  • 31. Data: 2015-08-26 23:38:46
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A co zajmuje aż tyle czasu? Nieprzeliczona ilość wniosków? W
    > okolicach wsi Kije nagle ma powstać tyle mostów że urzędnikom
    > potrzeba miesięcy na wydanie pozwolenia?

    Ty mnie sie pytasz? Jakby tak ktorys urzednik zalatwil sprawe na
    poczekaniu, to ktos moglby dojsc do (calkiem slusznego) wniosku, ze te
    pol mln urzednikow jest nam wlasciwie zbedne. Kazda sprawa musi nabrac
    mocy urzedowej, musi ja przyjac pani w okienku zniecierpliwiona, ze jej
    doope zawracasz, a ona wlasnie "Gale" czyta, potem trafia to na biurko
    referenta, ktoren to wysyla Twoj wniosek do Komisji Europejskiej, CIA,
    Papierza, Baracka Husejna Obamy, czy aby na terenie przyszlego mostku
    nie ma aby powstac jakas instalacja sojusznicza, potem, gdy w/w odpisza,
    zeby im nie zawracac wiesz czego, to taki komplet dokumentow idzie do
    naczelnika. A ze naczelnik na urlopie, to wszyscy maja w doopie
    mosteczek przez najblizszy miesiac. Jesli kupiles cement, to mozesz go
    od razu wyp', bo sie zestali, zanim wspomniany naczelnik wroci i
    zdecyduje, ze przeciez jeszcze ministra rybolowstwa trzeba zapytac. No i
    na koncu, jak dostaniesz ten upragniony papierek, mozesz kupic nowy
    cement i zbudowac mosteczek, by dojechac i rozebrac szope, ktora w
    miedzyczasie splonela, bo nie bylo jak dojechac, by ja zgasic.
    Nie jestem pewien, czy tak to dokladnie wyglada, ale stopien trudnosci
    mniej wiecej taki. Gmina moja tak od roku zalatwia sobie pozwolenie na
    wybudowanie kladki dla pieszych i rowerow przez rzeczke/row (aktualnie
    sucha). Ja z kolei chcialem wybudowac na zgloszenie bude na narzedzia
    ogrodnicze i juz drugi raz urzad Starosty zglasza zastrzezenia.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2015-08-27 10:00:49
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-08-26 o 13:21, bartekltg pisze:

    > Pewnie gmina. A gmina pieniędzy nie ma.
    >
    > Mnie zastanawia co innego. Wcześniej miał to być most,

    prawdziwy most za 30 tysięcy PLN????
    chyba ku...a dla nietoperzy ;-)

  • 33. Data: 2015-08-27 12:21:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2015 10:00, Tadeusz wrote:

    > prawdziwy most za 30 tysięcy PLN????
    > chyba ku...a dla nietoperzy ;-)

    Przeczytaj artykuł, a niejasności się rozwieją.

    bartekltg

  • 34. Data: 2015-08-27 13:40:32
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-08-27 o 12:21, bartekltg pisze:

    > Przeczytaj artykuł, a niejasności się rozwieją.

    Przeczytałem zanim wysłałem.
    Czy wiesz, że sama dokumentacja projektowa takiego byle jakiego mostku w
    wydaniu jakiegokolwiek państwowego urzędu to będzie kilkanaście tysięcy zł?
    Na samą robotę zostanie z tych 30 tysięcy pewnie 15. Dalej uważasz, że
    ktokolwiek zrobiłby to lepiej niż sami mieszkańcy???

  • 35. Data: 2015-08-27 14:29:11
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2015 13:40, Tadeusz wrote:

    > Przeczytałem zanim wysłałem.

    Hint: jeśli ktoś zwraca Ci uwagę, byś przeczytał artykuł,
    to warto do niego zajrzeć, bo najwyraźniej coś pokręciłeś.

