  • 191. Data: 2011-07-19 09:16:49
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-07-16 19:06, Piotr pisze:
    > ale styl jazdy większości kierowców masakryczny.
    > autochtońskie ścierwa CWL, CI, CT i podobne walą środkiem i tępo patrzą
    > No takiego bydła jakie tam jeździ to jeszcze nie widziałem.
    > w Toruniu musiał się trafić jebany regulator
    > jadący okrakiem. Oczywiście jebany debil CWL.

    Gdzie przeczytać takie teksty jak nie na p.m.samochody...

    ________MAT_______

  • 192. Data: 2011-07-19 09:47:44
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr"

    Przestałeś bluzgać, więc może jest jeszcze sznsa na rzeczową dyskusję?

    > Jak widać z obfitości wypowiedzi większość nie wie, lub nie rozumie o
    > czym piszę. Dowodzi to tezy że ci ludzie znają prowadzenie samochodu z
    > teorii lub mają prawo jazdy "od wczoraj".

    Z ciekawości aż zajżałem do PJ napisane jak byk - data wydania 1980r. a
    różniste traktory, komarki, WSK, SHL, Syrenki, prowadziłem od kiedy
    pamietam, choćby u wójka czy ojca na kolanach - heh 31 lat - kiedy to
    przeleciało:)?

    Wracając do dyskusji - napisałeś WYRAŻNIE w temacie wątku, że masz na
    myśli zjazd wyprzedzanej osoby na pobocze. To ja się po raz wtóry pytam
    PO CO? I nie wymyślaj proszę bajek o zakrętach ( przed zakretami się nie
    wyprzedza) Nie wyprzedza się również w sytuacji gdy ruch na drodze
    zwłaszcza ten z przeciwka _nie pozwala_ na wykonanie manewru.
    Zastanawiam się ponadto co robisz w sytuacji gdy _nie ma pobocza_ na
    które mozna zjechać, a na drodze ledwo mieszczą się dwa samochody - ja
    wyprzedzam bez problemu a TY?

    Reasumując - manewr zjechania na pobocze przydaje się tylko wtedy, gdy
    chcesz wyprzedzić NA TRZECIEGO i tylko wtedy koniec kropka, jesli nie
    potrafisz wyprzedzić pojazdu jadącego przed tobą, nawet przyklejonego do
    środkowej linii a z przeciwka nic nie jedzie to źle świadczy o Twoich
    umiejętnościach prowadzenia pojazdu albo źle świadczy o Twoim
    samochodzie

  • 193. Data: 2011-07-19 10:34:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Tuesday, July 19, 2011, 8:32:37 AM, you wrote:

    > Dokładnie. Podsumowując - chodziło mi o to, że na drogach z wydzielonym
    > poboczem występują pewne charakterystyczne zachowania. A to czy dana
    > sytuacja jest bezpieczna czy nie zależy od tego jakie pole manewru
    > zostawił ten jadący z naprzeciwka.

    Tylko jak na złość, na tych szerokich krajówkach z poboczami, to ja
    widzę rowerzystę raz na 100 km może.

    Na dokładkę zachowanie tego z naprzeciwka ma się nijak do zjeżdżania
    na pobocze w celu ułatwienia wyprzedzania. Takiemu, co jedzie na
    czołówkę ustępuje się w celu ratowania swojego życia. I bez względu na
    to, czy się to nam podoba czy nie, niewiele więcej możemy zrobić -
    chyba, że na złość wariatowi popełnić samobójstwo.

    Uprzedzając: ten, który wyprzedza zza pojazdu, który zjechał na
    pobocze, na czołówkę nie jedzie - on się mieści na swoim pasie
    zazwyczaj. Na czołówkę jedzie taki, który wyprzedzał przyspawanego do
    linii środkowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 194. Data: 2011-07-19 10:36:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Tuesday, July 19, 2011, 8:33:20 AM, you wrote:

    > To daje odległości rzędu 0,5m - według mnie to trochę za mało jak na
    > prędkości przelotowe. Ale nie będziemy dyskutowali o subiektywnych ocenach.

    Ale o czym Ty? Tak ludzie się na trasach wyprzedzają. Poza tym - nie
    każdy ma samochód szerokości 2 metrów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 195. Data: 2011-07-19 11:55:30
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    > Tylko jak na złość, na tych szerokich krajówkach z poboczami, to ja
    > widzę rowerzystę raz na 100 km może.

    To zależy od trasy.

> [...]
    > to, czy się to nam podoba czy nie, niewiele więcej możemy zrobić -
    > chyba, że na złość wariatowi popełnić samobójstwo.

    No to właśnie ja o takich wariatach pisałem. Zwróciłem tylko uwagę na
    to, że niektórzy nadużywają możliwości jakie daje szerokie pobocze.
    Samego zjeżdżania (z zachowaniem rozsądku) nie potępiam.

> [...]
    > pobocze, na czołówkę nie jedzie - on się mieści na swoim pasie
    > zazwyczaj. Na czołówkę jedzie taki, który wyprzedzał przyspawanego do

    Ja pisałem o sytuacji gdy ktoś jedzie _moim_ pasem.
    Przykładowo:
    - przeciwnym pasem jedzie TIR,
    - zza TIRa na mój pas, wyskakuje Skoda Fabia
    - ja ostro hamuję, zjeżdżam częściowo na pobocze mijam Skodę i wracam na
    swój pas, mijam parę rowerzystów - uratowało mnie to, że jechałem
    prywatnym samochodem - służbowym Focusem mógłbym nie wyrobić.

    Odległości były naprawdę nieduże - zdążyłem zobaczyć tępy wzrok kierowcy
    Skody skierowany wprost na mnie :) Nie byłoby problemu gdyby nie
    rowerzyści - niestety koleś w Fabii ich nie zauważył (albo nie chciał
    zauważyć).

    Podobna sytuacja ale zimą: droga pokryta błotem pośniegowym, a zamiast
    rowerzystów była metrowa zaspa :) Na szczęście zaspa nie była zmrożona :)

    --
    Tengu

  • 196. Data: 2011-07-19 11:55:32
    Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>

    > Ale o czym Ty? Tak ludzie się na trasach wyprzedzają. Poza tym - nie
    > każdy ma samochód szerokości 2 metrów.

    OK - nie twierdzę, że się nie da i że ludzie tak nie robią. Ja obserwuję
    jednak, że dla zwiększenia marginesu bezpieczeństwa, ludzie z reguły
    wolą "zahaczyć" o pobocze niż na upartego trzymać się granic pasa ruchu.
    A gdy samochód wyprzedzany nie zrobi miejsca, to tym bardziej trzeba
    zjechać bo już się robi ciasno.

    --
    Tengu

  • 197. Data: 2011-07-19 12:00:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2011 11:55, Tengu pisze:

    > No to właśnie ja o takich wariatach pisałem. Zwróciłem tylko uwagę na
    > to, że niektórzy nadużywają możliwości jakie daje szerokie pobocze.
    > Samego zjeżdżania (z zachowaniem rozsądku) nie potępiam.

    Ja potępiam, głównie z tego powodu, że rodzi wśród zapierdalaczy mit, że
    tak należy robić i oni mogą się tego od innych domagać.

    I potem taki zapierdalacz pojedzie na zderzenie, bo popatrzy "o, tam
    jest pobocze, czyli mam miejsce".

  • 198. Data: 2011-07-19 12:35:41
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-07-18 09:05, Arek wrote:

    > No ale w zakręcie zwykle jest podwójna ciągła i dla własnego
    > bezpieczeństwa lepiej tam nie wyprzedzać.

    Tylko w naszym kochanym kraju. W wielu innych, możesz jechać górską
    drogą z serpentynami i nie mieć dodatkowych ograniczeń prędkości ani
    podwójnych ciągłych.

    Żeby nie być gołosłownym. Pierwszy w z brzegu przykład: dwa lata temu
    dla własnej przyjemności wracałaem znad Zell am see unikając autostrad a
    zaliczając przełęcz ze przełęcza... jakoś dziwnym trafem praktycznie
    cały czas linia przerywana, brak znaków ograniczenia prędkości, brak
    zakazów wyprzedzania.

    Weź sobie powiększ i sprawdź.
    http://maps.google.com/maps/place?ftid=0x4776e0de992
    d33f9:0x973d393e600e33c6&q=47.40702,12.983179&ved=0C
    AwQ-gswAA&sa=X&ei=-VwlTo6dAsKe_Ab-0vAb

    http://maps.google.com/maps/place?ftid=0x4776e0c1c9a
    29d97:0x9cacc862751b7f9a&q=47.403099,12.992052&ved=0
    CAwQ-gswAA&sa=X&ei=LV0lTq2nIYmL_Abzr-CcBw

    > Jeżeli nie widzisz drogi i nie wiesz czy będzie zakręt to nie
    > wyprzedzaj. A tak przy okazji, patrz na znaki one zwykle ostrzegają
    > przed zakrętami.

    Jak oni jeżdżą tą drogą powyżej, bez ratujących życie znakach
    ostrzegających o zakrętach oraz bez linii ciągłych ? :-)

    > No i dlatego bezpośrednio przed zakrętem jest ciągła.

    U nas...

    <ciach reszta>

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 199. Data: 2011-07-19 12:49:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tengu,

    Tuesday, July 19, 2011, 11:55:32 AM, you wrote:

> [...]
    > wolą "zahaczyć" o pobocze niż na upartego trzymać się granic pasa ruchu.
    > A gdy samochód wyprzedzany nie zrobi miejsca, to tym bardziej trzeba

    Nie tak. Przede wszystkim źle liczysz szerokość samochodu. Zmierz
    sobie ile miejsca masz od zewnętrznej krawędzi prawej opony
    (zakładamy, że nawet na linię nie wjeżdżasz) do najbardziej (lusterko
    się nie liczy) wysuniętego miejsca karoserii po lewej stronie.
    Zdziwisz się jak mało trzeba się wysunąć na przeciwny pas drugim
    samochodem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 200. Data: 2011-07-19 12:53:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F"

    >Jasne, że można :) proszę zauważ tylko _kto_ jeździ w ten sposób.
    >Często są to osoby mające mały staż w prowadzeniu , nie mające
    >jeszcze dobrze "wyczutych" gabarytów pojazdu i czujące się w pobliżu
    >środka drogi po prostu bezpieczniej gdy po _obu_stronach jest kawał
    >asfaltu - takich również trzeba zrozumieć, pomóc a nie spychać na
    >pobocze ,bo miszcze nie umieją wyprzedzić na prostej drodze gdy nic
    >nie jedzie z przeciwka kogoś kto ich zdaniem się _wlecze_ no wybacz,
    >ale to mi się nie mieści w... niczym :)

    Kiepsko czuje auto, wiec sie wlecze, przyspawany do srodkowej linii -
    owszem teraz mozna go wyprzedzic bo pusto, ale za chwile pusto nie
    bedzie, a on nadal bedzie przy srodku sie wlokl - wiec jak tu nie
    narzekac ? :-)

    J.