  • 11. Data: 2016-09-11 21:58:28
    Temat: Re: Zasilanie domowego IT
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.09.2016 o 21:44, PeJot pisze:

    > A jest szansa że taki pecetowy zasilacz da te 12V/6 A bez wentylatora ?

    myślę że wentylator to by musiał być, ale może kręcić się bardzo wolno.
    eksperymentalnie sprawedź co się grzeje i jak mocno. daj większy
    radiator na to co się będzie grzało. tyle że 6a to dużo, nie wiem jak
    sobie zasilacz poradzi z 6A i równocześnie 0A na 5V. ludzie pisali tutaj
    że te 5V trzeba obciążyć, a to mnie się kłóci ze światopoglądem :)

    ToMasz

  • 12. Data: 2016-09-11 22:08:05
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 11.09.2016 o 21:58 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > sobie zasilacz poradzi z 6A i równocześnie 0A na 5V. ludzie pisali tutaj
    > że te 5V trzeba obciążyć, a to mnie się kłóci ze światopoglądem :)

    Oj, panowie, nie pieścić się, dać żarówkę 6v samochodową, przy okazji coś
    będzie oświetlane, skoro obciążyć trzeba, to lepiej żarówką, niż
    opornikiem? Może będzie trochę żółto, ale za to myślę, że powinno długo
    wytrzymać.
    Choć mnie się z kolei o uszy obiło, że niektóre zasilacze, to i bez
    obciążenia dadzą radę.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 13. Data: 2016-09-12 00:04:37
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Kup np na http://olx.pl zasilacz do Xbox. Bardzo tani i z mocnym 12V.
    Gorzej z 5V - tylko 1A. Do wlaczenia wymaga chyba zwarcia ze soba dwoch
    przewodow.
    www.instructables.com/id/How-to-turn-an-X-Box-360-PS
    U-into-a-12v-lab-PSU/?ALLSTEPS
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 14. Data: 2016-09-12 09:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Czołem. Zasilanie domowego modemu, rutera, czy dysków to zwykle 12
    >VDC. Czy są jakieś przeciwwskazania/uzasadnienia
    >ekonomiczne/techniczne co do wywalenia stada zasilaczy wtyczkowych
    >( zwykle nieznanej jakości i sprawności ) i zastąpienie ich jednym, a
    >solidnym ? Miałbym na myśli raczej jakiegoś gotowca, ( np. mam pod
    >ręką stary zasilacz 12VDC 4A od monitora ), a nie samodzielną rzeźbę.

    Uwazaj, bo:
    -masy w tych urzadzeniach moga byc roznie traktowane, niekoniecznie
    "-" na masie,
    -petle mas moga byc slyszalne, choc raczej niegrozne dla elektroniki
    cyfrowej,
    -same dlugie kable moga byc przyczyna problemow ... choc jesli
    wtyczkowy, to te 1-2m znosi.

    J.

  • 15. Data: 2016-09-12 10:37:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Uwazaj, bo:
    > -masy w tych urzadzeniach moga byc roznie traktowane, niekoniecznie
    > "-" na masie,

    Używałem routera, w którym dopiero po długim czasie zauważyłem,
    że jego zasilacz ma wprawdzie napięcie 12V, ale AC. I wcale nie
    tak było, że zacni projektanci dali po prostu na wejściu mostek
    prostowniczy. Router zasilany z zasilacza 12 prądu stałego nie
    chciał działać, niezależnie od tego, gdzie plus, a gdzie minus.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-09-12 11:18:53
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > prostowniczy. Router zasilany z zasilacza 12 prądu stałego nie
    > chciał działać, niezależnie od tego, gdzie plus, a gdzie minus.

    Pewnie jakbyś dał 17V to by działał. Albo i więcej, bo pewnie trafo
    faktycznie dawało coś koło 15V.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2016-09-12 11:24:41
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 10:37 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > prostowniczy. Router zasilany z zasilacza 12 prądu stałego nie
    > chciał działać, niezależnie od tego, gdzie plus, a gdzie minus.

