  • 11. Data: 2014-10-26 13:23:54
    Temat: Re: Zestaw klawiatura+mysz
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 00:45, JoteR pisze:
    > Czasami jednak jest to kwestia bardziej zabrudzenia styków w
    > mikroprzełaczniku, niż ich odkształcenia. Można zatem spróbować nakapać
    > obficie spirytusu lub (lepiej) izopropanolu na ten cycek
    > mikroprzełącznika, poczekać minutę lub dwie aż przesiąknie do środka i
    > kilkadziesiąt razy wcisnąć cycka, poruszając nim równocześnie na boki.
    > Czasem przyniesie efekt pozytywny, a czasem taki, jak plucie przez lewe
    > ramię ;->

    zastanawia mnie, czy ktos juz wyprodukował mysz z optycznymi przyciskami
    (tzn zamiast mikrostycznika byłby czujnik) ? Taka mysz miałaby same
    zalety: koniec z dzwiekiem klikania i chyba byłaby wieczna.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 12. Data: 2014-10-26 13:46:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ApostatA pisze tak:

> [...]
    > przyciskami (tzn zamiast mikrostycznika byłby czujnik) ? Taka mysz
    > miałaby same zalety: koniec z dzwiekiem klikania i chyba byłaby

    No jasne że wyprodukował, tylko niewielu ludzi lubi taką bezgłośną
    mysz. Akcja palca musi mieć reakcję. Nienawidzę dotykowych ekranów
    o ile nie plumkają. Kiedy plumkają też nienawidzę ale mniej :)

    --
    Piter

  • 13. Data: 2014-10-26 13:53:45
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 13:46, PiteR pisze:

    > No jasne że wyprodukował, tylko niewielu ludzi lubi taką bezgłośną
    > mysz. Akcja palca musi mieć reakcję. Nienawidzę dotykowych ekranów
    > o ile nie plumkają. Kiedy plumkają też nienawidzę ale mniej :)

    masz jakis link, bo ja jedynie znalazłem myszy na wyciszonych stycznikach
    http://www.nxstek.com/nexus_silent_mouse.htm
    nie wiadomo, czy te styczniki jeszcze szybciej nie padają
    Gdybym miał konstruować taką mysz, to na pałąku pod przycskiem myszy
    umiesciłbym diodę która po obniżeniu przez przycisnięcie oswietla
    czujnik i wtedy jest kliknięcie. Wadą tego rozwiazania jest podniesienie
    poboru energii ze wzgledu ze dioda na przyciskach bedzie musiala swiecic
    non stop. Choc znaczenioa ma to oczywiscie wylacznie przy bezprzewodowej
    myszy. Spokojnie mozna dac tryb oszczedny który przed kliknieciem wymaga
    lekkiego ruchu myszy.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 14. Data: 2014-10-26 16:11:24
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ApostatA" napisał:

> [...]
    > Gdybym miał konstruować taką mysz, to na pałąku pod przycskiem myszy
    > umiesciłbym diodę która po obniżeniu przez przycisnięcie oswietla czujnik

    Zbyt skomplikowany sposób (coś musiałoby wszak załączać tę diodę - kolejny
    microswitch?), skoro istnieją przełączniki kontaktronowe czy hallotronowe.
    Ja ostatnio miałem styczność z myszą dotykową (producenta nie pomnę) i tak
    jak napisał kolega PiteR - to się nie nadaje do użytku. Mysza (i klawiatura)
    musi klikać i już ;->

    JoteR

  • 15. Data: 2014-10-26 17:22:10
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 16:11, JoteR pisze:
    > Zbyt skomplikowany sposób (coś musiałoby wszak załączać tę diodę -
    > kolejny microswitch?)

    przecież pisałem, ze ruch myszką, ewentualnie działały by non-stop

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 16. Data: 2014-10-26 17:51:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ApostatA pisze tak:

    > masz jakis link

    no może dokładnie optyczne transoptory to nie ale bezgłośne
    pojemnościowe wersje guzików są już w pralkach, odkurzaczach i
    monitorach.

    --
    Piter