  • 101. Data: 2018-03-14 11:12:43
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 08:43, Marek pisze:

    > Na pewno na rynku nie ma kuchenek z zegarem, który jest w miarę dokładny
    > i nie gubi czasu po wyłączeniu zasilania?

    Mam coś koło 20-letni radiobudzik z gatunku prawie najtańszy.
    Po zaniku sieci gubi czas, ale jest w nim miejsce na baterię 9V i chyba
    w instrukcji było napisane, że jak ją się włoży to nie będzie gubił.
    Nigdy nie wkładałem.
    P.G.

  • 102. Data: 2018-03-14 11:16:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.03.2018 o 00:07 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Ja mam w piekarniku zegar ustawiony z dokładnością 5 minut. O ile w
    > ogóle chce mi się go ponownie ustawiać po kolejnym odłączeniu prądu.
    > Rozmowa o tym, czy zegar w kuchence spieszy się minutę czy sekundę
    > odbieram jako paranoję.
    > Na pewno to coś zmienia w waszym życiu, jaka tam jest dokładność.
    > Cała punktualność przecież zależy od dokładności czasu w piekarniku,
    > prawda ?

    To może odwróćmy pytanie - po co w piekarniku wyświetlacz, który cały czas
    pobiera prąd?
    (W jednej dyskusji na temat najnowszego wypasionego dekodera pewnej
    platformy telewizji cyfrowej na narzekania o brak wyświetlacza padła
    odpowiedź, że dekoder z wyświetlaczem nie spełniał by norm bo by pobierał
    za dużo prądu w trybie czuwania - wyświetlacz w piekarniku bardziej
    energooszczędny?)
    Niech ten zegarek odlicza tylko czas pieczenia i nie pokazuje "aktualnej"
    godziny.

    Zegarek ustawiony z dokładnością do 5 minut nie ma zerowej wartości, ma
    wartość ujemną! Zegarek ma albo pokazywać dokładny czas (na co dzień
    dokładny = +-pół minuty) albo nie wprowadzać w błąd.

    --
    SW3
    ----

  • 103. Data: 2018-03-14 11:27:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2018-03-14 o 00:16, Arek pisze:
    > http://wyborcza.biz/biznes/5,111417,18735722.html?i=
    10&disableRedirects=true
> [...]
    > sterować urządzeniem poprzez sieć WLAN i łączyć je z pozostałymi
    > sprzętami inteligentnego domu. Ciekawostką jest 'Tryb Szabat'.
    > Ponieważ
    > lodówki Liebherr są popularne wśród społeczności żydowskiej, firma
    > zdecydowała się na wprowadzenie programu, który umożliwia
    > ortodoksyjnym
    > Żydom korzystanie z ich lodówek nawet w Szabat. W 'szabatowym'
    > trybie po
    > otwarciu drzwi lodówki w środku nie zapali się światło, ani nie
    > włączy wentylator"

    >Nie znam podstaw, ale czyżby żarówki i wentylatory musiały

    to jakas wyzsza kombinacja
    http://www.fzp.net.pl/halacha-praktyczna/co-nalezy-z
    robic-w-przypadku-gdy-przed-szabatem-nie-wylaczylo-s
    ie-swiatla-w

    Jak rozumiem - w szabat nie mozna gasic swiatla.
    A moze i wiecej nie mozna
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,499

    No coz, na moj gust:
    -wsadzic oswietlenie LED, to moze caly czas swiecic,
    -wylaczyc nie wolno ... a wolno sciemniac ?
    -jesli nie wolno reka ... to moze jakies automatyczne otwieranie ?
    albo lodowka z dozownikiem - mowisz co ma wydac i wyrzuci bez
    otwierania ...

    J.

  • 104. Data: 2018-03-14 11:41:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    10&disableRedirects=true

    > Nie znam podstaw, ale czyżby żarówki i wentylatory musiały przestrzegać
    > jakichś zasad wiary?

    Też mi to się wydaje dziwne. Windy szabasowe zatrzymują się na każdym
    piętrze, żeby nie trzaba było trudzić się wciskaniem przycisków.
    To brzmi logicznie. Winda co i rusz włącza i wyłącza swoje motorki,
    czym nik się nie przejmuje. Więc co szkodzi wentylator fryżydera?
    Windy szabasowe znam, o lodówkach pierwsze słyszę.

