    From: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw klawiatura+mysz
    Date: Sat, 25 Oct 2014 21:58:13 +0200

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w
    news:5449ab48$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...
    :W dniu 2014-10-24 o 00:26, (c)RaSz pisze:
    :
    : > Zdawać by się mogło, że wciśnięcie przycisku na klawiaturze, albo
    : > myszy --
    : > jest bezpośrednim sygnałem do odczytu przez komputer. Ale
    : > (...) jest to sprawa nieco bardziej złożona. (...)
    : > rzeczą
    : > nieuniknioną jest to, że klawisze, czy "gryzoń" produkują zakłócenia,
    : > które
    : > mogą zostać błędnie zinterpretowane jako "styknięcie" switcha -- albo
    : > przerwa
    : > (rozwarcie).
    :
    : Coś czytałeś, ale tak nie do końca. To są stany nieustalone. (...)
    :
    :
    : > Aby to zminimalizować stosuje się "układ całkujący", który
    : > sprawdza, jaki jest stosunek stanów 0 / 1 -- czyli "zwarty" / rozwarty. I
    : > gdy
    : > Ty tupniesz myszą raz jeden (jak mniemasz), to powstające w urządzeniu
    : > szumy
    : > mogą zmylić układ, i błędnie wykryje przerwę w stanie "zwarte".
    :
    :
    : Ten układ jest bardzo potrzebny nie ze względu na taniość przełącznika,
    : ale ze względu na to, że nic w przyrodzie nie jest 0,1.
    : (...) komputer zarejestrowałby
    : pokaźną ilość kliknięć w tym czasie.
    :

    Ładnie z Twojej strony, że uzupełniłeś moją wiedzę ( i wszystkich
    grupowiczów) co do "stanów nieustalonych", ale opitalasz mnie bez większej
    racji! Pisałem że "powstające w urządzeniu SZUMY mogą zmylić układ" -- i (jak
    sądzę) nie pomyślałeś o tym, że znaczenie tego terminu, jest bardzo
    szerokie! I że Twoje ukochane "stany nieustalone" mogą być jedną z ich
    przyczyn. Otóż, jak to stoi w Wiki:

    "Szum elektryczny - każdy niepożądany sygnał, który występuje na wyjściu lub
    w jakiejś części układu elektronicznego" -- i w tym aspekcie po prostu nie
    wnika się w mechanizm jego powstawania.

    Co do samych problemów wątkotwórcy, to zalecałem mu wypróbowanie felernej
    myszy na innym komputerze, ale chyba nie okaże się to skuteczne. U mnie
    podziałało, ale to dotyczyło myszy ogoniastej, a on próbuje ujeździć
    radiową. A tam, za przetwarzanie sygnału, w tym eliminację wpływu szumów
    (bez względu na ich genezę) odpowiada w całości producent danego modelu.
    Newralgiczny filtr mieści się zapewne albo w gryzoniu, albo w
    nano-odbiorniku, więc jakieś roszady wiele tu nie zmienią. Jeśli kol. Tom
    sprawdził ową możliwość, to niech skrobnie o efektach!

    Hm, a może znajdzie u jakiegoś znajomego podobny model, i wypróbuje zamianę
    nano?

    --

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!