  • 41. Data: 2018-03-12 17:59:03
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości news:67af41c5-a546-4ff6-9d8a-d0e36aa2d1c6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 11 marca 2018 16:15:05 UTC+1 użytkownik tck napisał:
    > Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek" <f...@g...com> napisał
    > wiadomości news:58cbfcd9-4f06-42bc-843e-b5377890feae@googlegrou
    ps.com...

    > Podasz przykład takiego urządzenia? Konkretny model.
    >

    > np mój piekarnik Amica EBB8652

    Bardzo rozbudowany zegar jak widać, serwis krzyczy ponad 400pln.
    Skąd pewność że popędzany jest 50Hz, a nie rezonatorem ceramicznym
    3 pinowym?

    do tej pory po pół roku (od zmiany do zmiany czasu) nie był ruszany, nie
    rozkładałem go bo potrzeby nie było...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 42. Data: 2018-03-12 19:47:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RadoslawF napisał:

    > Nie mogą te gówniane gdzie konstruktor na wszystkim oszczędza
    > a użytkownik jest zdziwiony tymi oszczędnościami.
    > Kup radio nie za 50zł a za pięćset. Będzie pamiętało kanały
    > jak telewizory.

    A jaki konkretny model? Mam wprawdzie dość state, ale czołowej
    (podobno) firmy z tej branży i niepośledni typ, sporo droższe
    niż pięćset. Mówią, że teraz wszędzie rządzi marketing, ale to
    musi być ściema. Bo gdyby któryś napiszą "nasze radia pamiętają
    raz ustawione stacje", to bym pewnie kupił zaraz i zapamiętał
    producenta.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2018-03-12 21:29:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-11 o 19:27, Zbych pisze:

    > Wystarczy pojedynczy rezystor, który i tak jest tańszy niż kwarc.

    Ok, a teraz popatrz na to od strony praktycznej. Mówi się iż "ułamek
    dolara x miliony urządzeń" robi różnicę. Zgoda. Niech średniej klasy
    piekarnik kosztuje 1200zł. Jeden rezystor SMD to np. 1gr. Kwarc jest
    1000x droższy. Niby dużo. To niech k...wa producent sprzeda mi ten
    piekarnik za 1201zł. Czy sądzisz, że jeśli złotówka różnicy będzie, to
    zrobi mi to różnicę jako potencjalnemu klientowi? Ba, nawet niech
    napisze na szybie tego piekarnika, że to innowacja, zegar niezależny od
    50Hz z sieci, a cena będzie tej "innowacji" 10x wyższa: czyli 1210zł w
    sumie. Czy to naprawdę robi różnicę Twoim zdaniem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2018-03-12 21:34:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-11 o 20:16, Michal Jankowski pisze:

    > Kwarcowe też by się resetowały, chyba że dodasz podtrzymanie za kolejne
    > $$$. Dopiero sterowane radiem wygrywają, ale to też $$$.

    Ile $$$? Sądzisz, że konsument nie da tych $$$ do ceny piekarnika rzędu
    $$$$$$$$$$$$$ za "innowację", której reklamę producent nalepi na szybie
    piekarnika?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2018-03-12 21:38:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-12 o 09:07, ToMasz pisze:

    > zrób proszę jeszcze jeden eksperyment. Sprawdź sobie ile prądu bierze
    > nieużywana kuchenka/piekarnik. Tak jakby sam zegar w gotowości do pracy

    A czemu miałby służyć ten eksperyment? Czy chcesz przez to powiedzieć,
    że urządzenie z nieustawionym zegarem pobiera więcej prądu więc jednak
    lepiej byłoby oblecieć cały dom po zaniku zasilania by poustawiać od
    nowa zegary?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 46. Data: 2018-03-12 21:46:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-11 o 21:40, J.F. pisze:

    > Albo nic, jesli uzywasz gotowej kosci sterujacej, bo po cholere cos
    > programowac.

    Tak sobie patrzałem na sterownik przy okazji N-tej wymiany grzałki w
    moim piekarniku. Nie ma jakiejś "kości sterującej". Jest CPU, bateria
    przekaźników po tranzystorach i nic więcej. Wygląda na to, że jednak
    jakiś soft zlicza te 50Hz.

    Wiesz, nie wiem jak jest z dokładnością kwarców, mam w chacie kilka
    prymitywnych zegarków lecz nie zauważyłem aby się rozjeżdżały w
    zauważalny sposób. Raz na pół roku zmiana czasu niweluje ewentualne
    odstępstwa rzędu minuty czy dwóch.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 47. Data: 2018-03-12 21:50:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 9:46 PM, Marek S wrote:
    > Wiesz, nie wiem jak jest z dokładnością kwarców, mam w chacie kilka
    > prymitywnych zegarków lecz nie zauważyłem aby się rozjeżdżały w
    > zauważalny sposób.

    Kupiłem niedawno chiński zegarek z rozjazdem kilku minut na dobę. Nawet
    radzieckie cebule były lepsze. Rozebralem i w srodku siedzi normalny
    kwarc 32768. Kto wie czy nie odpadowy. Nic do regulacji nie ma. Kwarc,
    blob i guma do lcd. Można? Można!

  • 48. Data: 2018-03-12 23:13:49
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 21:29, Marek S pisze:

> [...]
    > 50Hz z sieci, a cena będzie tej "innowacji" 10x wyższa: czyli 1210zł w
    > sumie. Czy to naprawdę robi różnicę Twoim zdaniem?

    Jakbym był producentem, to by mi robiło różnicę czy mam "10zł * 1mln
    sztuk" w kieszeni czy nie. To klient musi swoim portfelem zagłosować, za
    być może droższym i lepszym rozwiązaniem. Tylko skąd klient ma wiedzieć,
    jak napędzany jest zegar w kuchni którą kupuje?

  • 49. Data: 2018-03-12 23:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Mar 2018 21:46:43 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > moim piekarniku. Nie ma jakiejś "kości sterującej". Jest CPU, bateria
    > przekaźników po tranzystorach i nic więcej. Wygląda na to, że jednak

    Ten piekarnik ma tyle funkcji, ze Chinczykom nie oplacalo sie
    specjalizowanego scalaka zrobic ?

    > Wiesz, nie wiem jak jest z dokładnością kwarców, mam w chacie kilka
    > prymitywnych zegarków lecz nie zauważyłem aby się rozjeżdżały w
    > zauważalny sposób.

    Mam kilka zegarkow i one tak 15-30s na mc.
    Po paru miesiacach moze byc pare minut.
    2 minuty malo zauwazalne, ale 6 to juz sporo.

    > Raz na pół roku zmiana czasu niweluje ewentualne
    > odstępstwa rzędu minuty czy dwóch.

    I byc moze to jest odpowiedz.

    A nie chcialoby sie automatycznej zmiany czasu ?

    J.

  • 50. Data: 2018-03-12 23:38:49
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
    > Jakbym był producentem, to by mi robiło różnicę czy mam "10zł * 1mln
    > sztuk" w kieszeni czy nie.

    Ani 10 zł ani milion sztuk. Poza tym cena i tak zostanie zaokrąglona.

    > To klient musi swoim portfelem zagłosować, za być może droższym i lepszym
    > rozwiązaniem.

    Różnica kilku zł nie zmieni wyniku głosowania.

    > Tylko skąd klient ma wiedzieć, jak napędzany jest zegar w kuchni którą
    > kupuje?

    Niektórzy czytają dane techniczne oraz szukają testów w Internecie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/