  • 11. Data: 2009-01-11 17:53:34
    Temat: Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: "Jim-bim-ber" <s...@d...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gkdafa$b32$1@news3.onet...

    > Pozwać wszystkich wydawców pocztówek - natychmiast, bo jestem na 100%
    > przekonany, że nie chodzili po właścicielach budynków, które fotografowali
    > i nie pytali się o zgodę na komercyjne wykorzystanie!!!
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    Fakt niedorzeczne to to jest ale jakos to w końcu przepisy regulują, martwe
    czy nie ale jakieś muszą być !

  • 12. Data: 2009-01-11 18:46:23
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Poczytaj sobie o akcji w Łodzi , gdzie ochrona pewnej firmy mocno
    > skomplikowała komuś życie i co z tego wyniknęło.

    gdzie to znaleźć ?

    znalazłem inny ciekawy wątek, jestem juz w 2/3 ;)
    http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&hl=pl
    &ie=UTF-8&rlz=1T4GZHZ_plPL251PL252&q=legitymacja+pra
    sowa
    wnętrze budynków jest dla mnie jasne, wg mnie zalezne od woly
    zarządzającego/właściciela
    to akurat wiedziałem

    ale ciągle jak to się ma z zewnątrz, podstawa prawna? szczególnie jeśli moje
    nogi nie stoją na terenie tego obiektu
    i czy takie zdjęcia z zewnątrz musze miec zgode na wykorzystanie? czy nie? z
    zewnątrz podkreslam. np chce zamieścić w reklamie swojej dzialalnosci, albo
    swoim serwisie internetowym zachęcającym do korzystania z moich usług

    Sebastian

  • 13. Data: 2009-01-11 18:54:06
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&hl=pl
    &ie=UTF-8&rlz=1T4GZHZ_plPL251PL252&q=legitymacja+pra
    sowa

    zły link !!!!
    http://forum.nikon.org.pl/archive/index.php?t-56547.
    html

    ten poprawny

    Sebastian

  • 14. Data: 2009-01-11 19:14:25
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    basti78 pisze:

    > na co komandos pokładowy wyskoczył do mnie, acz dość uprzejmie, że
    > - przepraszam, ale nie może Pan robić zdjęć
    > - dlaczego?
    > - bo to budynek prywatny

    Poczytaj sobie o akcji w Łodzi , gdzie ochrona pewnej firmy mocno
    skomplikowała komuś życie i co z tego wyniknęło.

    > JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    Idiotyczne. Za chwilę na posiadanie aparatu będzie potrzebna licencja,
    oczywiście słono płatna, i za zgodą urzędnika. Kretyńskie przepisy,
    sprzeczne z sobą, służą urzędnikom, a nie zwykłym obywatelom.
    Zdjęcie robić możesz wszystkiemu, z wykorzystaniem jest już trochę
    inaczej. Dyskusje nie raz były na tej grupie, poszperaj w archiwum.

    A już tak mocno off-topic ... poza tematem wątku
    http://www.youtube.com/watch?v=Ss0cA1EnteM

    --
    f1969

  • 15. Data: 2009-01-11 19:52:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    basti78 napisal:
    > oczywiscie wyłączam z dyskusji obiekty chronione - z wyraźnym zakazem
    > fotografowania

    Nie ma takich obiektow. Przynajmniej w Polsce. Sikorski bedac
    ministrem obrony zniosl ostatnie pozostalosci z peerelu dotyczace
    zakazu fotografowania mostow, wiaduktow, jednostek wojskowych.
    Ostatnio PKP probowala wprowadzac jakies wlasne 'prawo' w Katowicach
    to skonczylo sie to happeningiem fotograficznym w tej ruderze,
    ktora tam imituje dworzec (disclaimer: w latach siedemdziesiatych,
    gdy tam dosc czesto jezdzilem, to dworzec byl ladny, bo byl
    PRZESTRONNY I ZADBANY, a nie zawalony kramikami i sklepikami).

    > ale wlasnie jak jest z biurowcami, GH, drapaczami czy kazdym innym
    > budynkiem?

    Wlasciciel/przedsiebiorca ma prawo wydawac dowolne zarzadzenia
    obowiazujace WYLACZNIE jego pracownikow w zakresie obowiazkow
    sluzbowych. Koniec. Kropka. Inne osoby te zarzadzenia moga obchodzic
    tyle, co zeszloroczny snieg.

    Niemniej, mnostwo lokalnych firmowych kacykow probuje uzurpowac
    sobie uprawnienia, ktorych nie posiadaja, a o ile Andrzej Lawa
    nie konfabuluje, to sady zaczynaja rozwijac niebezpieczna dla obywateli
    linie orzecznictwa, gdzie odmawiaja temu obywatelowi czynnego prawa
    przeciwstawienia sie zamachowi na jego prawa ze strony byle ochroniarza.

