  • 31. Data: 2018-03-12 11:31:20
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 11:25:25 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Nie ma łatwo, lodówka musi mieć wbudowaną kamerkę i widzieć gazetę na
    > stole (bądź kefir w lodówce, aby tylko nie importowany).
    Proponuję połączenie upierdliwości piekarnika z tradycją komputerową.
    Lodówka przy pierwszym uruchomieniu ma wyświetlać na wyświetlaczu
    zapytanie o strefę czasową, dopóki się na nie nie odpowie to nie włączy
    się agregat:) Dla zmniejszenia kosztów oczywiście nie dajemy żadnej
    pamięci nieulotnej na wypadek zaniku napięcia.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 32. Data: 2018-03-12 12:12:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > No i przy zaniku prądu i tak by trzeba było ustawiać lokalną strefę
    > czasową, no bo skąd zegarek ma wiedzieć czy jest w Warszawie, Londynie
    > czy Wilnie?

    Ale to wystarczy ustawić raz i zapamiętać w eepromie.

    Mnie zastanawia, czemu wiele urządzeń (np. radia samochodowe) ma
    ustawienia stacji w pamięci RAM, a nie w jakiejś nieulotnej, i po
    odłączeniu / wymianie akumulatora ustawienia idą w diabły. Koszt?
    Zużywalność eepromów?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 33. Data: 2018-03-12 12:13:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > Albo dostęp do Internetu (a to już się podobno zdarza w AGD) i
    > synchronizację z serwerem NTP :)

    Poczekaj ~10 lat, stanie się to powszechne.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 34. Data: 2018-03-12 13:54:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >ustawienia stacji w pamięci RAM, a nie w jakiejś nieulotnej, i po
    >odłączeniu / wymianie akumulatora ustawienia idą w diabły. Koszt?

    IMO - w pewnym momencie koszt.

    Jakos tak MCU reprogramowalne byly drogie, a przeciez nie okienko tak
    duzo kosztowało.

    Moze nadal takie z kawalkiem eepromu sa znaczaco drozsze (tzn o 1$) od
    takich bez,
    moze im sie nie chcialo dokladac dodatkowej pamieci szeregowej, a
    potem polecieli pare lat rozpedem.

    1$ przy milionie pojazdow to juz spora oszczednosc :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-03-12 15:56:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > ma ustawienia stacji w pamięci RAM, a nie w jakiejś nieulotnej,
    > i po odłączeniu / wymianie akumulatora ustawienia idą w diabły.

    Mam inne wytłumaczenie: próba wkurzenia spokojnych ludzi.
    Też nigdy nie mogłem tego pojąć.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2018-03-12 16:35:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

    >Mam inne wytłumaczenie: próba wkurzenia spokojnych ludzi.

    Myslisz ?
    Wkurzenie klientow to bardzo glupi pomysl.
    Moze jednak klient sie nie wkurzal, bo przez wiele lat prad i
    podtrzymanie mial ...

    Pamieci nieulotne w pewnym okresie byly problemem, ale to sie
    skonczylo ze 30 lat temu.
    Telewizory jakos pamietaly programy

    J.

  • 37. Data: 2018-03-12 16:40:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 12 Mar 2018 15:56:18 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Mam inne wytłumaczenie: próba wkurzenia spokojnych ludzi.
    > Też nigdy nie mogłem tego pojąć.

    Dodam że taki stan rzeczy to nie sytuacja zastana, tylko ewidentna
    regresja. W moim pierwszym samochodzie miałem radio które bez problemu
    pamiętało moją ulubioną stację. Ba, pamiętało też dokładne ustawienie
    głośności, nawet po miesiącu odłączone od akumulatora.

    http://www.2040-parts.com/_content/items/images/15/1
    061715/001.jpg

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-03-12 17:01:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Myslisz ?
    > Wkurzenie klientow to bardzo glupi pomysl.

    Niektórych trudno odwieść od głupich pomysłów. Nic na to nie poradzę.

    > Moze jednak klient sie nie wkurzal, bo przez wiele lat prad
    > i podtrzymanie mial ...

    Klient może myśleć, że tak być musi. Przynajmniej ten w krawacie.

    > Pamieci nieulotne w pewnym okresie byly problemem, ale to sie
    > skonczylo ze 30 lat temu. Telewizory jakos pamietaly programy

    No więc właśnie. To dlaczego radia nie mogą?

    Jarek

    --
    Klient w krawacie jest mniej awanturujący się.

  • 39. Data: 2018-03-12 17:02:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > pamiętało moją ulubioną stację. Ba, pamiętało też dokładne ustawienie
    > głośności, nawet po miesiącu odłączone od akumulatora.

    To chyba tranzystorowe. Ja pamiętam takie na lampach.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2018-03-12 17:56:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Klient może myśleć, że tak być musi. Przynajmniej ten w krawacie.

    > No więc właśnie. To dlaczego radia nie mogą?

    Nie mogą te gówniane gdzie konstruktor na wszystkim oszczędza
    a użytkownik jest zdziwiony tymi oszczędnościami.
    Kup radio nie za 50zł a za pięćset. Będzie pamiętało kanały
    jak telewizory.