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2018-03-14 12:21:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 13 Mar 2018 20:25:13 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:

    >Okazuje się, że globalnej skali rynku to nie działa, ba powyższe (w
    >tej dużej skali) jest strzeleniem sobie w stopę, bo klient taki
    >bardziej ogarnięty i umiejący już czytać doduka do "Zapłać ...
    >więcej" i... już przestanie dalej czytać, bo zainteresuje się 10 zł
    >tańszym produktem.
    >Klient chcący drožej a dobrze to mit wymyślony przez sprzedawców :),
    >w skali rynku nieznaczacy nic margines.

    Niekoniecznie - ciagle sie sprzedaja np Mercedesy, komputery i
    telefony Apple itp.

    Moze po prostu trzeba klientowi powiedziec co dostanie w zamian.

    Albo ... klient musi dojrzec, ze nie kupuje sie chinskich wynalazkow
    nawet jak sa dwa razy tansze, a nie tylko 10%.

    A potem widzi na swoim markowym wyrobie "made in China" :-)

    J.

  • 106. Data: 2018-03-14 12:41:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-14 o 08:53, Marek pisze:

    > Chłopie, już dawno dyskusja nie ma związku z tym tematem... Nadążaj za
    > treścią.

    Nadążam, w odróżnieniu od ciebie.
    I twierdze że dalej ma związek z tematem.
    Dopiero co czytałem o lodówkach szabasowych które ktoś
    nazwał szabatowymi. To dla ciebie nie jest sprzęt AGD?

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2018-03-14 13:11:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > czym nik się nie przejmuje. Więc co szkodzi wentylator fryżydera?
    > Windy szabasowe znam, o lodówkach pierwsze słyszę.

    Jeśli problemem jest trudzenie się to otwarcie lodówki jest większym
    wysiłkiem niż naciśnięcie przycisku windy.
    Może magnetyczne uszczelki lodówki trzeba przerobić na elektromagnesy
    wyłączane na ten czas, gdy wysiłek jest be.

    Tzw. dwójeczka w kibelku bywa jeszcze większym wysiłkiem. Kluczem chyba
    nie może być poziom wysiłku. Musi chodzić o coś innego.
    P.G.

  • 108. Data: 2018-03-14 13:12:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ponoć używanie elektryczności jest zabronione.

    Czyli jak zdarzy im się żyć w zimnym kraju to mieszkanie nie może być
    ogrzewane prądem?
    P.G.

  • 109. Data: 2018-03-14 13:25:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 11:27, J.F. pisze:

    > to jakas wyzsza kombinacja
    > http://www.fzp.net.pl/halacha-praktyczna/co-nalezy-z
    robic-w-przypadku-gdy-przed-szabatem-nie-wylaczylo-s
    ie-swiatla-w

    Jakie oni mają lodówki?
    W mojej jest czujnik nad drzwiami (drzwi po 25 latach opuściły się -
    zawiasy plastikowe i musiałem tam nalepić podkładki, aby światło się
    gasiło).
    Nie widzę żadnego problemu, aby czymś sztywnym przytrzymać czujnik i
    otworzyć lodówkę bez zapalania światła.

    > Jak rozumiem - w szabat nie mozna gasic swiatla.
    > A moze i wiecej nie mozna
    > http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,499

    To mi wygląda jak odgórnie zorganizowany audiofilizm.
    Te specjalne urządzenia na pewno swoje kosztują.

    Może należało by opatentować te elektromagnetyczne uszczelki do lodówki
    co przed chwilą przyszły mi do głowy :)
    P.G.

  • 110. Data: 2018-03-14 13:36:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Mar 2018 09:04:54 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > obsługę. Może ich w ogóle nie być, jeśli producent nie potrafi
    > zaprojektować UI tak, by nie przeszkadzały. Brak pamięci to jednak
    > co innego.

    O właśnie, tu jest klucz "nie potrafi". Można zrobić przewijanie
    progresywne, tym samym przyciskiem. Żadna dodatkowa komplikacja dla
    tego , co nie chce tego używać. Widziałem coś takiego w jakimś
    odtwarzaczu, im dłużej się go trzyma tym bardziej przyspiesza. Można?
    Można. Problem w tym, że to był jakiś egzotyczny egzemplarz.

    --
    Marek