    Nawiasem mowiac, jak rozwija sie sprawa dostepnosci fotograficznej
    obiektow w muzeach finansowanych z budzetu panstwa, czyli z kasy
    podatnikow. O ile mnie pamiec nie myli, taka sprawa albo juz
    wyladowala w sadzie, albo miala wyladowac. Dyrektor muzeum uzurpowal
    sobie prawo zakazania fotografowania obiektow muzealnych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2009-01-11 20:00:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jim-bim-ber napisal:
    > Fakt niedorzeczne to to jest ale jakos to w końcu przepisy regulują, martwe
    > czy nie ale jakieś muszą być !

    Naprawde? Musza byc? No popatrz! A mnie sie wydawalo, ze zycie jest
    jednak bardziej obszerne i skomplikowane niz najbardziej wydumane
    produkcje cyrku z Wiejskiej. Mam wrazenie, ze takich przepisow nie ma.
    Niewykluczone, ze na bazie ogolnej histerii lansowanej z Bruskeli
    w ogolnosci, a z Londynu w szczegolnosci, niedlugo beda. Najbardziej
    mnie rozbawily te agresywe akcje angielskich ormowcow przeciwko
    ulicznym fotografom: 'bo mogli byc terrorystami'. Zalosne.
    Wiecej w tym wojny psychologicznej rzadu z wlasnym spoleczenstwem
    niz rzeczywistych dzialan zapobiegawczych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2009-01-11 20:02:09
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > PARAGRAFY poprosze - przepisy przepisy przepisy ;)

    zrozum wreszcie, ze nic takiego nie istnieje

  • 18. Data: 2009-01-11 20:07:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    basti78 pisze:

    > JAKIE PODSTAWY PRAWNE (jakie dokladnie przepisy) regulują coś takiego?

    Konstytucja - każdy zakaz oraz nakaz wymaga podstawy prawnej w randze
    ustawy. Jeśli takowej nie ma - żądający/zakazujący ma spadać na drzewo
    banany prostować.

    Tyle teorii.

    W praktyce należy mieć oprócz aparatu ukrytą kamerę i w razie próby
    rozboju ze strony ochroniarza należy tegoż zastrzelić i mieć dowód na
    konieczność tegoż w owej kamerze.

    Inaczej nasze skorumpowane sądy ("pozdrowienia" dla pewnej blond k*.*y)
    są w stanie skazać napadniętego - ignorując zdrowy rozsądek, prawa
    fizyki oraz przepisy.

    > w srodku budynku oczywiscie trzeba miec zgodę i na wykonywanie i na
    > wykorzystanie,

    Bzdura.

  • 19. Data: 2009-01-11 20:18:38
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

[...]

    ale czy z kolei nie działa tutaj prawo własności ? tzn prawo nie zabrania
    robienia zdjęć to jedno, ale skoro jestes na terenie czyjejś własności,
    nawet podchodzącej pod miejsce publiczne (z tego co wyłapałem = miejsce o
    możliwości zgromadzenia nieokreślonej liczby osób) to jest to jego własność
    i po prostu może sobie tego nie życzyć? z różnych powodów, nawet widzi mi
    się, ale to jego własność i prawo? i nie chodzi o regulaminy, ale jeśli
    podejdzie do Ciebie jego pracownik (ochroniarz) i poprosi o nie robienie
    zdjęć, to musisz się dostosować bo jesteś na nie swoim terenie?

    pytam, nie stwierdzam.

    jedno jest pewne że jest to dwuznaczne, niestety nie uregulowane przez
    konkretne przepisy

    a niestety przez zaleciałości komunistyczne w społeczeństwie jest naturalna
    niechęć do obiektywów, osób rejestrujących, nagrywających, fotografujących

    pomijam zdrowy rozsądek, bo jak chcesz to zrobisz telefonem, ukrytą kamerą w
    guziku itepe

    Sebastian

  • 20. Data: 2009-01-11 20:25:37
    Od: "R" <n...@n...pl>

    > a niestety przez zaleciałości komunistyczne w społeczeństwie jest
    > naturalna niechęć do obiektywów, osób rejestrujących, nagrywających,
    > fotografujących

    To nie są "zaleciałości komunistyczne". Kiedyś nigdy nie miałem problemów z
    fotografowaniem ludzi na ulicach, nie mówiąc o obecnych cyrkach z numerami
    rejestracyjnymi samochodów czy fotografowaniem budynków (pomijając obiekty z
    zakazem fotografowania).
    To obecna "władza" boi się wszystkiego i przenosi swoje obsesje na całe
    społeczeństwo.
    R.