  • 1. Data: 2009-01-03 11:23:01
    Temat: Zdjęcia na mrozie
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Witam,

    Tu i tam słyszałem że im zimniej tym lepiej dla matrycy bo mniej szumi.
    (mam K20D)
    Wczoraj robiłem troche zdjęć na mrozie. -10 przez ~3h. Troche całkiem to
    wszystko było oszronione, aparat cały czas był włączony i cośtam robił.

    I pojawił się ciekawy problem:

    (crop)
    http://213.134.170.242/inne/paski_1.jpg
    (pełna fotka; ~2.6MB)
    http://213.134.170.242/inne/paski_2.jpg

    (crop)
    http://213.134.170.242/inne/paski_3.jpg
    (pełna fotka; ~1.6MB)
    http://213.134.170.242/inne/paski_4.jpg

    (przerobione z RAW na komputerze; bez obróbki)

    Pomijając znikomą wartość artystyczną i brak ostrości - skąd takie paski?
    Średnio co drugie zdjęcie było z paskami. Kolejność losowa. Robiłem
    jedno dobre, jedno złe, trzy dobre i dwa złe albo odwrotnie.
    Wszystko to serie fotek z takimi samymi parametrami i warunkami
    wyzwalania (sprawdzałem na normalnym i z wyzwalaczem 2s).

    Cały czas tak samo zimno. Żadnego noszenia z ciepłego do zimnego czy
    odwrotnie.

    Mechanika (lustro i migawka) działały normalnie.
    Dzisiaj sprawdziłem i aparat funkcjonuje prawidłowo.

    To jednak w zimnym nie szumi mniej? Dla samej elektroniki, to oprócz
    kondensacji pary wodnej, nie widze innych problemów. To co może być
    powodem takiego działania?

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 2. Data: 2009-01-03 11:40:31
    Temat: [OT]Re: Zdjęcia na mrozie
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Fajna M42. Kolorki już widać. Tak z ciekawości - jaka ekspozycja?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-03 11:59:06
    Temat: Re: [OT]Re: Zdjęcia na mrozie
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/3/2009 12:40 PM, Użytkownik Paweł W. napisał:
    > Fajna M42. Kolorki już widać. Tak z ciekawości - jaka ekspozycja?

    800/4
    120s (za długo jak widać)
    ISO400

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 4. Data: 2009-01-03 12:05:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dziobu pisze:

    > 800/4
    > 120s (za długo jak widać)
    > ISO400

    Przy 3 minutach i f/4 to mi nigdy nie udało się jeszcze zarejestrować
    takich kolorków, ale może dlatego, że najdłuższa ogniskowa, z jakiej
    korzystałem to 300mm(wtedy to 5,6 mam dostępne). Może za małe
    przybliżenie było.
    A co to za sprzęt - 800/4? Newton jakiś?

    A co do pasków - próbowałeś się pytać na P@PL ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-03 12:33:00
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/3/2009 1:05 PM, Użytkownik Paweł W. napisał:

> [...]
    > takich kolorków, ale może dlatego, że najdłuższa ogniskowa, z jakiej
    > korzystałem to 300mm(wtedy to 5,6 mam dostępne). Może za małe

    To też pierwszy raz kiedy mi sie udało zarejestrowac obraz, nie dość że
    w miare ładny (czyt. to najlepse co mam ;p) to jeszcze z kolorkiem.
    Niemniej na tym etapie i z taką łuną (Kraków) imho lepiej prezentuje sie
    b&w:
    http://213.134.170.242/inne/090102_230454.jpg (3 ekspozycje)

    > A co to za sprzęt - 800/4? Newton jakiś?

    oidp to drugi raz o to pytasz ;)
    tak, Newton. Soligor MT-800.

    > A co do pasków - próbowałeś się pytać na P@PL ???

    Jeszcze nie. Narazie zacząłem tu (mam wrażenie że to cecha matrycy cmos
    a nie aparatu ale nie wiem gdzie o tym poszukać). Usłysze zapewne że
    mogłem kupić Olka i pójde tam ;)

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 6. Data: 2009-01-03 19:20:53
    Temat: Re: Zdjęcia na mrozie
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    dziobu pisze:
    > (mam K20D)
    > Wczoraj robiłem troche zdjęć na mrozie. -10 przez ~3h. Troche całkiem to
    > wszystko było oszronione, aparat cały czas był włączony i cośtam robił.
    > I pojawił się ciekawy problem:

    Problem ze specyficznym bandingiem w K20D w niskich temperaturach
    opisany jest tutaj:
    http://ricehigh.blogspot.com/2008/11/k20d-has-vpn-un
    der-cold-temperature.html
    trudno mi powiedzieć czy masz to samo ?

    pozdrawiam

    Remigiusz Żukowski

  • 7. Data: 2009-01-03 20:57:15
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 1/3/2009 8:20 PM, Użytkownik Remigiusz Zukowski napisał:

    > Problem ze specyficznym bandingiem w K20D w niskich temperaturach
> [...]

    Szukałem i nie znalazłem.
    Wszystko wskazuje na to że to to. Dzięki.

    dziobu
    www.pk.no-ip.pl

  • 8. Data: 2009-01-04 00:32:23
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "dziobu" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    der-cold-temperature.
    > Szukałem i nie znalazłem.
    > Wszystko wskazuje na to że to to. Dzięki.

    W Canonie 20D mam to samo przy około -10 C i poniżej,
    za to w 5D mi się czasem migawka zacina na mrozie,
    co się w 20D nigdy nie zdarzyło...

    pozdrawiam

    Witek