  • 11. Data: 2009-01-10 14:35:48
    Temat: Re: Zdjęcia w domu
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ano dobrze gadasz.
    > Byle nie "symbolicznej"... (jakieś LP 15 albo co, nieefektywne do
    > "odbicia"). Też wyjdzie drożej niż parę złotych :D

    I 15lp lepsze niż nic, jeśli to ma być dodatkowe źródło światła do
    zastanego. Ale mocna lampa z jak największymi możliwościami regulacji (z
    własnym pomiarem błysku włącznie) jak najbardziej porządana.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 12. Data: 2009-01-10 15:34:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    f1969 pisze:

    > Wszystkie mają spory minus do zastosowań w domu - wolny i baaaardzo
    > hałaśliwy AF.

    A wydawało mi się, że są na śrubokręt i ich szybkość zależy od korpusu,
    a nie od własnego napędu.

    > A to szkło jest świetne do takich zastosowań, natomiast cena odbiega
    > dość mocno od 50/1.8

    Ale to jest cena za zachowanie tej samej odległości bagnet<>matryca
    pomimo zastosowania mniejszego rozmiaru klatki. Jakby było bliżej
    matrycy (a przy wysokości kadru 18mm można by) to łatwiej by się robiło
    standardy. Między innymi dlatego stworzono 4/3 od nowa. Chociaż prawdę
    mówiąc nie wiem, czy wykorzystano tam zerwanie ze starą linią aparatów
    Olympusa. Jakoś dziwnie jasnych tanich standardów 4/3 brak. Jest tylko
    pierońsko droga Leica 25/1.4.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 13. Data: 2009-01-10 16:06:27
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    --
    f1969

  • 14. Data: 2009-01-10 16:09:49
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    j...@a...at pisze:

    > co do lampy - oswietlenie odbite od sufitu jest fatalne - brzydkie
    > nienaturalne

    Światło trzeba umieć odbić.

    --
    f1969

  • 15. Data: 2009-01-10 16:17:14
    Od: j...@a...at

    On 10 Jan., 17:09, f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:

    > Światło trzeba umieć odbić.
    >
    > --
    > f1969

    swiatlo odbite stosuje sie po to by motyw oswietlic rownomiernie w
    glab.
    poniewaz oswietlenie swiaitlem padajacym wprost spada proporcjonalnie
    do kwadratu odlegllosci , rozna bedzie intensywnosc oswietlnia
    obiektow w zaleznosci od ich odleglosci od zrodla swaitla. jesli masz
    plan gleboki to aby go rowno oswietlic jedna lampa stosuje sie swiatlo
    odbite. ale swiitlo odbite jest szalenie malo plastyczne , nigdy nie
    da tak plastycznego oswietlenia jak oswietlenia paroma lampami.
    jesli fotografujesz dziecko to logika podpowiada oswietlic plastycznie
    - lepiej wiec dwoma lampami i to wcale nie mocnymi - im slabsze tym
    lepiej niz jedna skierowana w sciane czy w sufit.
    jasne ze mozna czesc odbic , czesc na wprost i druga lampa odpowiednio
    uplastycznic.
    w sumie zalezy od zamierzen fotografujacego , ale dobrze jest wiedziec
    co i dlaczego

  • 16. Data: 2009-01-10 16:26:00
    Od: j...@a...at

    On 10 Jan., 14:28, "Legar" <h...@e...pl> wrote:

    > Jeśli zamknie się kwotą 2,5-3 tys będzie super.
    >
    > Dzięki

    czarno to widze
    tzn w tej klasie cenowej nie dostaniesz takiego sprzetu nowego , ktory
    pozwala na robienie zdjec dziecku ruchliwemu w swietle zastanym na
    przyzwoitym poziomie jakosciowym. oczywiste , ze decydujacym jest
    jasnosc pomieszczenia , w ktorym sie znajdujecie.
    Bez lampy blyskowej sie nie obedzie , a jesli tak to jasnosc
    obiektywu jest bez wiekszego znacznia - czyli wszystko jedno co
    kupisz.

    che tylko powiedziec ze nie koniecznie zasada tani aparat drogi
    obiektyw w fotografii cyfrowej sie sprawdza.
    jest ona rownie sluszna jak tni obiektyw rogi aparat - jakosc obrazu
    jest limitowana przez element najslabszy - moze nim byc slabiutka
    matryca w tanim aparcie , albo slaba optyka w tanim obiektywie.

    badz realista w tej klasie cenowej super sprzetu pozwalajacego robic
    zdjecia obektow poruszajacych sie we wnetrzu na dobrym poziomie nie
    dostaniesz.

    juz kupilbym canona 40 d , ktore sa teraz tansze z kitowym obiektywem
    doswietla lampa (lampami) , a jesli rzeczywiscie kiedys bedziesz
    musial to dolozysz jeszcze pare groszy na obiektyw o jasnosci ok 1,8.

    spodziewam sie , ze dostaniesz tyle propozycji roznych ilu
    odpowiadajacych. nie wiem czy Ci to pomoze.
    jesli masz dylemat rzucaj koscia o aparat - one moga to samo jak
    komorki .
    oczy

  • 17. Data: 2009-01-10 16:42:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > przyzwoitym poziomie jakosciowym. oczywiste , ze decydujacym jest
    > jasnosc pomieszczenia , w ktorym sie znajdujecie.

    Wiele osób chwali sobie Sigmę 30/1.4. Miała dziwną wpadkę w teście
    Optycznych, ale nikt inny z tych paru osób, których wypowiedzi czytałem,
    nie skarżył się na tę Sigmę. Wręcz przeciwnie. Więc twoja teza, że za te
    pieniądze się nie da jakoś się nie broni. Tym bardziej, że Canony zawsze
    należały do niskoszumnych aparatów.

    > Bez lampy blyskowej sie nie obedzie , a jesli tak to jasnosc
    > obiektywu jest bez wiekszego znacznia - czyli wszystko jedno co
    > kupisz.

    ??? Wieczorem raczej nie. Chociaż w pokoju 20m2 4-5 żarówek 100W powinno
    dać wystarczająco dużo rozproszonego zastanego światła.

> [...]
    > jest limitowana przez element najslabszy - moze nim byc slabiutka
    > matryca w tanim aparcie , albo slaba optyka w tanim obiektywie.

    A to jak najbardziej prawda, ale to insza inszość. Matryce są takie same
    lub bardzo podobne w serii dwu i trzycyfrowej Canona. Różnice są w
    obudowie i opcjach dodatkowych, a nie w IQ.

    > juz kupilbym canona 40 d , ktore sa teraz tansze z kitowym obiektywem
    > doswietla lampa (lampami) , a jesli rzeczywiscie kiedys bedziesz
    > musial to dolozysz jeszcze pare groszy na obiektyw o jasnosci ok 1,8.

    Hmm. C350D ma taką samą matrycę jak C40D, C400D ma nowszą, a C450D
    jeszcze nowszą, chociaż podobno ta z C400D jest lepsza. Technicznie
    zdjęcia lepsze powinny wychodzić z C400D niż z C40D.

> [...]
    > odpowiadajacych. nie wiem czy Ci to pomoze.
    > jesli masz dylemat rzucaj koscia o aparat - one moga to samo jak

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 18. Data: 2009-01-10 17:06:54
    Od: j...@a...at

    > Wiele osób chwali sobie Sigmę 30/1.4. Miała dziwną wpadkę w teście
    > Optycznych, ale nikt inny z tych paru osób, których wypowiedzi czytałem,
    > nie skarżył się na tę Sigmę.

    nie w tym rzecz.
    po to sie kupuje obiektyw o jasnosci 1,4 zeby miec przyzwoicie
    rysujacy przy przyslonie 2. to jasne i coyzwiste , ze kazdy obiektyw
    ( pomine specjalistyczne wyjatki ) najbardziej mydli przy pelnej
    dziurze

    Wręcz przeciwnie. Więc twoja teza, że za te
    > pieniądze się nie da jakoś się nie broni. Tym bardziej, że Canony zawsze
    > należały do niskoszumnych aparatów.

    obiektyw to nie wszystko
    dobry obiektyw z marna matryca jest tyle samo warty co marny obiektyw
    z marna matryca.

    wzrost szumow ze wzrostem czulosci w canonie jest wyzszy niz w
    nikonie . to nikon jest specjalista w robieniu matryc niskoszumiacych
    na duzach iso.

    obiektyw jasny o malej GO wymaga spawnego , precyzyjnego a dla dzieci
    szybkiego AF.
    tego taniutkie aparaty nie daja.

    > ??? Wieczorem raczej nie. Chociaż w pokoju 20m2 4-5 żarówek 100W powinno
    > dać wystarczająco dużo rozproszonego zastanego światła.

    zasada dla dzieci - im slabsze swaitlo sztuczne tym lepiej jest
    szczegolnie wazna - jesli nie chcesz przestraszyc dzieci ostrym
    swiatlem. nie tylko ze jest to meczace , ale i dzieci zachowuja sie
    wowczas nienaturalnie . zaczynaja pozowac. nic gorszego niz zdjecie
    upozowanych dzieci - takie mozan bylo zobaczyc na wystawie u fotografa
    w slomnikach pod krakowem w latach 70-tych - pewnie i do dzisiaj wisza
    takie .

