  • 11. Data: 2015-08-25 13:13:00
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 11:53:40 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    kraju władza by się zainteresowała tym co oni tam robią i gdyby nie miała pieniędzy
    żeby im dołożyć, przynajmniej by załatwiła to od strony formalnej. W Polsce władza
    poczekała aż skończą i wtedy nagle wyskoczyła zza węgła: mamy was!

    > i oczywiście masz przykłady tego, że gdzie indziej zawsze jest inaczej?
    > Niestety urzędnicy są tak samo głupi wszędzie

    Nie chodzi o czyjś poziom inteligencji, tylko o to że wiadomo było że władzy nie ma o
    co prosić, władza nie pomoże. Jak mostu nie było tak go dalej nie będzie. Zadziałali
    racjonalnie, nie mieli złudzeń że otrzymają jakąkolwiek pomoc, więc sami sobie
    pomogli. W tym konkretnym przypadku to nawet burmistrz wiedział co się dzieje, ale
    nic nie zrobił. Nie chciał, Nie umiał, czy nie mógł? Zgodnie z teorią, nie ma innej
    opcji.

    Popatrz, przecież w Polsce potrzeba było aż wielkiej kampanii informacyjnej w
    mediach, żeby ludzie zaczęli dzwonić po pomoc jak widzą kogoś leżącego na ziemi albo
    ławce w upał. Nikt nie dzwonił, bo nikt nie sądził że to przyniesie jakąś reakcję.
    Zmienia się to, bardzo dobrze, ale to jest proces na wiele lat.

  • 12. Data: 2015-08-25 13:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]

    >PS Twoje "chyba dobrze władza robi", pomnożone przez ileś tam
    >milionów kart do głosowania, powoduje że Polska jest taka jaka jest.

    A propos - tak to sie robi w UK
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2280764/Farm
    er-told-MUST-pull-castle-built-secretly-haystacks-lo
    ses-year-planning-row.html

    J.

  • 13. Data: 2015-08-25 13:27:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 13:21:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A propos - tak to sie robi w UK
    > http://www.dailymail.co.uk/news/article-2280764/Farm
    er-told-MUST-pull-castle-built-secretly-haystacks-lo
    ses-year-planning-row.html

    A co ma jedno wspólnego z drugim?

  • 14. Data: 2015-08-25 14:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    er-told-MUST-pull-castle-built-secretly-haystacks-lo
    ses-year-planning-row.html
    >A co ma jedno wspólnego z drugim?

    Samowole budowlana.

    No i zobacz, jak brytyjscy urzednicy pomogli petentowi zalatwic
    legalizacje takiego pieknego zameczku ...

    J.

  • 15. Data: 2015-08-25 15:53:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 11:11, J.F. pisze:

    > P.S. Patrze na to ... most to chyba za duze slowo. Polozyli rure
    > przepustowa i zasypali ziemia ?

    To jest zwykla grobla ziemna, chyba nawet nie umocniona i zageszczona.
    Przyjda deszcze, albo roztopy i rozmyja ziemie zasypujac przepust.
    Ten drewniany mostek, jak znam zycie zostal rozkradziony.

    WM

  • 16. Data: 2015-08-25 15:57:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 14:16:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Samowole budowlana.
    >
    > No i zobacz, jak brytyjscy urzednicy pomogli petentowi zalatwic
    > legalizacje takiego pieknego zameczku ...

    Mieli z widłami chodzic i szperać po okolicznych stogach siana? Koleś jawnie sobie z
    nich zakpił, bezczelnie zakrył nielegalną budowę zamiast zrobić planning permission.
    Ci w tych Kijach niczego po kryjomu nie robili, spytali burmistrza (fakt, popełnili
    błąd, bo nie oficjalnie, na piśmie), porobili sobie nawet zdjęcia. Tamten zrobił to
    wyłącznie w celu uniknięcia kosztów (pewnie ze 100 tysięcy funtów), ci w celu
    zapobieżenia katastrofy i odcięcia połowy wsi od świata. Zresztą popatrz na skutki.
    Ci w Kijach załatwią projekt, pozwolenie itd. Od ręki. Wystarczy certyfikat tej
    cembrowiny od producenta: tyle a tyle wytrzyma. To jest standardowe rozwiązanie, taką
    cembrowinę tylko mniejszą kładzie się w każdej wsi przed wjazdem do każdego domu,
    jeśli wzdłuż jezdni idzie rów. Nawet jeśli dostaną nakaz rozbiórki, to po prostu ją
    podniosą (rozebrane) i z powrotem opuszczą (tym razem zbudowane legalnie). Tamten
    Angol będzie musiał rozwalić chałupę, starać się o pozwolenie (teraz łatwo nie
    będzie) i zbudowac ją od nowa. Nie widzisz że to kompletnie inna bajka?

  • 17. Data: 2015-08-25 19:21:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Aug 2015 13:21:31 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A propos - tak to sie robi w UK
    > http://www.dailymail.co.uk/news/article-2280764/Farm
    er-told-MUST-pull-castle-built-secretly-haystacks-lo
    ses-year-planning-row.html

    Powyższe mi się skojarzyło z tą sprawą, trochę inna sytuacja ale
    pomysłowość urzędnicza jak "pójść na rękę" wzorcowa:

    http://www.youtube.com/watch?v=jitCs3iE4tY

    Powyższy dokument jest z sprzed 5 lat, ostatnio przejeżdżałem przez
    Izbicę - kościół nadal stoi.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-08-25 20:19:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 19:21:39 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=jitCs3iE4tY
    >
    > Powyższy dokument jest z sprzed 5 lat, ostatnio przejeżdżałem przez

    A ta sprytna pani w fioletowej bluzce jeszcze tam pracuje?

  • 19. Data: 2015-08-26 09:59:10
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wystarczy certyfikat tej cembrowiny od producenta

    Ty chyba w Polsce od niedawna;-)
    Pozwolenie wodno-prawne, kilka miesiecy, potem pozwolenie na budowe.
    Tak, dokladnie taka jest droga i nie ma znaczenia, czy przerzucasz most
    przez Wisle, czy kladke nad rowem. Sprawdzone w praktyce.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2015-08-26 12:53:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 09:59:11 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > Ty chyba w Polsce od niedawna;-)

    Właściwie to od dawna nie.

    > Pozwolenie wodno-prawne, kilka miesiecy, potem pozwolenie na budowe.
    > Tak, dokladnie taka jest droga i nie ma znaczenia, czy przerzucasz most
    > przez Wisle, czy kladke nad rowem. Sprawdzone w praktyce.

    A co zajmuje aż tyle czasu? Nieprzeliczona ilość wniosków? W okolicach wsi Kije nagle
    ma powstać tyle mostów że urzędnikom potrzeba miesięcy na wydanie pozwolenia?