  • 21. Data: 2018-05-25 10:29:42
    Temat: Re: Zamierzam kupić samochód
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 18:24, P.B. pisze:

> [...]
    > leasingu i na gwarancji, nic nie będzie kombinowała: wstawia się takie auto
    > do ASO i oni już robią co potrzeba. Jeżeli ASO kantuje, to i tak nic na to
    > nie poradzisz. Po to mają ceny z kosmosu i rygorystyczne audyty
    > autoryzacyjne, żeby nie musieli kraść 50 PLN na butelce oleju przy
    > przeglądzie.
    > Ja jeżdżę poflotowym focusem 1.8TDCI - jeździ lepiej i ma mniej zniszczone
    > wnętrze niż te z Niemiec, co mają po 120 tys. na liczniku. Kupiłem cztery
    > lata temu ze stanem licznika 175 tys., teraz jest 310 i codziennie rośnie.

    Mam znajomego, który jeździ służbowym autem, ma też prywatne. Zadziwia
    mnie różnica prędkości, z jaką pokonuje pewne miejsce z torami
    kolejowymi w poprzek (stara nieczynna bocznica z 4 torami) w zależności
    od tego, czy jedzie autem swoim, czy służbowym :-)
    W Niemczech drogi są zdecydowanie w lepszym stanie, nawet lokalne.
    T.

  • 22. Data: 2018-05-25 11:51:55
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > Po pierwsze co takiego okropnego stanie się silnikowi, jeżeli będzie
    > dostawał olej o nieco innych parametrach?

    Czytałem kiedyś o problemach z silnikiem 1.33 toyoty (głównie yarisy),
    tworzył się nagar, który niszczył silnik. Wprowadzili parę poprawek do
    silnika, ale jednocześnie zmienili zalecany olej na 0w20. Jest nawet
    zapis, że po wlaniu 5w30 przy następnej zmianie należy koniecznie wlać 0w20.
    Jakieś powody widocznie są. Obecne silniki to bardzo precyzyjne, w dużej
    części aluminiowe, maszyny, gdzie nawet drobne zanieczyszczenia mogą
    spowodować problemy.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-05-25 12:21:29
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-05-25 o 10:26, T. pisze:
    > Ja kupiłem forda mondeo kombi w 2008 r. - to model po lifcie. Z
    > automatem i paroma bajerami na pokładzie, które wtedy nie były takie
    > oczywiste (radio z nawigacją, czujnik deszczu, automatyczne światła,
    > bluetooth). Wtedy taki nowy kosztował ok. 110 tys. zł, zapłaciłem ok. 40
    > ze wszystkim.

    Ja kupiłem Mondeo MK4 z 2010 roku (4 letnie) wersja gols, bez navi i
    tempomatu (dołożyłem sam za 150zł) za 29 tyś.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 24. Data: 2018-05-25 12:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Też tak myślałem i kupiłem 3 letnie auto poleasingowe z przebiegiem 97
    > tys, co mi się wydawało prawdopodobne. Do auta brakowało instrukcji
    > obsługi, więc poprosiłem o dosłanie pocztą.
    > Kiedy po kilku tygodniach odnaleziona instrukcja dotarła w środku
    > znalazłem wydruk z serwisu po roku eksploatacji z przebiegiem 89 tys.
    > Tak więc moje auto przez 2 i 3 rok przejechało tylko 8 tys. km ;-)

    Jakie to było auto?
    100km rocznie w osobowym aucie frmowym to musiałes miec strasznego
    pecha...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 25. Data: 2018-05-25 12:59:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > zależności od tego, czy jedzie autem swoim, czy służbowym :-)
    > W Niemczech drogi są zdecydowanie w lepszym stanie, nawet lokalne.

    Jezdziłem kiedys firmowym i bywało roznie.
    Ale oddawałem je 2 razy po przebiegu około 170kkm - w niczym to auto nie
    przypominało czesci tego co mozna spotkac w komisach z podobnym
    przebiegiem...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 26. Data: 2018-05-25 13:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >torami kolejowymi w poprzek (stara nieczynna bocznica z 4 torami) w
    >zależności od tego, czy jedzie autem swoim, czy służbowym :-)

    Ja tam sierra przejezdzalem szybko, a ona doskonale to znosila ...
    moze nie liczac opon ...