    A tak, pała z czytania ze zrozumieniem:

    "...plan remontu mostu za 30 tys. zł"

    Za 30 tys mieli wzmocnić/wymienić wspomnianą wcześniej belkę.

> [...]
    > Na samą robotę zostanie z tych 30 tysięcy pewnie 15. Dalej uważasz, że
    > ktokolwiek zrobiłby to lepiej niż sami mieszkańcy???

    No mieszkańcy nie robili mostu, ani nawet nie naprawili, tylko
    rozebrali most (budowa od nowa będzie droższa) zasypali rzekę
    zostawiając w niej rurę (co może być wywołać zagrożeniem powodzią).

    pzdr
    bartekltg

  • 36. Data: 2015-08-27 14:45:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 14:29:12 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > No mieszkańcy nie robili mostu, ani nawet nie naprawili, tylko
    > rozebrali most (budowa od nowa będzie droższa) zasypali rzekę
    > zostawiając w niej rurę (co może być wywołać zagrożeniem powodzią).

    Twoje obawy o tą powódź są chyba takie "urzędnicze". Oni tam mieszkają, to ich
    chałupy ewentualnie zaleje jeśli ta rura jest za mała. Myślę że chociaż chwilę
    poświęcili na zastanowienie czy da radę. A jak nie, to ich prywatne zmartwienie.

  • 37. Data: 2015-08-27 15:13:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2015 14:45, Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > mała. Myślę że chociaż chwilę poświęcili na zastanowienie czy da
    > radę. A jak nie, to ich prywatne zmartwienie.

    Sporo przepisów wyrosło z tego, żeby niekompetentne osoby nie
    zaszkodziły innym. Zbudował burmistrz z tymi dwoma co mają pola
    i szopy za rzeką, zalać może wszystkich.

    "Mieszkańcy zaproponowali, że sami wyremontują przeprawę dużo taniej.
    Poprosili więc o interwencję burmistrza, żeby przejął most od starosty.
    Na spotkaniu w urzędzie gminy usłyszeli, że mogą działać"

    Zaczynam się zastanawiać, czy burmistrz w ogóle nie uzyskał
    zgody, czy uzyskał zgodę, ale na remont. A ci _rozebrali_ most.
    Zarząd dróg chce tam most, i teraz zamiast remontować za 30kzł
    będzie musiał budować od podstaw za większą kwotę.
    To tylko spekulacja, ale ładnie pasująca i tłumacząca wkurzenie
    zarządu dróg.

    pzdr
    bartekltg

  • 38. Data: 2015-08-27 16:03:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 15:13:18 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    > będzie musiał budować od podstaw za większą kwotę.
    > To tylko spekulacja, ale ładnie pasująca i tłumacząca wkurzenie

    No, na pewno artykuł nie tłumaczy całej historii. Nie jest jasne jak to się stało że
    burmistrz powiedział "róbta co chceta", a sam nie zadbał o zabezpieczenie tego od
    strony formalnej. "Plan remontu mostu za 30 tys" może znaczyć że planowano
    wyremontować most za 30 tys, albo plan kosztował 30 tys. "Usłyszeli że mogą działać"-
    też nie wiadomo co to konkretnie znaczy. Jaka jest relacja między burmistrzem,
    starostą, a sołtysem w tej sprawie? Widać że dziennikarz od każdego usłyszał inną
    wersję, a potem z tego złożył do kupy artykuł.

  • 39. Data: 2015-08-27 21:48:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    poświęcili na zastanowienie czy da radę. A jak nie, to ich prywatne zmartwienie.

    zakładamy się że się nie ubezpieczyli i pierwski przylecą do gminy/rządu
    po kasę bo ich zalało?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 40. Data: 2015-08-28 01:06:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Aug 2015 10:00:49 +0200, Tadeusz napisał(a):

    > prawdziwy most za 30 tysięcy PLN????
    > chyba ku...a dla nietoperzy ;-)

    Most dla nietoperzy to koszt jakiś 700tys zł ;)