    > A to jak najbardziej prawda, ale to insza inszość. Matryce są takie same
    > lub bardzo podobne w serii dwu i trzycyfrowej Canona. Różnice są w
    > obudowie i opcjach dodatkowych, a nie w IQ.

    niestety nie

    pomiedzy matryca c450d a c50d jest przepasc i to nie ze wzgledu na
    ilosc pixeli - ona jest bez wiekszego znaczenia.
    pomiedzy c450d a c40d roznica jest spora.
    w obu wypadkach na korzysc dwucyfrowych.

    > Hmm. C350D ma taką samą matrycę jak C40D, C400D ma nowszą, a C450D
    > jeszcze nowszą, chociaż podobno ta z C400D jest lepsza. Technicznie
    > zdjęcia lepsze powinny wychodzić z C400D niż z C40D.

    nie ma szans - nigdy ale to OT w tym watku wiec nie bede uzasadnial.

    XXX

  • 19. Data: 2009-01-10 17:26:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > rysujacy przy przyslonie 2. to jasne i coyzwiste , ze kazdy obiektyw
    > ( pomine specjalistyczne wyjatki ) najbardziej mydli przy pelnej

    Nie tylko - AF pewniej i szybciej ostrzy. Poza tym na 1.4 może być nadal
    znośnie, w zależności od założonego formatu zdjęcia.

    > Wręcz przeciwnie. Więc twoja teza, że za te
    >
    > obiektyw to nie wszystko
    > dobry obiektyw z marna matryca jest tyle samo warty co marny obiektyw
    > z marna matryca.

    Ale o tym już mówiłem. Tylko że matryce w entry-level jakoś nie odstają
    jakością od aparatów ze średniej półki.

    > wzrost szumow ze wzrostem czulosci w canonie jest wyzszy niz w
    > nikonie . to nikon jest specjalista w robieniu matryc niskoszumiacych
    > na duzach iso.

    Nie, to Canon jest specjalistą, bo robi takie od czasów Canona D30 (nie
    30D, tylko właśnie D30 z 3Mpx matrycą CMOS). Nikonowi się udało. D300
    jest pierwszym niskoszumnym aparatem Nikona. D3, D3x i D90 są na tej
    samej technologii CMOSowej Nikona.

    > obiektyw jasny o malej GO wymaga spawnego , precyzyjnego a dla dzieci
    > szybkiego AF.
    > tego taniutkie aparaty nie daja.

    Dyskusyjne. Co do sprawności AF w Nikonach, nawet najtańszych raczej nie
    ma wiele kontrowersji. W przeciwieństwie do Canona.

> [...]
    > upozowanych dzieci - takie mozan bylo zobaczyc na wystawie u fotografa
    > w slomnikach pod krakowem w latach 70-tych - pewnie i do dzisiaj wisza

    O tym nie dyskutuję, bo nie mam pojęcia.

    > niestety nie

    Niestety tak. Matryca w 40D jest taka sama jak w 350D, więc czemu IQ
    miałaby być inna???

    > pomiedzy matryca c450d a c50d jest przepasc i to nie ze wzgledu na
    > ilosc pixeli - ona jest bez wiekszego znaczenia.

    Podobno oba mają niższą dynamikę od poprzedników? :P

    > pomiedzy c450d a c40d roznica jest spora.
    > w obu wypadkach na korzysc dwucyfrowych.
    Różnica jest, ale czy duża? No i w jakich kwestiach? W kwestii jakości
    obrazu? Niech może inni się wypowiedzą. Bo ja to nawet szumu w A100 nie
    widzę ;)

    > nie ma szans - nigdy ale to OT w tym watku wiec nie bede uzasadnial.

    Ja nie potrafię pokazać różnic jakościowych na zdjęciach z tych
    aparatów. Jeśli te różnice są drobne(pewnie jakieś drobne są), to po co
    się nad nimi rozwodzić? Do profesjonalnych zadań są już inne aparaty. Z
    wyższych półek.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 20. Data: 2009-01-10 17:37:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    f1969 pisze:

    > W 30D jest taka sama jak w 350D. W 40D jest zupełnie inna.

    Taka jak w 400D ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79