    >W Niemczech drogi są zdecydowanie w lepszym stanie, nawet lokalne.

    https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg
    Galileo - bylo tez po polsku w polskiej TV

    Jak kogo znudzi obcy jezyk, to niech przewinie do 3:20 i patrzy dalej.
    A potem do 5:45

    https://www.youtube.com/watch?v=1sxFhlq6EWI

    https://www.sat1.de/tv/fruehstuecksfernsehen/video/d
    o-it-yourself-schlagloch-stopfen-clip

    J.

  • 27. Data: 2018-05-25 14:15:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-25 o 13:34, J.F. pisze:
> [...]
    > Galileo - bylo tez po polsku w polskiej TV
    >
    > Jak kogo znudzi obcy jezyk, to niech przewinie do 3:20 i patrzy dalej.

    Jak u nich jest dziura, to aż w telewizji pokazują :-)
    T.

  • 28. Data: 2018-05-25 14:23:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 May 2018 17:20:50 +0200, Jacek

> [...]
    > znalazłem wydruk z serwisu po roku eksploatacji z przebiegiem 89 tys.
    > Tak więc moje auto przez 2 i 3 rok przejechało tylko 8 tys. km ;-)

    Normalka. Pewnego dnia (rok 2010) przyjechał do mnie kupić xcarlinka gość z
    forum mazdy, ze swoim nowym nabytkiem. Mazda 6 2005 rok, 202 tys.
    przebiegu. Pacjent ucieszony, bo ściągnięta z niemiec po pierwszym
    właścicielu Mazda nie ma standardowego przelotu 160 tys., to pewnie nie
    kręcona. Nim ruszył do mnie, dowiedział się że może sprawdzić auto w
    globalnej bazie danych po VIN ile miało serwisów i przelotu. Jak dojechał
    do mnie to właśnie dostał maila od ASO, że jego auto w 2008 miało najechane
    400 tys. km. Potem kolejne dwa lata nie było w ASO, więc brak wpisów, ale
    też wątpię aby stało w garażu przez ten czas. :P

    Ale u Ciebie to mogło być całkiem możliwe. Sam miałem taką Skodę, której
    gdybym nie sprzedał a zostałoby dla żony (swoją drogą potem żałowaliśmy
    sprzedaży), to też pewnie miałoby nabite przez pierwsze 3 lata 80 tys. a
    przez kolejne tyle co kot napłakał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-05-26 10:48:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.05.2018 o 16:20, Jacek pisze:

    > Też tak myślałem i kupiłem 3 letnie auto poleasingowe z przebiegiem 97
    > tys, co mi się wydawało prawdopodobne. Do auta brakowało instrukcji
    > obsługi, więc poprosiłem o dosłanie pocztą.

    ale jakąś małą pierdziawkę czy coś większego? bo ja jak szukałem
    3-letniej octavii (diesel), to te od prywatnych właścicieli miały
    120-140kkm, a poleasingowe 140-200kkm (kupiłem taką poleasingową z
    przebiegiem 180kkm)

    > Kiedy po kilku tygodniach odnaleziona instrukcja dotarła w środku
    > znalazłem wydruk z serwisu po roku eksploatacji z przebiegiem 89 tys.
    > Tak więc moje auto przez 2 i 3 rok przejechało tylko 8 tys. km ;-)

    nacieszył się autem w pierwszy rok a później się znudziło :)

    Łukasz

  • 30. Data: 2018-05-26 12:44:40
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 25 May 2018 10:29:42 +0200, T. napisał(a):

    > W Niemczech drogi są zdecydowanie w lepszym stanie, nawet lokalne.

    To prawda. I mleko tłustsze i cukier słodszy. Tylko ta legendarna uroda ich
    "kobiet"... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek