  • 11. Data: 2016-02-16 22:29:55
    Temat: Re: Złącza dla obudów na szynę DIN
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-16 o 20:56, yabba pisze:

> [...]
    ess_flat_cable_type_box_header_idc_connector_2_pin_5
    _pin_2_54mm_pitch.jpg

    > Czy takie złącze będzie dobre?
    >
    > http://www.elfadistrelec.pl/pl/zlacze-wielobiegunowe
    -din-41651-16-te-connectivity-1658621/p/14302122?q=*
    &filter_Category3=Z%C5%82%C4%85cza+IDC&filter_Przej%
    C5%9Bci%C3%B3wka+w+obudowie=%C5%BBe%C5%84skie&filter
    _Category4=Z%C5%82%C4%85cza+do+kabli+p%C5%82askich&f
    ilter_Liczba+biegun%C3%B3w=16&filter_Buyable=1&page=
    6&origPageSize=50&simi=99.06

    ej, oczywistych oczywistości nie ruszamy :) byłoby dobre, ale brakuje mu
    uszków do przykręcenia do ścianki.

    a.

  • 12. Data: 2016-02-16 23:31:36
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 16.02.2016 o 20:11, Artur Miller pisze:

    > o db25 tez myslałem... ale czuję jakieś wewnętrzne fuj :D kłopotów z
    > wydłubaniem ze środka jestem świadom, ale łańcuszków nie przewiduję, 2
    > max 3 sztuki razem połączone.
    >
    > a.

    No wiem, że wygląda jak jakiś junk-art, ale działa ;) Z rozwiązań
    bardziej profesjonalnych proponuję złączki DIN - co prawda używane są
    raczej do łączenia wsuwanych kart z tzw. back-plate, ale na boki obudów
    tez się nadadzą:
    http://tinyurl.com/h6kxxxa
    A tak BTW te złączki to muszą być koniecznie na bokach obudowy? Różnej
    maści PLC jak się łączy z modułami IO to przeważnie są po prostu taśmy i
    złączki IDC wyprowadzone na przód obudowy.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2016-02-16 23:57:29
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    6&origPageSize=50&simi=99.06

    > ej, oczywistych oczywistości nie ruszamy :) byłoby dobre, ale brakuje mu

    Też nie zauważyłem, że chcesz złącza montować z boku obudowy. Może lepiej
    dać złącza od frontu i łączyć sąsiednie obudowy krótkimi odcinkami płaskiego
    kabla?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2016-02-17 00:15:15
    Od: g...@g...com

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 23:52:54 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

    > dać złącza od frontu i łączyć sąsiednie obudowy krótkimi odcinkami płaskiego

    U siebie robię taki patent: złącza IDC10 męskie, od frontu (albo od dołu), plus
    tasiemki (kupowane na metry) z wtyczkami - wszystko za złotówkę.

    Zalety: łatwy dostęp, łączenie modułów na różnych szynach, rekonfigurowalność, brak
    problemów ze serwisowaniem jeśli środkowego ze szeregu trzeba wyciągnąć. Możliwość
    zrobienia rozwidlenia jeśli trzeba.

    Wady: nie będzie to tak eleganckie jak łączenie do kupy poprzez ukryte złącze.

    Jak się sprawdza w praktyce to nie napiszę, bo produkcja właśnie trwa :)

    --
    bajcik

  • 15. Data: 2016-02-17 11:20:31
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-17 o 00:15, g...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Jak się sprawdza w praktyce to nie napiszę, bo produkcja właśnie trwa :)

    Tez taką opcję rozważałem. wygląda, że dalsze rozważania pójdą własnie w
    tym kierunku...

    pozdr

    a.