  • 21. Data: 2018-10-17 11:09:38
    Temat: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.10.2018 o 20:23, Marek S pisze:
    > Chodzi o jej wypadek. Tym razem zniknął dowód iż nie było sygnalizacji
    > kierunkowskazem zamiaru skrętu w lewo a pozostał zarzut iż skręcał w
    > lewo nie upewniwszy się czy nie zajedzie komuś drogi w ten sposób.
    >
    > Moje pytanie brzmi: jaki przepis nakłada na kierowcę skręcającego w lewo
    > upewnienie się czy komuś drogi nie zajedzie? Tak, wiem, że jeśli ktoś
    > czyni ten sam manewr z zamiarem wyprzedzania, to już inna sprawa.
    Czyli jest tak, jak mawiał chorąży pokoju Josif Wissarionowicz:
    nieważne, kto jak głosuje, ważne, kto liczy głosy.
    Jacek
    PS a z tym suwerenem to Koledzy grubo przesadzają.
    Ja obserwuję, że najbardziej właściwe określenie na nasz naród pod
    obecnymi ( i poprzednimi też) rządami to poddani.

  • 22. Data: 2018-10-17 14:52:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-17 o 08:29, Akarm pisze:

    > Tak, kojarzę takie zdanie niektórych, że kiedy skręcają na skrzyżowaniu
    > zgodnie z pierwszeństwem łamanym, to nie sygnalizują zamiaru skrętu bo
    > nie zmieniają pasa ruchu.

    O tym też była niedawno mowa. To zupełnie inny temat.

    > EOT

    Popieram

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2018-10-17 17:25:18
    Temat: Znów Szydło na widelcu...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos sie zmienilo i to Szydlo kierowala wtedy samochodem?

  • 24. Data: 2018-10-17 18:19:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Cos sie zmienilo i to Szydlo kierowala wtedy samochodem?

    Ale jak ona kazala syrene wylaczyc, bo jej za glosno bylo ?

    J.

  • 25. Data: 2018-10-17 18:50:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-10-2018 o 11:09, Jacek pisze:

    > Czyli jest tak, jak mawiał chorąży pokoju Josif Wissarionowicz:
    > nieważne, kto jak głosuje, ważne, kto liczy głosy.
    > Jacek
    > PS a z tym suwerenem to Koledzy grubo przesadzają.

    Bo nie wyłapałaś cytatu oraz ironii.

  • 26. Data: 2018-10-17 19:55:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2018 o 18:19, J.F. pisze:

    > Ale jak ona kazala syrene wylaczyc, bo jej za glosno bylo ?

    To bez znaczenia. Bomby nie dają żadnych praw, poza tym, że możesz się
    nie stosować do niektórych przepisów. Ale jak zrobisz bum, to nie mają
    znaczenia.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-10-18 15:17:35
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.10.2018 o 20:23 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > Chodzi o jej wypadek.

    Tyle się wałkuje czy były sygnały świetlne, czy były sygnały dźwiękowe,
    czy środkowy pojazd też nadawał sygnały a jakoś nie udało mi się trafić na
    informację czy pierwszy pojazd miał wyłącznie światła niebieskie czy
    również czerwone. A to chyba jest najważniejsze bo od tego zależy czy to
    była kolumna czy pojedyncze pojazdy, z których niektóre mogły być
    uprzywilejowane a niektóre nie.

    --
    SW3
    ----

  • 28. Data: 2018-10-18 15:26:18
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.10.2018 o 15:17, SW3 pisze:

> [...]
    > również czerwone. A to chyba jest najważniejsze bo od tego zależy czy to
    > była kolumna czy pojedyncze pojazdy, z których niektóre mogły być

    W dzisiejszym wywiadzie dla onetu
    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wypadek-be
    aty-szydlo-mecenas-wladyslaw-pociej-o-kulisach-sledz
    twa/962ly8k
    adwokat mówi, że postawiono zarzut nieustąpienia pierwszeństwa
    samochodowi uprzywilejowanemu, a nie kolumnie uprzywilejowanej.

    Zatem liczy się sygnalizacja pojazdu, z którym się zderzył.

    A skoro nie stawiają zarzutu dotyczącego kolumny, to znaczy wiedzą, że
    żadnej kolumny nie było.

    MJ

  • 29. Data: 2018-10-18 15:39:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 18, 2018 at 3:26:21 PM UTC+2, Michał Jankowski wrote:

    > adwokat mówi, że postawiono zarzut nieustąpienia pierwszeństwa
    > samochodowi uprzywilejowanemu, a nie kolumnie uprzywilejowanej.

    to uprzywilejowanie to i tak nie wiele zmienia...
    Uprzywilejowany nie ma "extra pierwszenstwa", tylko nalezy mu "ulatwic przejazd", a
    jak skorzysta z przywileju i przywali, to jest winny...

    Art. 9. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez niezwłoczne
    usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

    Wiec moga mu postawic s sumie zarzut nieustapienia pierwszenstwa - jesli udowodnia,
    ze ten policyjny je mial... np. ze wlaczal sie do ruchu po zjechaniu na pobocze, oj,
    beda musieli sie nakombinowac ;)

  • 30. Data: 2018-10-18 15:42:54
    Od: p...@g...com

    --A skoro nie stawiają zarzutu dotyczącego kolumny, to znaczy wiedzą, że
    żadnej kolumny nie było.

    W jaki sposób był oznakowany ten samochód uprzywilejowany? Procedury mówią jasno:
    samochód uprzywilejowany musi mieć zamontowane światła uprzywilejowania w taki
    sposób, by były one widzialne w promieniu 360 stopni od tego samochodu, czyli tylko
    na dachu.

    to ich wewnetrzne procedury ?