  • 1. Data: 2017-05-16 17:28:44
    Temat: Zasieg Bluetooth
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Takie cos mi sie zareklamowalo
    https://www.carbonflyer.com/

    samolocik sterowany przez BT 4.0

    BT o ile pamietam to ma zasieg rzedu 10m, w otwartym terenie moze 20
    sie uda ... a takim modelem latwo odleciec dalej, filmy zreszta
    pokazuja jakby dalsze loty.

    J.

  • 2. Data: 2017-05-16 18:54:20
    Temat: Re: Zasieg Bluetooth
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > uda ... a takim modelem latwo odleciec dalej, filmy zreszta pokazuja jakby

    W klasie 1 zasięg wynosi do 100m.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2017-05-17 00:04:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 May 2017 18:54:20 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > W klasie 1 zasięg wynosi do 100m.

    Czy po telefonie mozna sie spodziewac klasy 1 ?

    Praktyka mi mowi, ze te ~10m faktycznie jest granica zasiegu, ale moze
    to jedno z urzadzen bylo winne.

    J.

  • 4. Data: 2017-05-17 00:14:46
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.05.2017 o 00:04, J.F. pisze:

    > Czy po telefonie mozna sie spodziewac klasy 1 ?

    Zapomnij.

    > Praktyka mi mowi, ze te ~10m faktycznie jest granica zasiegu, ale moze
    > to jedno z urzadzen bylo winne.

    Telefony (i zdecydowana większość urządzeń) mają klasę 2.

    Tutaj więcej:
    https://www.sans.edu/cyber-research/security-laborat
    ory/article/bluetooth

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2017-05-17 09:00:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 May 2017 17:28:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > BT o ile pamietam to ma zasieg rzedu 10m, w otwartym terenie moze 20

    Zasięg BT jest mocno niedoreklamowany. Na modułach btm-222 (zwykły bt
    a nie jakiś.tam 4.0) na otwartym terenie bez problemu osiągam zasieg
    50m na antenach F na płytce między btm a telefonem.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-05-17 21:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 May 2017 09:00:34 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > a nie jakiś.tam 4.0) na otwartym terenie bez problemu osiągam zasieg
    > 50m na antenach F na płytce między btm a telefonem.

    Musze sprawdzic na powietrzu, ale w mieszkaniu to sluchaweczka traci
    lacznosc blizej.

    J.

  • 7. Data: 2017-05-18 21:15:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Musze sprawdzic na powietrzu, ale w mieszkaniu to sluchaweczka traci
    > lacznosc blizej.

    Słuchaweczka ma niski zasięg głównie ze względu na minimalizację poboru
    prądu, no i w praktyce zwykle telefon jest nie dalej niż 2 metry.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2017-05-19 08:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 May 2017 20:15:12 +0100, AlexY napisał(a):

    > Słuchaweczka ma niski zasięg głównie ze względu na minimalizację poboru
    > prądu, no i w praktyce zwykle telefon jest nie dalej niż 2 metry.

    Akurat w druga strone mowie - odsuwam sie ze sluchawka od telefonu i
    glos w sluchawce rwie. Nie wiem - moze i sa tam jakies potwierdzenia,
    i to telefon nie wysyla, bo sluchawki nie odbiera.

    Przetestuje inne urzadzenia, ale IMO - krotki bedzie zasieg z
    telefonu.

    J.