
    korekta to trochę ciupanie zapałek siekierką, metodą prób i błędów. Może
    to miało by sens przy dużym i wysilonym detalu, ale nie przy turbince do
    suszarki, gdzie głupio płaskie łopatki ułatwiają ręczne odcinanie masy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 18. Data: 2023-07-31 21:32:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > to miało by sens przy dużym i wysilonym detalu, ale nie przy turbince do
    > suszarki, gdzie głupio płaskie łopatki ułatwiają ręczne odcinanie masy.

    Nie odgadniemy jak to tam u Chińczyka wygląda, za to hipotez możemy
    wygenerować dowolnie dużo. Słabo mnie przekonuje teoria o systemtycznym
    błędzie spododowanym krzywą (zużytą) formą, ale gdyby tak było, to i tak
    powinno się bardziej połacać (czasowo) skalibrować formę, niż chlastać
    każden jeden wiatraczek. Jak ktoś pomyśli, może formę zrobić tak, że
    będzie można ją regulować jakimiś śrubkami i podkładkami.

    Może być też tak, że to mała fabryczka, która tylko składa suszarki.
    Plastiki pochodzą z zewnątrz. Turbinki kupują w trzecim gatunku, niezbyt
    dokładnie wtryśnięte, stąd potrzeba wyważania. Wtedy aktualni pozostaje
    pytanie: jak oni to robią? W większej fabryce mogą to robić jakoś tak:

    https://www.alibaba.com/product-detail/YYQ-1000A-Hai
    r-Dryer-Fan-Blade_1600368220709.html

    (to co wiedzę na obrazku jakoś słabo mi pasuje do opisu)

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2023-07-31 22:11:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 21:32:08 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]

    > https://www.alibaba.com/product-detail/YYQ-1000A-Hai
    r-Dryer-Fan-Blade_1600368220709.html

    > (to co wiedzę na obrazku jakoś słabo mi pasuje do opisu)

    Mnie nawet bardzo słabo. Jakies przemysłowe suszarki?

    A w opisie
    Car turbocharger dynamic balance machines with new technology

    I też słabo pasuje do zdjęcia.

    Alibaba zaczeła sie bawic w szukanie jak Allegro?

    J.

  • 20. Data: 2023-07-31 23:01:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jul 2023 18:09:32 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Z tego co pamiętam z czasów, gdy widywałem produkcję z udziałem elementów
    > pochodzących z wtryskarek, to nie one są najwęższym gardłem. To znaczy
    > produkją elementy znacznie szybciej, niż trwa montaż gotowych urządzeń.

    Zalezy jeszcze jaka wtryskarka

    ta np produkuje śmieci co 1.6s
    https://www.youtube.com/watch?v=WUrALuorYXg