  • 11. Data: 2018-06-22 09:08:08
    Temat: Re: Yanosik
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-21 o 21:42, J.F. pisze:
    > Apetyt rosnie w miare jedzenia - my juz wymagamy dobrego omijania
    > korkow :-)
    >
    > Jako zwykla nawigacja ma troche brakow - ale stosunek jakosci do ceny
    > znakomity :-)

    Nie ma czegoś takiego, i nie będzie dopóki np NaviExpert nie będzie miał
    kilku dronów na km2 terenu. Teraz używane jest gó*nko które tylko w
    przybliżeniu spekuluje a nie podaje rzetelne informacje. Równie dobrze
    można by tego w ogóle nie włączać a efekt będzie z grubsza taki sam.
    Jadę np do Gniezna na ulicę Chrobrego 1 to oczekuje od nawigacji że mnie
    doprowadzi do tego miasta, na tą ulicę, najkrótszą trasą a nie każe
    ganiać za własnym ogonem w rzekomym omijaniu korków.
    Co do Y, po tej ostatniej wyprawie przekonałem się że nie jest z nim tak
    źle, mimo tego że jechałem w większości drogami drugorzędnymi,
    doprowadził mnie bezbłędnie. Większość "komercyjnych" nawigacji długo by
    się upierała aby zawracać  na wybraną wcześniej trasę, Y szybko koryguje
    nowy kurs.

    > Mam podobnie.

    > Osmand w teren ... musze sprobowac.
    >
    > J.

    Ale z mapą UMPpcPL, przynajmniej w okolicach po których się poruszam nie
    ma lepszego/dokładniejszego programu.

  • 12. Data: 2018-06-22 09:18:50
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 08:57, spider pisze:

> [...]
    > Najbardziej to się przydaje nawigacja w nieznanym mieście, a Yanosik
    > się do tego w ogóle nie nadaje.
    > Używam go też do sprawdzania tras uwzględniających ruch w Wawie, ale
    > nie do końca jestem z tego zadowolony, bo wymyśla czasem jakieś
    > karkołomne trasy, mimo że te bardziej standardowe wcale takie
    > zakorkowane nie są.
    > Najlepiej się sprawdza jak powstanie spory korek podczas np wypadku,
    > ale to chyba każda nawigacja online sobie raczej z tym poradzi, Google
    > Maps ma chyba nawet więcej danych bo ma więcej użytkowników.

    Tu jest właśnie jeden z minusów Yanosika - jako typowo miejska nawigacja
    to jest dość słaby program.

  • 13. Data: 2018-06-22 09:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
    [...]
> [...]
    >użytkownicy zgłaszają każdy zobaczony radiowóz zamiast tylko te które
    >faktycznie suszą, ale lepiej 3 razy niepotrzebnie zwolnić niż raz

    Lepiej.

    >Najbardziej to się przydaje nawigacja w nieznanym mieście, a Yanosik
    >się do tego w ogóle nie nadaje.

    Czemu nie ? Ogolnie rzecz biorac - do celu prowadzi, i to IMO
    nienajgorzej.

> [...]
    >nie do końca jestem z tego zadowolony, bo wymyśla czasem jakieś
    >karkołomne trasy, mimo że te bardziej standardowe wcale takie

    Owszem, podpowiedzial mi pare nowych tras, o ktorych nawet nie
    pomyslalem ... ale one IMO wcale nie takie zle.
    Tylko nie wiem jak z korkami ...

    >Najlepiej się sprawdza jak powstanie spory korek podczas np wypadku,
    >ale to chyba każda nawigacja online sobie raczej z tym poradzi,

    Np wlasnie po ostatniej przygodzie mam watpliwosci.

    >Google Maps ma chyba nawet więcej danych bo ma więcej użytkowników.

    Mam glupie wrazenie, ze Google sledzi nasze telefony nawet bez
    wlaczonego GM :-)
    Yanosik ma IMO tych uzytkownikow wystarczajaco sporo, biorac pod uwage
    jak ladnie pokazuje wszystkie zatrzymane pojazdy na autostradach, ale
    z korkami cos nie tak.

    J.

  • 14. Data: 2018-06-22 09:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-06-21 o 12:30, J.F. pisze:

    >Producent piwa Tyskie też jest parę lat na rynku i jaką ma nawigację?
    >:-D

    Za to dopracowal recepture piwa i algorytm sprzedazy :-)

    >Yanosik porwał się z motyką na słońce próbując dokleić do swojego
    >świetnego produktu (antyradaru) nawigację. Nie znają się na tym i
    >tyle.

    Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

    J.

  • 15. Data: 2018-06-22 09:59:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Pisalem wczoraj - z centrum Wroclawia kaze nawigowac do Brzegu
    >(opolskiego). 70km, 1:22 autostradą.
    >Odpalam GM - 1:03 przez Olawe.

