  • 21. Data: 2016-09-12 16:34:12
    Temat: Re: Zasilanie domowego IT
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-09-12 o 09:51, J.F. pisze:

    > -same dlugie kable moga byc przyczyna problemow ... choc jesli
    > wtyczkowy, to te 1-2m znosi.

    Zasilacze wtyczkowe, a wszystko blisko siebie więc kabli potrzeba
    naprawdę niewiele.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2016-09-12 16:57:05
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-09-12 o 16:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Przy urzadzeniu malej mocy niekoniecznie. Moze byc zwykly stabilizator
    > liniowy.

    Routery wcale takie małej mocy nie są. Tzn w zasadzie są, ale też mają
    zwykle małą obudowę i robi się kłopot: jak odprowadzić tę ilość ciepła.

    > Choc robic liniowo 3.3V z 12 ... zbrodnia :-)

    No dokładnie. A jak masz zwykłe trafo, to ono jest dość miękkie, więc
    musisz zapewnić zapas na wyższe napięcie.

    > Jesli ma RS-232, to musi byc stare :-)

    Może niekoniecznie. Potrafią mieć w środku do diagnostyki.

    > Niekoniecznie do RS-232 takie napiecie, i stad moze nieuzycie max232.
    > Choc widzialem go gdzies w roli przetwornicy :-)

    Potrafią mieć UARTa TTL, a nawet 3V3. Jak komu wygodniej. Ja tam zwykle
    daję MAXa, chociaż już miejsca na DB9 to mi szkoda.

    > Rzadko, ale widzisz - kolega zasilacz robi, i ujemne napiecie ma, i
    > nawet mu potrzebne.

    No, jeszcze można woltomierze i inne cacka. Ale gdzie? Tam, gdzie
    analogówka. A wziąłby dobrą izolowaną przetwornicę, zasilił zwykłego
    opampa, dał wyjście przez transoptor i miałby spokój. A tak musi się
    zmierzyć z problemami, które go czegoś nauczą :)
    Inna sprawa, że ten zasilacz to jakoś mnie nie przekonuje - za dużo
    miejsc gdzie to się może wzbudzić. No i w zasadzie to konstrukcja czysto
    edukacyjna - tracimy część możliwości stabilizatora, a równocześnie nie
    dostajemy zalet użycia tranzystorów... W zasadzie nie dostajemy nic,
    nawet źródło odniesienia jest zewnętrzne, a sprzężenie z wyjścia jest
    takie trochę...
    Na dobrą sprawę LM robi za darlingtona. A w takiej obudowie to już można
    całkiem solidnego dostać.

    > Oprocz RS232, to kojarzy mi sie ethernet na koncentryku - tam chyba bylo
    > -9V, ale i tak izolowane od urzadzenia, wiec z osobnej przetwornicy.

    Tak, to szło z przetwornicy, a czy to było -9 to nie wiem. Tam chyba
    jednak było wyjście +-9V. Gdzieś mam parę takich wylutowanych ze starych
    kart, ale nowe są już takie tanie, że chyba stare pójdą do utylizacji.

    > RS-485 moze wymagac w odbiorniku.

    A to ja chyba nie widziałem takiego czegoś.

    Pozdrawiam

    DD