  • 11. Data: 2018-10-17 00:18:49
    Temat: Re: Znów Szydło na widelcu...
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-16 o 23:06, Akarm pisze:

    > Aha. Skręcasz w lewo poruszając się cały czas tym samym pasem ruchu. Ale
    > to jest możliwe tylko na krętej drodze.

    Rozwiń myśl.
    Skręt w lewo na skrzyżowaniu nie jest zmianą pasa ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-10-17 00:21:43
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-16 o 22:57, Shrek pisze:

    > A tak -SN jest
    > passe.

    :-D

    Teraz orzeczenia będą zależne od tego jakiego wyznania partyjnego był
    skręcający :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-10-17 00:24:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-16 o 22:56, Shrek pisze:

    > Przepisy są jednoznaczne - choćby skały srały nie może być winy po
    > stronie pisd. Zapewnia to prezes poprzez zero bez żadnego trybu. Jedyny
    > problem w tym czy uda się wyjebać sebe, czy sprawa się po prostu
    > przedawni. Tak wybrał suweren, więc skończ już jątrzyć.

    Tu się zgadzamy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-10-17 00:48:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2018 22:13:18 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Skręt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu".

    Ale tu mowa o zajmowanym pasie ruchu, i to juz roznie mozna
    interpretowac.

    >Za to:
    > Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    > szczególności, czy:
    > 3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    > zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    > jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    Ale tu kierujacy rzekomo kierowal pojazdem uprzywilejowanym, no i
    jechal po innym pasie ruchu ..

    J.

  • 15. Data: 2018-10-17 07:08:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2018 o 00:48, J.F. pisze:

    > Ale tu kierujacy rzekomo kierowal pojazdem uprzywilejowanym

    Co jest bez związku z winą. Bomby pozwalają ci na ignorowanie pewnych
    przepisów, natomiast jeśli chodzi o ustalenie winy jak coś pójdzie nie
    tak to są bez znaczenia.

  • 16. Data: 2018-10-17 08:08:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2018 21:18:11 +0200, Akarm napisał(a):

    > Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    > Są jednoznaczne.

    Akurat. Kiedyś zapłaciłem mandat bo moje "zawczasu" różniło się od
    "zawczasu" pana policjanta.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2018-10-17 08:29:02
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-17 o 00:18, Marek S pisze:

    > Rozwiń myśl.
    > Skręt w lewo na skrzyżowaniu nie jest zmianą pasa ruchu.

    Tak, kojarzę takie zdanie niektórych, że kiedy skręcają na skrzyżowaniu
    zgodnie z pierwszeństwem łamanym, to nie sygnalizują zamiaru skrętu bo
    nie zmieniają pasa ruchu.
    Ale nie spotkałem się dotąd z opinią, że każda zmiana kierunku na
    skrzyżowaniu odbywa się bez zmiany pasa ruchu. To jest całkowita nowość! :D
    I wiem, że bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

    EOT
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-10-17 09:13:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 17, 2018 at 8:29:40 AM UTC+2, Akarm wrote:

    > Ale nie spotkałem się dotąd z opinią, że każda zmiana kierunku na
    > skrzyżowaniu odbywa się bez zmiany pasa ruchu. To jest całkowita nowość! :D
    > I wiem, że bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

    Zalezy co ustawodawca mial ma mysli mowiac/piszac o "zmianie pasa ruchu"

    w PoRD jest
    Oddział 4 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu

    wg Twojej interpretacji mogli napisac tylko "Zmiana pas ruchu", po co ten "kierunek"?

    no i rozrozniaja toto (1,5 mowi o zm.kierunku lub pasa, 4 tylko o zmianie pasa):

  • 19. Data: 2018-10-17 09:23:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Oct 2018 23:06:03 +0200, w <5bc652be$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Aha. Skręcasz w lewo poruszając się cały czas tym samym pasem ruchu. Ale
    > to jest możliwe tylko na krętej drodze.

    Akurat jest to nawet możliwe.
    Niemniej myslisz pojęcia -- skręt nie jest zmianą pasa ruchu, a drogi.

  • 20. Data: 2018-10-17 09:31:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 17 Oct 2018 08:29:02 +0200, w <5bc6d6ae$0$486$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak, kojarzę takie zdanie niektórych, że kiedy skręcają na skrzyżowaniu
    > zgodnie z pierwszeństwem łamanym, to nie sygnalizują zamiaru skrętu bo
    > nie zmieniają pasa ruchu.

    Ale zmieniają kierunek, więc migacz się należy.

    > Ale nie spotkałem się dotąd z opinią, że każda zmiana kierunku na
    > skrzyżowaniu odbywa się bez zmiany pasa ruchu. To jest całkowita nowość! :D

    Bo przepis o zmianie pasa nie dotyczy skrętu.
    Być może dla niektórych trzeba to wyraźnie zapisać w PoRD -- widocznie tego
    ustawodawca nie przewidział.

    > I wiem, że bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

    Nie poddawaj się.

    "Zmiana pasa ruchu

    Zmiana pasa ruchu to zmiana położenia pojazdu wobec krawędzi lub osi jezdni,
    ale przy pozostaniu na tej samej jezdni. Podczas zmiany zajmowanego pasa ruchu
    należy zachować szczególną ostrożność."