    Pomeczylem dzis znow w czasie jazdy do pracy.

    Zaczal znow od 1:22 autostrada - co akurat moglo byc dobre.
    Choc GM podpowiada 1:10.

    W miare jazdy (w odwrotna strone) przelączyl sie na trase Oławska.
    Z czasem 1:22 ... co moze tlumaczyc czemu ja wczesniej omijal.
    Co prawda GM juz zszedl do 1:05 - ale kto ma racje - nie wiem.

    Tyle ze kawalek dalej znow przeskoczyl na autostrade, mimo, ze na moj
    gust bylem jeszcze blizej Oławy.
    Ale moze w jego ocenie bylo wtedy 1:23.

    J.

  • 16. Data: 2018-06-22 10:12:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jun 2018 09:08:08 +0200, Trybun

    > Nie ma czegoś takiego, i nie będzie dopóki np NaviExpert nie będzie miał
    > kilku dronów na km2 terenu.

    Przecież "drony" jeżdżą po drogach w postaci komórki, nic nie musi latać.
    Komórka, vel smarkfon, nie musi mieć nawet włączonej dedykowanej nawigacji
    aby zbierać i wysyłać informacje, wystarczy mały proces w tle z dostępem do
    danych z GPS i zgoda właściciela na zbieranie i wysyłanie info. Przecież
    tak właśnie działają GógleMaps i stąd się bierze taka ich skuteczność, a
    nie dlatego że tysiące dronów wypuścili.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-06-22 10:15:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jun 2018 09:38:49 +0200, J.F.

    > Mam glupie wrazenie, ze Google sledzi nasze telefony nawet bez
    > wlaczonego GM :-)

    Oczywiście że "śledzi". Wyraża się na to zgodę przy instalacji systemu,
    względnie włączaniu GM (a potem już pozostaje sprytnie włączone i słusznie
    IMHO, no bo jak się jednak z systemu korzysta, to tylko dzięki uprzejmości
    innych którzy tego systemu nie blokują). Tylko to "śledzenie" to z twojej
    klawiatury brzmi jak permanentna inwigilacja celem śledzenia danego
    obywatela, tymczasem to są dane zbierane właśnie po to, żeby Tobie i innym
    ułatwić życie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-06-22 11:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Dlaczego - potrafi tez dobrze dzialac.

    Komu potrzebna nawigacja ktora czasami potrafi dobrze zadziałac? To musi
    działac cały czas dobrze...

    Google tez nie jest bez wad - ostatnio wpisałem sobie cerekwica ul.
    szamotulska i dobrze ze wiedziałem gdzie to jest bo on sobie wybrał jako
    cel Rokietnica ul Szamotulska....

    Ale co do zasady - prowadzi lepiej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 19. Data: 2018-06-22 13:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >Komu potrzebna nawigacja ktora czasami potrafi dobrze zadziałac? To
    >musi
    >działac cały czas dobrze...

    Kiedys moze tak, dzis mam druga nawigacje, i trzecia :-)

    Poza tym dziala na tyle sprawnie, ze w 99% klient bedzie zadowolony.

    >Google tez nie jest bez wad - ostatnio wpisałem sobie cerekwica ul.
    >szamotulska i dobrze ze wiedziałem gdzie to jest bo on sobie wybrał
    >jako
    >cel Rokietnica ul Szamotulska....

    Ktos tu wyjasnial niedawno. Wroclaw ul Długosza i prowadzi do Żerników
    Wrocławskich.
    Bo we Wrocławiu to jest ulica Jana Długosza.
    To akurat juz poprawili, ale uwazac trzeba.

    Choc Szamotulska nie powinna takich problemów powodować.

    Tak czy inaczej uważać trzeba, bo kazda nawigacja moze wybrac inny
    Olsztyn czy Gibraltar.

    >Ale co do zasady - prowadzi lepiej.

    GM ? Mam watpliwosci.

    Pomijajac trudne do sprawdzenia korki, to IMO janosik prowadzi dosc
    poprawnie, trudno sie czegos czepic.

    J.

  • 20. Data: 2018-06-22 13:41:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-22 o 10:12, Myjk pisze:
> [...]
    > tak właśnie działają GógleMaps i stąd się bierze taka ich skuteczność, a
    > nie dlatego że tysiące dronów wypuścili.

    Jaki procent kierowców może używać NE, jakieś 5%, i oni na podstawie
    tego wydają komunikaty o korkach... NE nie można porównywać go Google,
    Google to system który ma w telefonie prawie każdy kierowca, Tak że tu
    obejdzie się bez dronów bo przez GPS jak i sieć dobrze znają położenie
    nawet konkretnego urządzenia.