  • 81. Data: 2015-03-06 17:07:27
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >> Nie sadze.
    >
    > http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocum
    ents/msds/624130624131_pl.pdf

    Dzieki za pdf. Nie mam czau teraz tego wszystkiego czytac.
    Trzeba by w ten sposob sprawdzic mase produktow. Moze i rzeczywiscie jest to
    wiarygodne, ale jak bede mial czas to sprobuje podwazyc te metode :)

  • 82. Data: 2015-03-06 17:11:05
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 16:53, Czesław Wiśniak pisze:

    > Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to.

    a ty dalej doradzaj, tu jest twoje miejsce flachowcu.
    posrać ze śmiechu się można, czytając twoje wypociny.

  • 83. Data: 2015-03-06 17:16:33
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 17:07, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > Trzeba by w ten sposob sprawdzic mase produktow. Moze i rzeczywiscie
    > jest to wiarygodne, ale jak bede mial czas to sprobuje podwazyc te
    metode, to dokument flachowcu, nie metoda na twoje naciąganie faktów.

  • 84. Data: 2015-03-06 17:25:54
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to.
    >
    >a ty dalej doradzaj, tu jest twoje miejsce flachowcu.
    >posrać ze śmiechu się można, czytając twoje wypociny.

    No wlasnie sie zastanawialem co tak smierdzi a to dawidek sie zesral :)
    Tylko rak nie zapomnij umyc pyskaczu.

  • 85. Data: 2015-03-06 17:54:20
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocum
    ents/msds/624130624131_pl.pdf

    Przepraszam spieszylem sie.
    No wlasnie, umknelo mi twoje "nie". Zgadza sie, ze sie nie zgadza stad moje
    "nie sadze" i wczesniejsze" Ty tak na powaznie ?"
    Wyszlo odwrotnie niz mialo byc dlatego metoda tego typu weryfikacji produktu
    jest niewiarygodna.
    Trzeba by siegnac do przepisow w jaki sposob nadawane sa charakterystyki
    produktow.

  • 86. Data: 2015-03-06 18:36:49
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Martuś" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z silnikiem?
    >Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna

    Jakie najczęściej trasy pokonujesz?
    200 tys. km dla silnika to nie jest dużo, ja w swojej Fabi 1.4MPI po 200
    tys. km zmieniłem olej z Mobila 1 5W50 na Mobila 1 0W40 New Life i silnik
    ciszej pracuje i jest bardziej elastyczny. Dodatkowo spalanie spadło z 9 na
    8,5l gazu na 100km.
    No ale ja jeżdże na krótkich trasach, do pracy mam tylko 15km.
    Aha, olej wymieniam co 30 tys. km i nie dolewam nic od wymiany do wymiany.
    :-)

  • 87. Data: 2015-03-06 20:26:50
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 16:28:13 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Nie sadze.

    http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocum
    ents/msds/624130624131_pl.pdf

    Możesz podać swoje źródło tej rewelacji, wg której 5w50 Peak Life Mobila nie
    jest olejem na bazie syntetycznej?

  • 88. Data: 2015-03-06 21:08:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 13:01:56 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org :
    zbankrutowal-dekonstru

    > Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w
    > sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o
    > serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban
    > legends".

    Urban legend to są raczej te ploty o tych rzekomych stratach związanych z
    bezawaryjnością - jak widzisz w opracowaniu, raczej zupełnie bezpodstawne.

    Zyski koncernu raczej w niewielkim stopniu generowane są przez to co
    właściciel zepsutego auta zostawi w ASO.
    Serwis i sprzedaż części to raczej bieżąca eksploatacja (przeglądy,
    materiały eksploatacyjne), i naprawa uszkodzeń (stłuczki, wypadki).

    Jeśli chodzi o finanse koncernu, to powyższe (plus zyski ze sprzedaży
    nowych samochodów), to coś co zaczyna pojawiać się od razu po wprowadzeniu
    modelu na rynek.
    Większe zyski które mogą pojawić się ze sprzedaży awaryjnych części, to
    raczej całe lata po premierze modelu, w dodatku jak się wieść o
    bezawaryjności rozniesie, to koncern nadrobi to czego nie zarobił na
    częściach, na lepszej sprzedaży nowych modeli.

    Do tego dochodzi rynkowa regulacja - jeśli części są awaryjne i jest na nie
    w związku z tym zapotrzebowanie, to pojawi się niezależna konkurencja z
    zamiennikami (bywa że lepszymi niż oryginał) i nie da się trzymać wysokich
    marż.
    A jak dana część rzadko ulega awarii, to z kolei konkurencja się nie
    pojawia i można strzyc klientów wysokimi marżami.

  • 89. Data: 2015-03-08 17:46:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 5 Mar 2015 13:37:36 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
    >żre.

    460 tys. i dalej na 5w40 ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 90. Data: 2015-03-08 17:57:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, March 8, 2015, 5:46:51 PM, you wrote:

    > 460 tys. i dalej na 5w40 ;)

    Ale Ciebie mechanicy od katów nie wyzywają ;)

    --
    Best regards,
    RoMan