  • 71. Data: 2009-01-17 14:54:30
    Temat: Re: [OT] Re: Zgoda na wykonywanie fotografii
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał
    > Nie głupim rozwiązaniem jest wybieranie na sędziów osoby z wcześniejszym
    > dużym doświadczeniem prawniczym i życiowym (USA), a nie tak jak u nas -
    > puszczanie młodego prawnika do rozstrzygania sporów w imieniu RP. Nie
    > mówię, że młody nie może być mądry i przewidujący, oraz z doświadczeniem
    > życiowym, ale trudniej o takiego wśród młodych osób, niż wśród starszych i
    > doświadczonych prawników.

    o tak to mnie też ciekawi

    z reguły praca sędziego, w moim skromnym, nie prawniczym, mniemaniu -
    powinna być UKORONOWANIEM kariery z warunkiem odbycia wczesniejszej praktyki
    i jako adwokat i jako prokurator + ocena środowiska (ale to bylaby chyba
    formalnosc....... ;)

    a nie sadza sie takiego siusiaka, moze i mądrego a moze i nie, powieżając mu
    los ludzki, majątki, sprawiedliwość, przegrane lub wygrane zycie
    itpe..........

    przez wiele lat praktyki moze i sie czlowiek spaczy troche paragrafami, ale
    przede wszystkim nabierze doświadczenia, które chyba jest tutaj
    kluczowe..........

    --

    Sebastian

  • 72. Data: 2009-01-17 14:59:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > A tam skorumpowani. Po prostu głupi.
    > Przecież żaden człowiek nie jest w stanie ogarnąć samych przepisów
    > prawnych panujących w jednym kraju, a na tym wiedza się nie kończy, żeby

    Bez przesady - kto jak kto ale sędzia czy kandydat na sędziego coś tak
    podstawowego jak Konstytucję to chyba powinien znać, prawda?

    Tyż prawda...

  • 73. Data: 2009-01-17 17:05:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bez przesady - kto jak kto ale sędzia czy kandydat na sędziego coś tak
    > podstawowego jak Konstytucję to chyba powinien znać, prawda?

    Sędziowanie na znajomości konstytucji się nie kończy. Ba, jest to
    duuuużo za mało, żeby zaczynać. Problem w tym, że sądzić zaczynają
    osoby, praktycznie bez wcześniejszego doświadczenia prawniczego. Niech
    będzie wymagane parę lat doświadczenia np. na stanowisku prokuratora,
    żeby człowiek się z prawem obył, a nie sama asesura. Poza tym Sędzia to
    nie zawód, bo i na emeryturę nie może przejść, a w "stan
    spoczynku"(Formalnie nie jest emerytem).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 74. Data: 2009-01-17 20:38:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > Sędziowanie na znajomości konstytucji się nie kończy. Ba, jest to
    > duuuużo za mało, żeby zaczynać. Problem w tym, że sądzić zaczynają

    W pełni się zgadzam, ale oni nawet tego nie znają - np. w sentencji
    wyroku jest stwierdzenie, że mimo braku podstawy prawnej (ustawy)
    jakichś poleceń, polecenia te należy wykonywać, bo osoby je wydające
    mogły nie znać prawa...

  • 75. Data: 2009-01-18 09:35:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wyroku jest stwierdzenie, że mimo braku podstawy prawnej (ustawy)
    > jakichś poleceń, polecenia te należy wykonywać, bo osoby je wydające

    Po prostu szkoda słów. Życzę ci, aby apelacji nie oddalili, bo tu nawet
    nie chodzi o rozstrzygnięcie na twoją korzyść, czy niekorzyść, a samą
    argumentację wyroku, która jest jakby rodem z państwa policyjnego -
    urzędnicy(wszelkiej maści) górą i należy się słuchać ich poleceń, a
    potem najwyżej skarżyć i udowadniać. :(

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 76. Data: 2009-01-18 09:54:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł W. pisze:

    > Po prostu szkoda słów. Życzę ci, aby apelacji nie oddalili, bo tu nawet
    > nie chodzi o rozstrzygnięcie na twoją korzyść, czy niekorzyść, a samą
    > argumentację wyroku, która jest jakby rodem z państwa policyjnego -

    Za późno. Apelacja została oddalona.

    Teraz kasacja albo Strassburg.

    Nie ukrywam też, że metoda starej Pawlakowej zaczyna się wydawać
    zupełnie racjonalna ;->