  • 11. Data: 2014-11-21 11:49:30
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:dae02c79-0d09-4813-97e0-fe3dee5be1bb@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 23:45:55 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Nie mam czasu i pomysłu, mam za to potrzebę, więc pomyślałem że zlecę
    > komuś mały projekt, a w zasadzie wykonanie.

    Ile proponujesz? Śmiało!! Nie jakieś PIERDOLENIE w stylu head-hunterów
    'oferujemy atrakcyjne zarobki', tylko podaj konkretnie. Ile ?!

    To raczej wykonawca powinien określić ile będzie kosztował produkt. Wtedy
    klient wie, czy go stać na zakup.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2014-11-21 14:09:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Friday, November 21, 2014, 11:49:30 AM, you wrote:

> [...]
    > 'oferujemy atrakcyjne zarobki', tylko podaj konkretnie. Ile ?!

    > To raczej wykonawca powinien określić ile będzie kosztował produkt. Wtedy

    Nie - w przypadkach spraw nietypowych, robionych na zamówienie,
    zamawiający określa target price, która jest punktem wyjścia do
    negocjacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2014-11-21 18:41:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    LeonKame pisze:
    > Zakladam instalacje w roznych obiektach w szkoplandii i jesli montuja to
    > czujniki ruchu na podczerwien zintegrowane ze swiatlem i to sie sprawdza.

    Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że tradycyjnie będzie dla
    mnie lepsze - oczywiście pomijając brudzenie ścian, dlatego te czujniki.

    Może na korytarzu zrobię z detektorem, w końcu czujniki ruchu wszędzie
    są, więc to tylko kilka linijek kodu w PLC. Zobaczymy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2014-11-21 19:04:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie - w przypadkach spraw nietypowych, robionych na zamówienie,
    > zamawiający określa target price, która jest punktem wyjścia do
    > negocjacji.

    Po pierwsze, tnij cytaty - wymagasz od innych, wymagaj od siebie :)
    Po drugie, kasa zawsze budzi emocje na grupie.
    Osobiście twierdzę, że to zleceniobiorca ma określić koszty. Przecież ja
    się nie muszę na tym znać. Mogę palnąć idiotyczną kwotę i ktoś się obrazi.

    To tak jak w życiu - idę do mechanika i nie wskakuję do warsztatu z
    hasłem - przegląd chcę, ale dam tylko 1200. Idąc do ślusarza ze
    zleceniem na przetoczenie tarcz do samochodu nie witasz go przecież
    tekstem "przyniosłem panu robotę za 120PLN", prawda?
    Podobnie wynajmując koparkę do wyrównania ogródka - pytam ile to będzie
    kosztowało. Hydraulik, szewc, murarz, elektryk, nawet ogrodnik - wszyscy
    mówią ile za swoją pracę będą chcieli. Dlaczego elektronik miał by mieć
    z tym problem - usługa jak każda inna, niczego niezwykłego w niej nie ma.

    To natomiast o czym Ty piszesz - to podejście inwestycyjne. Jak będę
    planował budowę kolejnej hali, to faktycznie zrobię rozpoznanie czy mnie
    na nią stać (i nie tylko to) zanim zacznę szukać wykonawcy i mówić o
    budżecie.

    Jest jeszcze jeden aspekt który warto poruszyć, jak już rozmawiamy.
    Jak ktoś wyskoczy z kwotą o wiele za małą, to można podejrzewać że nie
    bardzo wie o co chodzi, albo nie zrozumiał Twoich potrzeb. Jak kwota
    jest za mała, ale nie budzi złych podejrzeń, to po prostu można ją
    podnieść i tyle. Jak jest za duża, to zawsze można ponegocjować, ale jak
    jest o wiele za duża, to znów - albo się nie zrozumieliśmy, albo ktoś
    nie gra uczciwie. W skrajnych przypadkach nawet nie próbuję podchodzić
    do realizacji, gdyż nie wierzę że można rozsądnie dojść do porozumienia.
    To tak jak w handlu, sprzedawca żąda 100 na wstępie, a po chwili mówi
    daj pan 50, to raczej jesteś wku..y że chciał Cię oszukać, a nie
    zadowolony, że ładnie wynegocjowałeś, prawda?

    Powtórzę więc na zakończenie, kasa na grupie to niezdrowe emocje,
    wystarczy popatrzeć na to co napisał schebel.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2014-11-21 19:35:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    ..

    >Nie - w przypadkach spraw nietypowych, robionych na zamówienie,
    >zamawiający określa target price, która jest punktem wyjścia do
    >negocjacji.

    Chyba w Arabii.

  • 16. Data: 2014-11-21 20:27:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Friday, November 21, 2014, 7:04:02 PM, you wrote:

    > Po pierwsze, tnij cytaty - wymagasz od innych, wymagaj od siebie :)

    Zostawiłem kontekst. Całe 6 linijkę, jedynie jedna wrota niepotrzebna
    była.

    > Po drugie, kasa zawsze budzi emocje na grupie.

    Wszędzie.

    > Osobiście twierdzę, że to zleceniobiorca ma określić koszty. Przecież ja
    > się nie muszę na tym znać. Mogę palnąć idiotyczną kwotę i ktoś się obrazi.

    Możesz mieć też kosmiczne oczekiwania i lepiej, żeby zleceniobiorca
    wiedział wcześniej, czego się spodziewać.

> [...]
    > zleceniem na przetoczenie tarcz do samochodu nie witasz go przecież
    > tekstem "przyniosłem panu robotę za 120PLN", prawda?

    Ale o czy my mówimy? Przecież nie o standardowych usługach z cennika
    tylko o urządzeniu na zamówienie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2014-11-21 20:33:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Chyba w Arabii.

    Patrz, to nie wiedziałem, że stosuję arabskie metody.
    Kuśwa, jak to ta islamizacja podstępnie się wkrada.

  • 18. Data: 2014-11-21 20:37:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-21 20:33, sundayman pisze:

> [...]

    tyle, że może ja bym raczej powiedział, że w niektórych przypadkach
    określenie budżetu pozwala uniknąć bicia piany i strat po stronie
    wykonawcy na działania, które i tak nie doprowadzą do żadnego efektu
    ostatecznego.

    Ale ghost widocznie ma tyle wolnego czasu, że może robić projekty całymi
    dniami i potem je bez żalu wyrzucać do kosza.
    Nie wiem, czy zazdrościć, czy współczuć.

  • 19. Data: 2014-11-21 22:52:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 21 Nov 2014 11:49:30 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

> [...]
    >'oferujemy atrakcyjne zarobki', tylko podaj konkretnie. Ile ?!
    >

    >To raczej wykonawca powinien określić ile będzie kosztował produkt. Wtedy

    Pierwsze slyze zeby zamawiajacy okreslal cene. Tak sie w Polsce robi
    biznes?...

    Normalnie to prosi sie o kosztorys

    A.L.

  • 20. Data: 2014-11-21 23:19:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2014 15:52:13 -0600, A.L. napisał(a):

    > Pierwsze slyze zeby zamawiajacy okreslal cene. Tak sie w Polsce robi
    > biznes?...

    Nigdy nie slyszales "kupimy od was, ale musi kosztowac mniej niz ..."?

    > Normalnie to prosi sie o kosztorys

    Moze sam powie jeszcze mniej :-)

    J.