  • 111. Data: 2018-03-14 13:37:32
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Mar 2018 12:41:56 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > I twierdze że dalej ma związek z tematem.
    > Dopiero co czytałem o lodówkach szabasowych które ktoś
    > nazwał szabatowymi. To dla ciebie nie jest sprzęt AGD?

    Nie bo dyskusja teraz jest o odtwarzaczach w samochodzie.

    --
    Marek

  • 112. Data: 2018-03-14 13:49:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 14 Mar 2018 13:36:19 +0100, Marek wrote:
    > O właśnie, tu jest klucz "nie potrafi". Można zrobić przewijanie
    > progresywne, tym samym przyciskiem. Żadna dodatkowa komplikacja dla tego
    > , co nie chce tego używać. Widziałem coś takiego w jakimś odtwarzaczu,
    > im dłużej się go trzyma tym bardziej przyspiesza. Można?
    > Można. Problem w tym, że to był jakiś egzotyczny egzemplarz.

    Też to gdzieś widziałem w jakimś sprzęcie, wkurwiało mnie to niesamowicie
    - co kilka sekund zatrzymywałem przewijanie na chwilę, by znów ruszyło
    żółwim (początkowym) tempem, aby tylko nie zaryzykować że włączy się
    trzeci bieg i poleci kilometr za daleko. Ilu użytkowników tyle opinii.

    Mateusz

  • 113. Data: 2018-03-14 13:54:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 14 Mar 2018 11:12:43 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Mam coś koło 20-letni radiobudzik z gatunku prawie najtańszy.
    > Po zaniku sieci gubi czas, ale jest w nim miejsce na baterię 9V i chyba
    > w instrukcji było napisane, że jak ją się włoży to nie będzie gubił.
    > Nigdy nie wkładałem.
    > P.G.

    Miałem kilka takich radio-budzików, począwszy od lat '90. I nawet
    wkładałem te 9V baterie, ale szybko przestałem bo z jakichś tajemniczych
    powodów *każdy* z tych radiobudzików zabijał baterię po miesiącu lub
    dwóch, nawet w przypadku kiedy ani razu prąd nie wyszedł. Nie wiem kto to
    wymyślił, ale to chyba wynalazek tylko dla potrzeb marketingu (i
    producentów bateryjek 9V).

    Ostatni takiego rodzaju radiobudzik zakupiłem bardzo niedawno, bo jakoś w
    2009-2010, i nawet markowy (Sony, a jakże). No i włożyłem baterię, choć
    mieszkałem wtedy w dużym mieście i prąd był zawsze. Po roku wyjąłem i z
    ciekawości zmierzyłem napięcie: 6.5V...

    Mateusz

  • 114. Data: 2018-03-14 13:57:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 14 Mar 2018 08:42:31 +0100, Marek wrote:
    > W czym problem to mu podać? Skoro inni muszą ustawiać min 2 parametry
    > tj. minuty i godziny to nie byłoby problemu by wybrać z listy strefę
    > czasową (tylko jeden parametr), który można zapamiętać na stałe.

    No tak, ale wchodzi parametr "na stałe", czyli dodatkowa komplikacja (dla
    producenta).
    Zauważ także iż to nie do końca "jeden" parametr, tylko kilka:
    - strefa podstawowa
    - strefa DST (jeśli jest)
    - koniec/początek strefy DST (a to bywa mocno zawiłe w opisaniu)

    Mateusz

  • 115. Data: 2018-03-14 14:21:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-14 o 13:37, Marek pisze:

    > Nie bo dyskusja teraz  jest o odtwarzaczach w samochodzie.

    To może podaj jakiś cytat z którego wynika że tylko o odtwarzaczach
    w samochodzie. Z tego który ja podałem wynika że urządzenie samochodowe
    zastało podane jako przykład, jeden z wielu istniejących.

    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2018-03-14 14:38:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Dzięki. Mam tej samej firmy, ale z poprzedniej epoki. Jeśli prawdą
    > jest, że pamięta stacje po wyłączeniu prądu, to taki postęp cieszy.
    Ono dużo może, pamięta także ostatnią stację, może służyć za zestaw
    głośnomówiący do telefonu
    można na nim odbierać telefony i dzwonić, bez wyjmowania tel z kieszeni,
    itd.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 117. Data: 2018-03-14 15:33:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > żółwim (początkowym) tempem, aby tylko nie zaryzykować że włączy się
    > trzeci bieg i poleci kilometr za daleko. Ilu użytkowników tyle opinii.

    Powinni dawać kody źródłowe, żeby każdy nabywca mógł sobie skonfigurować
    i skompilować soft odpowiadający jego oczekiwaniom.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2018-03-14 15:49:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Ono dużo może, pamięta także ostatnią stację, może służyć za zestaw
    > głośnomówiący do telefonu można na nim odbierać telefony i dzwonić,
    > bez wyjmowania tel z kieszeni, itd.

    Może dopiero te wszystkie bluetoothy wymusiły stosowanie nieulotnej
    pamięci. Głupio by było tłumaczyć klientowi, że po wyjeździe samochodem
    od mechanika nie można zadzwonić, bo trzeba na nowo parować telefon
    z radiem.

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2018-03-14 16:48:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Mar 2018 15:33:47 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Powinni dawać kody źródłowe, żeby każdy nabywca mógł sobie
    > skonfigurować
    > i skompilować soft odpowiadający jego oczekiwaniom.

    Pomijając kpiarski ton, to de facto tak faktycznie powinno być. W
    wielu innych dziedzinach tak na szczęście już jest.

    --
    Marek

  • 120. Data: 2018-03-14 17:05:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Pomijając kpiarski ton, to de facto tak faktycznie powinno być.
    > W wielu innych dziedzinach tak na szczęście już jest.

    Nie tyle "już jest", co "po prostu jest". Jest wiele dziedzin, w
    których inaczej się nie da, a jeśli ktoś miał złudznia i próbował,
    to albo wypadł z gry, albo zaraz z niej wyleci.

    A czy tu też tak może być? Jeśli ktoś za takie radio chce wziąć
    pieniądze, to nie. Wielu już przejechało się na tym, że chcieli
    zbytnio dogodzić -- "wszystko se pan ustawisz jak pan będziesz
    chciał, będziesz pan zadowolony". A potem słyszą "tyleś pan kasy
    za to wziął, a tu nic nie działa!". Bo ludzie na ogół nie wiedzą
    czago chcą, a tym bardziej nie wiedzą jak zrobić sobie dobrze.

    --
    Jarek