  • 11. Data: 2010-06-24 15:40:37
    Temat: Re: Zasadnosc stosowania silnikow benzynowy w duzych dostawczych (Boxer, T5, LT) ?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > tylko trzeba uważać, by nie zatankować do tego Żuka więcej, niż jego
    > pojemność baku ;)
    >
    > Choć np. moja Nyska ma wstawiony bak od Stara o pojemności 150 l :)

    wiesz....pewnie krecony licznik na stacji;P takie to ostatnio powszechne;)

  • 12. Data: 2010-06-24 19:55:41
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow
    > choc jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu
    > Sprinter, LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.
    >
    > Bo jak dla mnie:
    > kiedys byly zasadniczo mocniejsze i cichsze.
    > obecnie to hmm jakies zastosowania specjalne, nie wiem ze silnik ma byc
    > cichy, odpalac przy mrozach.
    > Eksploatacja, jak ktos jezdzi po miescie ciagle zapalajac i gaszac
    > pojazd - chyba benzynowy zdal by lepiej zadanie.
    > Mniej czesci do zepsucia i mniejszy ich koszt ?

    Są kraje gdzie diesel jest albo sporo droższy od benzyny albo dużo gorszej
    jakości niż w Europie cywilizowanej. Może jak już mają silnik na takie rynki
    to oferują go też w innych krajach.

    Dostawczaków to pewnie nie dotyczy ale w Grecji chyba do dzisiaj jest zakaz
    rejestracji prywatnych samochodów osobowych z silnikami diesla.

  • 13. Data: 2010-06-24 20:47:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-24 14:27, Adam Szewczak pisze:

    > A taki diesel 1.4HDi w bipperze mimo ze turbo to nie ma kompletnie
    > zadnego dolu. Jedzie gorzej niz moje stare 1.4D, dopiero jak turbo
    > zalapie to ma sens.
    >
    > PZDr
    > Adam

    Wsiądź w 1,25 Multijet chociażby w doblo - próbujesz ruszyć ciut
    dynamiczniej, ale bez przygazówki, według danych fabrycznych max moment
    ma już od 1750RPM... ruszasz jak starym TDI które ma max moment od 1900
    i to co ma niżej moment nim nie osiągnie jakichś 2500RPM to nie jedzie ;)
    Jak tylko wsiadłem to przyzwyczajony do starego Golfa parę razy się tak
    prawie władowałem ... tfu to znaczy ktoś się prawie mi w bok władował
    ... ruszam sobie z wolnych obrotów bez dotykania gazu i dopiero buta ...
    a to badziewie nie przyspiesza :D

    Pozdrawiam !!

  • 14. Data: 2010-06-24 20:48:12
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-24 13:04, kamil pisze:

    > Gdyby nie mialo sensu, nikt by ich nie kupowal. W niektorych karajch np.
    > podatek drogowy dla firm z flota CNG to sa spore oszczednosci w stosunku
    > do diesli.
    >

    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się
    ekologii :D

    Pozdrawiam !!

  • 15. Data: 2010-06-25 14:17:28
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2010-06-24 12:22, Rafał pisze:

    > Taki żuk czy nyska gnijące na placu, zarejestrowany na firmę - wiesz ile
    > miesięcznie potrafią przejechać? a jakie spalanie ma!

    To wynika bezpośrednio z chorych przepisów dotyczących odliczania VATu
    od paliwa, aczkolwiek jest proszeniem się o kłopoty w przypadku kontroli.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)

  • 16. Data: 2010-06-25 18:04:23
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:i00997$fr$2@news.onet.pl...

    > Pojeździłbyś takim załadowanym darem natury ;) odechciało by Ci się
    > ekologii :D
    >
    > Pozdrawiam !!

    Fakt ze to ekstrem. Ale np w starszych konstrukcjach taki Sprinter B
    mial chyba 140KM a podstawowy D okolo 90KM.

    PZDr
    Adam

  • 17. Data: 2010-06-26 01:11:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jun 2010 23:49:06 +0200, Adam Szewczak wrote:
    >Jaka jest zasadnosc stosowania w dalszym ciagu u wiekszosci producentow choc
    >jednego silnika benzynowego w duzych samochodach dostawczych. Typu Sprinter,
    >LT (Crafter chyba juz niema), T5, itd itp.

    a) model sprzedawany w USA,
    b) kilka niemieckich miast - "Umweltzone" .. i wjechac moze benzyniak
    z Euro2, albo diesel z Euro4
    c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.

    J.

  • 18. Data: 2010-06-28 18:54:52
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > z Euro2, albo diesel z Euro4
    > c) sporo wyzszy podatek drogowy za diesla w miemczech.

    Ad a, jaki model w USA ?

    PZDr
    Adam