  • 131. Data: 2018-03-17 13:23:49
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <f...@g...com>

    użytkownik cezar napisał:

    > wizualnie - to w zadnym z ponizszych nie ma kwarcu.
    >
    > https://allegro.pl/listing?string=amica%20zegar&orde
    r=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-3
    -1003

    Marek S: mam kuchenkę, na pewno się późni (albo spieszy, będzie deszcz albo słońce)
    tck: np mój piekarnik Amica EBB8652 (już lepiej ale dalej pudło)
    cezar: o tu na allegro są różne zegary

    Ludkowie na elektrodzie jeszcze lepiej. Jest schemat uC + kwarc +
    detekcja zaniku napięcia, oni też wiedzą że układ detekcji zaniku
    napięcia nie służy do detekcji zaniku napięcia, tylko 50Hz idzie
    przez rezystory do uC jako sygnał wzorcowy do odmierzania czasu.
    To genialne, nobla albo dwa za odkrycie.

    Krótko mówiąc, dajta spokój. Niewątpliwie były zegary popędzane 50Hz,
    ale nikt nie jest w stanie udowodnić, że takie rozwiązania są stosowane obecnie.

  • 132. Data: 2018-03-17 13:30:07
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-03-13 o 21:56, ToMasz pisze:

    > nie. W moim mastercooku sam zegar pobiera naście wat. stąd jest
    > wyłączony jak tylko moze być. a że żona piecze sporadycznie, wnosi to
    > wymierne oszczędności i.... zwalnia z obowiązku dbania o prawidłowe
    > wskazanie tego zegara.

    W jaki sposób zmierzyłeś ten pobór?
    Sprawdzałeś współczynnik mocy?

    --
    pzdr, j.r.

  • 133. Data: 2018-03-17 15:10:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 05:23:49 -0700 (PDT), Bombardier Dąs vel
    Karbonylek napisał(a):
> [...]
    > przez rezystory do uC jako sygnał wzorcowy do odmierzania czasu.
    > To genialne, nobla albo dwa za odkrycie.

    Moze da sie ze schematu odczytac podstawowe zastosowanie.
    A kwarc+czujnik 50/100Hz+bateryjka (tzn supercap) - dobre rozwiazanie.

    > Krótko mówiąc, dajta spokój. Niewątpliwie były zegary popędzane 50Hz,
    > ale nikt nie jest w stanie udowodnić, że takie rozwiązania są stosowane obecnie.

    Jakby nie byly, to kto by zwrocil uwage na to zjawisko.
    Ja nie zwrocilem - ot, przestawilem zegar i tyle, uznalem ze moze zle
    ustawilem. I gdybym potem nie przeczytal ze to wszyscy tak maja,
    to pewnie bym nie wiedzial, i na grupe nie napisal.

    J.

  • 134. Data: 2018-03-17 20:16:22
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 17 marca 2018 13:23:53 UTC+1 użytkownik Bombardier Dąs vel Karbonylek
    napisał:
    > Krótko mówiąc, dajta spokój. Niewątpliwie były zegary popędzane 50Hz,
    > ale nikt nie jest w stanie udowodnić, że takie rozwiązania są stosowane obecnie.
    W sumie mógłby ktoś jakąś współczesną kuchenkę podłączyć przez falownik:)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 135. Data: 2018-03-18 04:22:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    Karbonylek napisał:
    > W sumie mógłby ktoś jakąś współczesną kuchenkę podłączyć przez falownik:)
    >
    > Pozdrawiam,

    Tylko co ma wspólnego z sinusem sygnał z falownika?
    Zakłócenia byłyby okrutne i pomiar niepewny...

    --
    pzdr, j.r.

  • 136. Data: 2018-03-18 18:31:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, March 17, 2018, 1:15:27 PM, you wrote:

    > Niby nie, ale z wyswietlaczem VFD ?

    Nadal nie. Prawo na to nie pozwala. Żaden producent takiego badziewia
    by nie wypuścił. Podejrzewam raczej coś całkiem innego - ,,zasilacz" na
    kondensatorze i wysoka moc pozorna.

    > Chyba, ze jeszcze jakis elektromagnes podtrzymuje ?

    To by się grzało strasznie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 137. Data: 2018-03-18 23:26:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2018 18:31:59 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Nadal nie. Prawo na to nie pozwala.

    Nie napisal jak stary.
    A kuchenek to prawo sie tyczy ?

    > Żaden producent takiego badziewia
    > by nie wypuścił. Podejrzewam raczej coś całkiem innego - ,,zasilacz" na
    > kondensatorze i wysoka moc pozorna.

    Albo po prostu strzelil z ta moca

    > To by się grzało strasznie.

    15W w kuchence o mocy paru kW ... mozna niezauwazyc :-)

    J.

  • 138. Data: 2018-03-19 10:11:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Może dopiero te wszystkie bluetoothy wymusiły stosowanie nieulotnej
    > pamięci. Głupio by było tłumaczyć klientowi, że po wyjeździe samochodem
    > od mechanika nie można zadzwonić, bo trzeba na nowo parować telefon
    > z radiem.

    Może faktycznie tak jest że droższe modele tak mają, poprzednie byle
    jakie radio jakie miałem, mimo że młodsze projektowo miało zwykłą pamięć
    która jeszcze nie wiem dlaczego żarła razem z radiem 200mA, a odpięcie
    od aku zerowało pamięć.
    Zostawienie na tydzień auta skutkowało rozładowanym aku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 139. Data: 2018-03-19 11:10:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > od aku zerowało pamięć.
    > Zostawienie na tydzień auta skutkowało rozładowanym aku.

    Jesteś pewien, że radio nie było uszkodzone? 200mA do podtrzymania pamięci
    to bardzo dużo.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 140. Data: 2018-03-19 15:02:26
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...ont.pl>

    W dniu %s, użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Wywóz AGD poza jakies 100km od miejsca kupna to raczej wyjątek.

    Białorusini nie mają z tym problemu... :-D