  • 141. Data: 2018-03-19 15:22:40
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Może faktycznie tak jest że droższe modele tak mają, poprzednie byle
    > jakie radio jakie miałem, mimo że młodsze projektowo miało zwykłą pamięć
    > która jeszcze nie wiem dlaczego żarła razem z radiem 200mA, a odpięcie
    > od aku zerowało pamięć.
    > Zostawienie na tydzień auta skutkowało rozładowanym aku.

    Nie tyle droższe, co takie, które mają funkcje, jakich nie da się bez
    flasha czy eeproma zrealizować (jak ten BT). Moje drogie radio sprzed lat
    nie ma (za to potrafi grać z kaset). Spodziewałem się, że współczesne z
    biedronki już będzie pamiętało stacje (bo chyba łatwiej zrobić normalnie,
    niż się chrzanić z jakimś ramem). Ale nie. Za to potrafi używać zewnętrznych
    nośników flash (usb, sd).

    --
    Jarek

  • 142. Data: 2018-03-19 17:15:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Nie tyle droższe, co takie, które mają funkcje, jakich nie da się bez
    > flasha czy eeproma zrealizować (jak ten BT).

    Moje radio (jakiś Renkforce, wyrwany uszkodzony za 80 zł) ma BT w postaci
    osobnego modułu, z ktorym gada jakimś RS-em albo czymś podobnym. Moduł BT
    pamięta swoje ustawienia (sparowany telefon) po odłączeniu zasilania, samo
    radio swoich (np. ustawień stacji) już nie.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 143. Data: 2018-03-19 17:21:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > pamięta swoje ustawienia (sparowany telefon) po odłączeniu zasilania, samo
    > radio swoich (np. ustawień stacji) już nie.

    To by wspierało tezę, że ktoś dawno temu zaprojektował układ scalony o nazwie
    "radio samochodowe" i od tego czasu nikt nie próbował w nim nic zmienić.
    Najwyżej dodają to i owo na zewnątrz.

    --
    Jarek

  • 144. Data: 2018-03-19 20:28:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 11:10, Adam Wysocki pisze:

    > Jesteś pewien, że radio nie było uszkodzone? 200mA do podtrzymania pamięci
    > to bardzo dużo.

    Wiem i sam się dziwiłem gdzie to idzie, radio (chińskie guano) tak miało
    od nowości, wywaliłem je w końcu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 145. Data: 2018-03-20 04:35:27
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    (...)
    > Zegarek ustawiony z dokładnością do 5 minut nie ma zerowej wartości, ma

    Jest do dupy (ostrożnie, może pokaleczyć)

    > wartość ujemną! Zegarek ma albo pokazywać dokładny czas (na co dzień
    > dokładny = +-pół minuty) albo nie wprowadzać w błąd.

    To pytanie-klucz:
    Po co w ogóle zegarek, który nie robi tego, do czego został przeznaczony?
    Jak ma mi gówno pokazywać, to rozwalę jakiegoś popularnego chińczyka, co to
    ich setki tysięcy wisi w domach, to może wezmę silniczek wolnoobrotowy, jako
    napęd wskazówek, odpalę i sobie będę się hipnotyzować wodokiem kręcących się
    Ramion Czasu...?
    Pół biedy, gdy przyrząd mi źle pokazuje, ale jestem w stanie przeliczyć
    sobie jego wskazania na rzeczywisty wynik.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 146. Data: 2018-03-20 05:25:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A gazety to nie przeżytek? Może oceerować napisy na homogenizowanym
    > serku, gdy go gdzieś zobaczy, analizować dźwięki mowy ludu lokalnego
    > itd.

    Hehe, Sentinelców (archipelag Andamany) niech zanalizuje :)

  • 147. Data: 2018-03-20 05:28:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Modna geolokalizacja, moze wiedziec z dokladnoscia co do metrow.
    > No i lokalny router moglby jakos rozglaszac.

    Byle WiFi, mnie telefon z wyłączonym GPS potrafi zameldować dość dokładnie,
    gdzie jestem, byle bym wifi jakieś odebrał. A muszę mu się przyjrzeć, czy
    nie wystarczy mu sam BTS, do którego jest zalogowany, położenie każdego jest
    przecież znane...

  • 148. Data: 2018-03-20 05:32:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...
    > Lodówka przy pierwszym uruchomieniu ma wyświetlać na wyświetlaczu
    > zapytanie o strefę czasową, dopóki się na nie nie odpowie to nie włączy
    > się agregat:) Dla zmniejszenia kosztów oczywiście nie dajemy żadnej
    > pamięci nieulotnej na wypadek zaniku napięcia.

    Ty się śmiej... a ja się już zetknąłem z czymś takim (choć może nie aż tak
    drastycznym)... I nie była to lodówka. Na szczęście. Zresztą, aby ruszyła,
    podałbym byle jaką. Niech teraz zgaduje, czy ją okłamałem, czy nie :P

  • 149. Data: 2018-03-20 05:37:05
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ponoć używanie elektryczności jest zabronione.

    Jakby tak naciagnąć, to nawet oddychanie mogło by się okazać wtedy trefne...
    Zależnie, jak ortodoksyjnie.
    Ani domofonów, ani telefonu, nawet, jak się na szabas umawiają odpowiednio
    wcześniej, że goście będą, to chyba na godzinę i ktoś schodzi po gości, by
    nie musieli potem obmywać się karnie w mykwie. Tyle zapamiętałem i tak
    zrozumiałem, bo czytałem "w przelocie", więc niech mnie ktoś poprawi, jeśli
    jest inaczej.

  • 150. Data: 2018-03-20 12:29:45
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > To by wspierało tezę, że ktoś dawno temu zaprojektował układ scalony o nazwie
    > "radio samochodowe" i od tego czasu nikt nie próbował w nim nic zmienić.
    > Najwyżej dodają to i owo na zewnątrz.

    Nie pamiętam już dokładnie (rozbierałem to radio, gdy je naprawiałem), ale
    tam jest więcej układów. Na pewno osobno jest tuner i przedwzmacniacz z
    selektorem wejść. Wątpię, żeby był ogólny układ "radio samochodowe", tak
    jak w radiobudzikach. Chyba różnica między radiami jest zbyt duża.

    W starym samochodzie miałem radio LAC-M1500R.

    https://elektrotanya.com/PREVIEWS/39485642/23432455/
    lg/lg_lac-m1500,m2500.pdf_1.png

    Główny układ to uPD78214A, jednorazowo programowalny mikrokontroler
    ogólnego przeznaczenia. Nie dopatrzyłem się w nim eepromu.

    https://4donline.ihs.com/images/VipMasterIC/IC/NECC/
    NECCS04545/NECCS04545-1.pdf?hkey=EF798316E3902B6ED9A
    73243A3159BB0

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]