  • 11. Data: 2016-02-07 14:40:43
    Temat: Re: Zmiany, zmiany, zmiany :)
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Czesław Wiśniak" <k...@w...pl> wrote in message
    news:n950e5$3m6$1@node2.news.atman.pl...
    > Natomiast jeśli chodzi o faktury z warsztatów to chciałbym wiedzieć jak to
    > jest zagranicą i czy nie można czerpać stamtąd wzorców?

    nie stac nas, OC np. w Irlandii kosztuje z EUR500 (absolutne minimum dla
    doswiadczonego kierowcy z pelnymi znizkami i samochodu klasy matiza)
    do 2500 euro za mlodego kierowce i samochod o pojemnosci 2,5l

    motocykl jest w zasadzie nieosiagalny dla kierowcow ponizej 25 roku zycia

    Honda NSR 125: EUR7185.36
    Honda CBF 125: EUR2249.80
    Honda XL 125: EUR4987.30
    Honda NSR 80: EUR4494.55
    Honda CBR 125: EUR4494.55

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2016-02-07 14:47:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > to tam jeszcze pikus, mi sie bardziej podoba podatek od podatku
    > czyli vat od akcyzy

    > nie ma takich, podobno 7000 nowych bedzie trzeba do wyplacania tych 5
    > stow na dziecko

    No własnie. Teraz nie ma.
    Ale jakby PCC zlikwidować, to tamci mogliby sie tym 500 na dziecko zając.

    Pomijając fakt, ze te 7000 urzedników brzmi dumnie.
    Moze warto byłoby zaczac od mozliwości składania wniosków przez internet?
    Gdyby było to połączone np. ze składaniem pit przez internet to od razu
    połowa wniosków by im odeszła, bo obsłużyłyby się same...

  • 13. Data: 2016-02-07 15:26:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

> [...]
    > Gdyby było to połączone np. ze składaniem pit przez internet to od razu
    > połowa wniosków by im odeszła, bo obsłużyłyby się same...

    to Ty myślisz, że to jest po to by ktoś inny niz urzędnicy dostał kasę?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-02-07 22:25:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2016 12:03:28 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
    > Ministerstwo Finansów szuka dodatkowych wpływów do budżetu. Wyliczyło,
    > że jeśli zmieni kodeks cywilny i uzależni wypłatę odszkodowania z
    > ubezpieczenia OC sprawcy od przedstawienia faktury z warsztatu, do
    > budżetu wpłynie dodatkowe 1,5 mld zł z VAT.

    Tzw dobra zmiana :-)

    Ale ... za cholere nie ozumiem, czemu prowadzac firme nie moge wpisac
    kosztow wypadku w koszta, jesli nie mam AC.
    A to jeszcze poprzedni MF wprowadzil :-)

    > Dzięki temu resort finansów chce ograniczyć naprawę uszkodzonych aut w
    > małych warsztatach, które nie wystawiają rachunków i nie płacą VAT-u. Z
    > ich szacunków wynika, że dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania do
    > budżetu może trafić nawet kilka miliardów złotych. Ostrożne szacunki
    > ekspertów mówią jednak o 1,5 mld zł.

    I wiadomo o co chodzi. Czyzby loteria paragonowa nie dala rezultatu
    :-)

    > - Bardzo ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, że to administracyjne prawo
    > zmusza mnie do wyboru drogi naprawy lub w ogóle do naprawy pojazdu -
    > komentuje ekspert ubezpieczeniowy Marcin Broda.

    D* nie ekspert. Co on - nie wie, ze w dwa dni mozna mu zmienic
    wyobraznie ? :-)

    > Podobny pomysł miała kilka lat temu austriacka grupa ubezpieczeniowa
    > Vienna Insurance Group, która wypłacała odszkodowania pomniejszone o
    > podatek VAT, jeśli kierowca zamiast naprawy bezgotówkowej w warsztacie
    > decydował, że woli dostać pieniądze na koncie. Praktyka ubezpieczalni
    > została uznana przez sądy za niezgodną z prawem.

    Jak to jednak bedzie ustawowo, to bedzie zgodne z prawem :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-02-07 22:28:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2016 13:00:47 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Czesław Wiśniak k...@w...pl ...
    >
    > I znowu zapłacimy wiecej - tym razem za OC bo za chwile wiekszosc bedzie
    > naprawiała w autoryzowanych serwisach...

    A rzad bedzie mial z tego swoj procent ... i o to chodzi, skad ma
    wziac po 500 zl na dziecko ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-02-07 22:30:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Feb 2016 14:40:43 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > nie stac nas, OC np. w Irlandii kosztuje z EUR500 (absolutne minimum dla
    > doswiadczonego kierowcy z pelnymi znizkami i samochodu klasy matiza)
    > do 2500 euro za mlodego kierowce i samochod o pojemnosci 2,5l

    Hm, kiedys sprawdzilem niemieckie i bylo tylko troche drozsze od
    naszego.

    J.

  • 17. Data: 2016-02-07 22:43:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.02.2016 14:40, m4rkiz wrote:
> [...]
    > do 2500 euro za mlodego kierowce i samochod o pojemnosci 2,5l
    >
    > motocykl jest w zasadzie nieosiagalny dla kierowcow ponizej 25 roku zycia

    W sumie ciekawe. Skoro OC na moto jest od 5 do 15 razy droższe od
    samochodowego, to zaczynam mieć podejrzenia, że zakres jest inny. W
    końcu największe wydatki to szkody osobowe, a te rzadko są płacone z OC
    motocyklistów. Jeśli kogoś zabijają to głównie siebie ale wtedy z OC się
    nic nie wypłaca. Wiem, może być pasażer, wiem mogą się komuś wbić w bok,
    ale statystycznie to przynajmniej u nas OC na moto dla początkującego
    kierowcy to 150, a na samochód to jakieś 1300 (takie były moje pierwsze
    stawki, Warszawa). Może mi dołożyli zniżki za samochód, ale watpie, a
    nawet jeśli to dalej jest 5 razy taniej. Więc o chodzi?

    Shrek

  • 18. Data: 2016-02-07 23:11:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 7 Feb 2016 14:40:43 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > motocykl jest w zasadzie nieosiagalny dla kierowcow ponizej 25 roku zycia
    >
    > Honda NSR 125: EUR7185.36

    Wyklikałem w Liberty Insurance (https://www.libertyinsurance.ie/) , ten
    motocykl (bo był najdroższy na Twojej liście), 20-letniego kierowcę bez
    zniżek z Dublina i chcą 747EUR.
    Przy 3 latach bezszkodowanych proponuje mi 496eur

    I to nie z reklamy to czytam, a doklikałem się do miejsca gdzie chcą numer
    karty kredytowej i wydrukuje się polisa.

  • 19. Data: 2016-02-08 09:44:46
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-02-07 o 14:25, m4rkiz pisze:

    > nie ma takich, podobno 7000 nowych bedzie trzeba do wyplacania tych 5
    > stow na dziecko

    Były takie. Za komuny było 140 tys urzędników.
    A teraz jest 500 tys. Po co utrzymywać te 350 tys pasożytów?

  • 20. Data: 2016-02-08 11:54:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Były takie. Za komuny było 140 tys urzędników.
    > A teraz jest 500 tys. Po co utrzymywać te 350 tys pasożytów?

    Do obsługi komputerów.

    :))

    --
    Pozdrawiam,