    Widocznie to 12V może coś-tam taktowało, bądź było dodatkowo prostowane i
    jeśli było DC, to dodatkowa jakaś (jaka?) funkcja nie dostała zasilania,
    wzbudzenia, no, nie wiem, np. C64 ma, prócz napięcia stałego, także
    zasilanie przemiennym, jest ono prostowane i zasila, OIDP, port
    magnetofonu, gdzie ma być 6V. Dodatkowo, coś mi chodzi po głowie, że jest
    to też, już nieprostowane, do jakichś spraw z drukarką potrzebne, więc bez
    AC ani rusz...

  • 18. Data: 2016-09-12 11:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Używałem routera, w którym dopiero po długim czasie zauważyłem,
    > że jego zasilacz ma wprawdzie napięcie 12V, ale AC. I wcale nie

    Mowa byla o 12V DC, wiec przypadku AC nie uzglednialem :-)

    >Pewnie jakbyś dał 17V to by działał. Albo i więcej, bo pewnie trafo
    >faktycznie dawało coś koło 15V.

    Niekoniecznie, bo nie podejrzewam aby w srodku bylo cos wymagajace
    naprawde 12V DC.

    Czesto sie tak robilo, jak bylo potrzebne dodatkowe napiecie, np
    ujemne.
    "powielacz" z zasilania AC i mamy np -12V do zasilania analogowki czy
    RS-232 bez problemow.

    Co prawda teraz sporo ukladow, ktore niewielkie ujemne napiecia daja,
    wiec taki wymog coraz rzadszy.

    J.

  • 19. Data: 2016-09-12 15:54:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-09-12 o 11:56, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie, bo nie podejrzewam aby w srodku bylo cos wymagajace
    > naprawde 12V DC.

    Prawie na pewno jest przetwornica. Z jakimś zakresem napięć wejściowych,
    niekoniecznie poprawnie działająca przy "zaledwie" 12V?

    > Czesto sie tak robilo, jak bylo potrzebne dodatkowe napiecie, np ujemne.
    > "powielacz" z zasilania AC i mamy np -12V do zasilania analogowki czy
    > RS-232 bez problemow.

    Owszem, ale w routerze? Chyba tylko "oszczędność" żeby zamiast
    maxa232/3232 dać "gołe" bufory, ale jakoś tego nie widzę. No chyba, że
    naprawdę stare urządzenie.

    > Co prawda teraz sporo ukladow, ktore niewielkie ujemne napiecia daja,
    > wiec taki wymog coraz rzadszy.

    Rzekłbym, że naprawdę rzadko potrzebne w klasycznych układach.

    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2016-09-12 16:21:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Prawie na pewno jest przetwornica. Z jakimś zakresem napięć
    >wejściowych,
    >niekoniecznie poprawnie działająca przy "zaledwie" 12V?

    Przy urzadzeniu malej mocy niekoniecznie. Moze byc zwykly stabilizator
    liniowy.
    Choc robic liniowo 3.3V z 12 ... zbrodnia :-)

    >Owszem, ale w routerze? Chyba tylko "oszczędność" żeby zamiast
    >maxa232/3232 dać "gołe" bufory, ale jakoś tego nie widzę. No chyba,
    >że
    >naprawdę stare urządzenie.

    Jesli ma RS-232, to musi byc stare :-)

    Niekoniecznie do RS-232 takie napiecie, i stad moze nieuzycie max232.
    Choc widzialem go gdzies w roli przetwornicy :-)

    >Rzekłbym, że naprawdę rzadko potrzebne w klasycznych układach.

    Rzadko, ale widzisz - kolega zasilacz robi, i ujemne napiecie ma, i
    nawet mu potrzebne.

    Oprocz RS232, to kojarzy mi sie ethernet na koncentryku - tam chyba
    bylo -9V, ale i tak izolowane od urzadzenia, wiec z osobnej
    przetwornicy.
    RS-485 moze wymagac w odbiorniku.

    J.