  • 321. Data: 2011-07-21 17:40:57
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Co Ty, kwa nać!, wiesz o dziurawych drogach? Przejedź sie na resztkę
    > starej A18, to się przekonasz, co to znaczy dziurostrada.
    >
    > [...]

    Wiec zgadzamy się, że jedynym wyjściem jest jazda po środku drogi ?.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 322. Data: 2011-07-21 17:46:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Pozostanę przy swoim sceptycyzmie, jeśli pozwolisz.

    A ja przy swoim uznaniu dla polskiej wadzy.

    Twój wybór - sam zacząłeś z ilościami.
    Rozumiem że się wycofujesz, no i ok.

  • 323. Data: 2011-07-21 18:19:27
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > Ależ ja mu w niczym nie przeszkadzam. Jeśli jedzie zgodnie z
    > przepisami przy swojej prawej krawędzi jezdni, to w żaden sposób nie
    > zmuszam go do zmiany prędkości czy czegokolwiek innego - nie ma mowy o
    > wymuszeniu pierwszeństwa.

    Czyli jak rozumiem pomiędzy barierką Twojego pasa ruchu (bo ktoś
    uprzejmy zjeżdża na pobocze) a linią dzielącą pobocze przeciwnego pasa
    znajdują się trzy samochody (wyprzedzany, wyprzedzający i ten z
    przeciwnego). Napisz szczerze, czy rzeczywiście nie widzisz tu żadnego
    zagrożenia? ("(...) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do
    wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu")
    Może dziwny jestem, ale jak takie coś widzę (jestem tym w przeciwka) to
    od razu mi adrenalina podskakuje i zjeżdżam na pobocze co by ocalić
    swoje życie w przypadku nawet drobnego "błędu" któregokolwiek z
    kierowców. A już nie mówię jak jadę z pasażerami, czy przewożę dziecko...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 324. Data: 2011-07-21 18:36:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dykus,

> [...]
    > swoje życie w przypadku nawet drobnego "błędu" któregokolwiek z
    > kierowców. A już nie mówię jak jadę z pasażerami, czy przewożę dziecko...

    Zadam Ci to samo pytanie, które zadałem innemu przerażonemu w tym
    wątku: skoro przeraża Cię perspektywa 3 samochodów osobowych obok
    siebie na 7 metrach krajówki, to jak sobie radzisz na gminnej drodze z
    dwoma pasami po 2.5metra, drzewami w skrajni i TIRem z naprzeciwka,
    który lewymi kołami jedzie po Twoim pasie, bo inaczej łamałby lusterka.

    Zjeżdżasz do rowu i wysiadasz z samochodu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 325. Data: 2011-07-21 18:41:30
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    > Wskaż przepis o wolnym przeciwnym pasie. Bo ja takiego nie znalazłem.

    Nie wskażę, bo nawet nie znam dokładnie każdego punktu PoRD. Zaryzykuję
    nawet tezę, że poza kilkoma zasadami, resztę zachowań na drodze
    wystarczy brać na logikę. :)

    > Dla mnie "dostateczne miejsce" to luka 2.5metra.

    Jeździsz Smartem? ;) Czy lubisz zastrzyk adrenaliny?
    Moje auto ma szerokość 1.7m i do wielkich nie należy (nie wiem, czy to
    się liczy z lusterkami czy bez, ale zawsze można chować na czas
    wyprzedzania;). To daje 40cm na każdą stronę. Mogę ominąć przy 30km/h,
    ale wyprzedzać przy 80-110km/h... hmm... i nie chodzi tu tyle o mój
    błąd, ale wystarczy, że ktoś zechce dziurkę na drodze ominąć i zjedzie
    zaledwie 20cm (czyli szerokość lusterka)... A może się mylę?

    Wiem, że zaraz ktoś napisze, że nie powinienem mieć prawa jazdy, wziąć
    sobie dodatkowe jazdy i w ogóle jak mam czelność pisać na tej grupie
    przy takim żenującym poziomie umiejętności... :)

    OT:
    Swoją drogą jestem młodym kierowcą, ale ostatnio już zupełnie luźno
    jeżdżę i samochód traktuję jako środek transportu połączony z rozrywką z
    jazdy. Jak zamrugam na kogoś światłami to już muszę być naprawdę
    wkurzony. :) Dobra muzyka, pozytywne nastawienie i naprawdę fajnie się
    jedzie... :)

    Podziwiam natomiast ludzi, którzy tracą tutaj kupę swojego czasu na
    dyskusjach i kłótniach. Gdyby tak spożytkować tą energię... np. gdyby
    każdy ten czas przeznaczył na kopanie (łopatą) to pewnie mielibyśmy
    tunel z Krakowa do Warszawy... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 326. Data: 2011-07-24 10:41:35
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > jesteś kierowcą z bardzo krótkim stażem. Droga to _NIE_ kodeks. Są
    > sytuacje w dużych ilościach przez kodeks nieobjęte. Ty stosując się
    > sztywno do zapisów kodeksu narażasz siebie (pół biedy) i innych (tu
    > gorzej). Widzisz nagłówek w wiadomościach? ŚMIERĆ NA DRODZE! MIMO
    > PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW ZGINĄŁ KIEROWCA! Dlaczego? Bo drugi kierowca
    > coś zrobił. Wyjechał przy wyprzedzaniu na 70 cm na twój pas, a ty jak
    > ten ruski czołg tolka wpieriod! Ruch kierownicą, dosłownie centymetr
    > wystarczy. Ale ten centymetr nie jest w kodeksie opisany...

    Bredzisz.
    Skąd Ci wyszło, że mk4 stosujący się do PORDu, nie zrobi tego ruchu
    kierownicą??
    Stosowanie się do PORDu to wyklucza?
    Wytłumacz mi, prostaczkowi, jak doszedłeś do tego genialnego wywodu.

    jarek d.