  • 11. Data: 2019-07-17 15:46:24
    Temat: Re: Zalałem telefon
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *collie* napisał(-a):

    > Chyba że destylowana.

    Kiedyś się nad tym zastanawiałem. Utopiony telefon to chyba lepiej
    wypłukać w wodzie destylowanej (czy "zdemoralizowanej") niż w spirytusie
    i _dobrze_ wysuszyć?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2019-07-17 16:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Kiedyś się nad tym zastanawiałem. Utopiony telefon to chyba lepiej
    >wypłukać w wodzie destylowanej (czy "zdemoralizowanej") niż w

    Lepiej w wodzie.
    Woda lepiej usunie produkty elektrolizy, jesli juz do niej doszlo.

    Ale potem mamy etap suszenia - i tu sie alkohol lepiej sprawdza.
    Tylko kwestia jaki - spozywczy 96%, denaturat, izopropylowy ?

    Sugerowalbym izopropylowy, bo chyba ma najmniej nielotnych
    zanieczyszczen, szczegolnie jesli taki "do czyszczenia".
    Ale tego w byle sklepie nie sprzedaja.

    J.

  • 13. Data: 2019-07-17 18:31:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d2f2cf5$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Sugerowalbym izopropylowy, bo chyba ma najmniej
    > nielotnych zanieczyszczen, szczegolnie jesli taki
    > "do czyszczenia". Ale tego w byle sklepie nie
    > sprzedaja.

    Sugerowałbym wyjęcie akumulatora (o ile jest
    demontowalny) i wysuszenie telefonu...

    Mokry Asus też nie reaguje na [zły?] dotyk.
    (zwykle nie zalewam, ale przytrafia się...)
    Tablet i poprzednie smartfony zachowywały się tak
    samo. Nawet mokre palce potrafią namieszać...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-07-17 18:57:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "J.F." 5d2f2cf5$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    >Sugerowałbym wyjęcie akumulatora (o ile jest

    Akumulator wyjmuje sie zaraz po zalaniu i nie wsadza az do wysuszenia.

    >demontowalny) i wysuszenie telefonu...

    A wysuszenie nie takie proste, jak woda sie dostala np miedzy uklady
    scalone a plytke.

    No i "zwykla woda" cos tam zawiera, co nie odparuje. Wiec wyplukanie w
    destylowanej konieczne.

    >Mokry Asus też nie reaguje na [zły?] dotyk.
    >(zwykle nie zalewam, ale przytrafia się...)
    >Tablet i poprzednie smartfony zachowywały się tak
    >samo. Nawet mokre palce potrafią namieszać...

    Ale to masz na mysli lekkie pokropienie ekranu, czy "wpadl do wody" ?

    J.

  • 15. Data: 2019-07-18 15:30:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d2f541f$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > Akumulator wyjmuje sie zaraz po zalaniu i nie wsadza az do wysuszenia.

    Bywają wstydliwe -- nierozbieralne.

    > Ale to masz na mysli lekkie pokropienie ekranu, czy "wpadl do wody" ?

    Pokropienie -- także deszczem.
    Kiedyś porządnie zmokłem, telefon w saszetce (za 8 zł
    z Auchan?) także -- po wyjęcie był po prostu mokry...

    -=-

    Nie można wysuszyć? Proponuję suszarkę do włosów, oby nie przesadzić z temperaturą.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-07-23 02:38:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Z deszczu to ponoc destylowana ... czy juz słaby roztwor kwasu
    > siarkowego i azotowego ? :-)

    Nawet destylowanej bym się obawiał bo to przecież ssie dwutlenek węgla
    jak nie powiem co. Spirytusu tez bym się bał bo jeszcze porozpuszcza
    jakies żywice a to z powłok ochronnych, a to z topników na płycie -
    cholera wie co tam siedzi, a jeszcze coś może spuchnąć odrobinę i wpuści
    spirytus do środka, lub nawet bez spuchnięcia, bo to cholerstwo ma w
    końcu bardzo niskie napięcie powierzchniowe i pod jakiś silikon samo
    wlezie.

    Jak serio zalany, to bym rozerbrał, przedmuchał sprężonym
    powietrzetrzem, przemył szybciutko jakimś 70% etanolem, przedmuchał raz
    jeszcze, dał w ciepłe miejsce na dobę i wypierniczył do kosza bo się od
    tego dmuchania pewnie i tak wszystkie srubki pogubiły.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2019-07-23 05:49:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jul 2019 00:38:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    pl...

    > Nawet destylowanej bym się obawiał bo to przecież ssie dwutlenek węgla
    > jak nie powiem co.

    Ale to ponoc slaby elektrolit

> [...]
    > spirytus do środka, lub nawet bez spuchnięcia, bo to cholerstwo ma w
    > końcu bardzo niskie napięcie powierzchniowe i pod jakiś silikon samo

    Z roznych srodkow etanol wydaje mi sie najmniej agresywny.
    No moze izopropanol lepszy - bo to standardowy srodek czyszczacy
    uzywany w przemysle.

    Aczkolwiek ... spirytus spowodowal zmatowienie "szybki" w siemensie
    c35. Ale dala sie łatwo wypolerowac.

    > Jak serio zalany, to bym rozerbrał, przedmuchał sprężonym
    > powietrzetrzem,

    Najpierw bym przemyl woda destylowana.

    > przemył szybciutko jakimś 70% etanolem, przedmuchał raz
    > jeszcze, dał w ciepłe miejsce na dobę i wypierniczył do kosza bo się od
    > tego dmuchania pewnie i tak wszystkie srubki pogubiły.

    Jakos tak proponuje, tylko srubki zabezpieczyc :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-07-25 04:59:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message

    > w takim samym przypadku, w redmi note 3, wyrwałem klapkę, paznokciem
    > odłączyłem gniazdo baterii. w domu rozkręciłem telefon w drobny mak,
    > wrzuciłem płytę główną i inne płytki do słoika ze spirytusem, podgrzałem
    > go w kąpieli wodnej tak na godzinę - dwie. potem godzina suszenia
    > suszarką - poskręcałem. poskręcałem - działa. rok prawie bez zarzutu.
    > polecam metodę, nawet jak serwis się podda. chyba ze masz zaufanie ze taką
    > lub podobną akcję ratunkową przeprowadzili .

    A mi iPhone 5S wpadł do kibla :-) Wyjąłem, wytarłem do sucha.
    Nawet nie wyłączyłem. Dwa dni nie było żadnych objawów zamoczenia.
    Na drugi dzień pojawiła się smuga jaśniejsza na ekranie po czym
    zaczęła odparowywać i po tygodniu całkiem zniknęła... Telefon działa.

    Podobna sztuczka z iPhone 4 i słoną wodą z akwarium morskim niestety
    potoczyła się zupełnie inaczej: telefon zagotował się energią z baterii.

  • 19. Data: 2019-07-25 04:59:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >
    > I tak się zastanawiam jak długo taki telefon może jeszcze pochodzić?
    > Czyli czy wydawanie więcej niż 80 zł ma sens?.

    Brak informacji czy to jest produkt za 300zł czy za 4000zł...