  • 1. Data: 2018-03-07 09:31:35
    Temat: Brak obrazu z kamery
    Od: Kris <k...@g...com>

    Kamera ip onvif taka:

    https://pl.aliexpress.com/item/HD-IP-Camera-720P-108
    0P-Surveillance-Cam-Waterproof-2MP-CCTV-IP-Security-
    Camera-Network-Onvif-2/32756736261.html
    Przez jakiś czas działała prawidłowo
    Teraz nie wyświetla obrazu. Znaczy wyświetla czarny ekran.
    Dedykowana aplikacja(CMS) widzi kamera, do kamery można się zalogować przez
    przeglądarkę i z chmury ale wszędzie czarny ekran.
    Dało nawet rade zaktualizować oprogramowanie kamery ale to też nie pomogło.
    Co się mogło stać?
    Ma ktoś jakieś podejrzenia?

  • 2. Data: 2018-03-07 10:42:50
    Temat: Re: Brak obrazu z kamery
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Teraz nie wyświetla obrazu. Znaczy wyświetla czarny ekran.

    Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

    > Co się mogło stać?

    Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 3. Data: 2018-03-07 10:55:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 10:42:53 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Całkowicie, stuprocentowo czarny, czy widać jakiś delikatny szum?

    Czarny
    https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

    > Pierwsza myśl jest taka, że padła (lub odpięła się) matryca...

    Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje ale jakby co
    to jest to proste do naprawy?

  • 4. Data: 2018-03-07 11:14:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    > Czarny
    > https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

    Wrzuciłem czarny wycinek na wzmocnienie kontrastu, zero szumów, wygląda więc
    na niepracującą matrycę.

    Zgadza się - nie ma nawet cienia szumów z tejże.

    > Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje
    > ale jakby co to jest to proste do naprawy?

    IMHO zależy, czy poprawić złącze, czy bujać się np. z padniętym chipem
    matrycy. A to właśnie wydaje mi się prawdopodobne. Chyba, ze regulatory
    wzmocnienia (zwłaszcza takie dostrajające, w tle) są poskręcane do minimum.
    Może reset ustawień do fabrycznych, gdzie wszystkie regulacje wrócą do
    czasów, kiedy to działało?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 5. Data: 2018-03-07 11:26:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 11:14:47 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:

    > Może reset ustawień do fabrycznych, gdzie wszystkie regulacje wrócą do
    > czasów, kiedy to działało?
    To działało kilka dni dosłownie, żadnych regulacji nie było, jednej nocy przestało
    działać
    Własnie się Chińczyk odezwał i proponuje że mi przyśle "płytę główna" żebym sobie
    wymienił
    Chyba mu odpisze że nie zamierzam się bawić w wymiany płyt niech mi przyśle
    działająca kamerę

  • 6. Data: 2018-03-07 11:31:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Miałem z podobną (ale inną) tego typu kamerą zbliżony problem - okazało
    się, że z jedną (nowszą) wersją CMS nie działała, a ze starszą działała.
    Może akualizowałeś CMS i stąd kłopot ?
    Albo się sam aktualizował.

    Generalnie te kamery są fajne bo tanie, ale poza tym ciągła walka, żeby
    toto jakoś działało...

  • 7. Data: 2018-03-07 11:47:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 11:31:19 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Miałem z podobną (ale inną) tego typu kamerą zbliżony problem - okazało
    > się, że z jedną (nowszą) wersją CMS nie działała, a ze starszą działała.
    > Może akualizowałeś CMS i stąd kłopot ?

    CMS aktualizowałem dopiero wczoraj w ramach eksperymentów, wcześniej nie
    aktualizowałem. A przestała działać w środku nocy- wiem bo zaczęły alarmy przychodzić
    "zakryta kamera" czy jakoś tak

    > Albo się sam aktualizował.

    Tego nie wiem
    ale logując się bezpośrednio z przeglądarki jest tak samo

    > Generalnie te kamery są fajne bo tanie, ale poza tym ciągła walka, żeby
    > toto jakoś działało...

    Mam w jednym miejscu monitoring oparty na kamerach tego typu:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zewnetrzna-kamera
    -900-tvl-ir-20m-rybie-oko-mdkb9-i5316123125.html
    i działa od lat bezproblemowo
    W innej nieruchomości potrzebowałem założyć kilka kamer i dla testów zamówiłem dwie
    IP- ta z która mam problem i jeszcze czekam na kopułowa FHD.
    Chciałem popatrzeć jak to działa czy jest zauważalna różnica w jakości obrazu i ew
    domówić kilka kolejnych kamer. Na razie zonk- awaria po kilku dniach.

  • 8. Data: 2018-03-07 13:32:30
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 07.03.2018 o 10:55, Kris pisze:

    > Czarny
    > https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

    w prawym górnym rogu widać datę i czas. Wyświetla go kamera czy program
    na PC?
    ToMasz

  • 9. Data: 2018-03-07 13:59:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 13:32:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > w prawym górnym rogu widać datę i czas. Wyświetla go kamera czy program
    > na PC?

    A skąd niby mam wiedzieć? Podejrzewam ze z programu. Skąd by niby kamera miała
    pobierać dane o dacie i czasie?
    Z kamerą połączenie jest, dała się nawet wczoraj zaktualizować do nowszej wersji
    firmware. Program wywala ciągle alarmy "zakryty obiektyw
    Kamera reaguje na ciemność włączając podświetleni ir, robi się jasno to podświetlenie
    wygasza
    Tyle tylko ze obrazu nie wyświetla a aplikacja widzi to jakby ktoś obiektyw
    przesłonił

  • 10. Data: 2018-03-07 23:53:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > Czarny
    > https://zapodaj.net/9288973c09650.png.html

    Sprawdziłem obszar między napisami -- nie ma piksela, który miałby kolor
    inny niż #000000. Czyli 100% czerń. Czyli niepracująca matryca.

    > Nie rozkręcałem jeszcze tej kamery bo czekam co mi Majfrend zaproponuje
    > ale jakby co to jest to proste do naprawy?

    Jak się odpięła (luźne styki, wypadnięta tasiemka), to tak, wystarczy
    włożyć. Jak padła, to nie -- zakładam że raczej nie dostaniesz nigdzie w
    detalu takiej matrycy, a jeśli dostaniesz to w cenie większej, niż cała
    kamera.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]