  • 71. Data: 2015-08-28 16:46:56
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 sierpnia 2015 16:00:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    > W US jak pijany przechodzien wpadnie, to firma wiele milionow zaplaci.
    > Kawe z McDonalda pamietasz ?
    >
    > W Anglii niby system prawny podobny, a jednak takich cudow nie ma.
    > To sie jakos musi przekladac na system ubezpieczen.
    > W Danii to nie wiem jak jest, ale w koncu europejski kraj, blizej im
    > Niemiec niz Anglii, to mysle ze te odszkodowania umiarkowane.

    Mieszasz dwie sprawy. Zakres odpowiedzialności cywilnej, czy powiedzmy pojęcie
    rozsądnego uzasadnienia roszczenia dotyczącego winy zarzucanej pozywanemu to nie to
    samo co polisa ubezpieczeniowa z określonymi warunkami. Nie da się pozwać
    ubezpieczyciela za niewypłacenie odszkodowania kiedy polisa nie obejmowała jakiegoś
    zdarzenia. Nikt Ciebie nie ubezpieczy na ewentualność jakiegoś cwaniaczka który
    znalazł w kodeksach możliwość wyrwania od Ciebie kasy.
    Pewnie powinienem dopisać do tych wyższych kosztów nie samo ubezpieczenie, ale też
    potrzebę trzymania prawników którzy piszą te polisy, kontrolują instrukcje i
    procedury, co kto ma wieszać na ogrodzeniu itd. Patrz, w Stanach na ogrodzeniu budowy
    wiszą znaki na których maczkiem jest wypisany dokument uświadamiający ciebie co ci
    się może przydarzyć jak wleziesz na ten płot i jaką na siebie bierzesz
    odpowiedzialność (jednocześnie zdejmując ją z tego co ten płot tam stawiał).
    Widziałeś coś takiego w Polsce?

    > No coz, watpie aby tak chetnie przeplacali, wiec mysle ze troche
    > niedoceniasz kosztow.
    > Warsztat czy ASO ? Zderzak malowany ? auto zastepcze na czas naprawy
    > dali ?
    > pod zderzakiem nic do wymiany nie bylo ?

    Warsztat i to w jakiejś dziurze zapadłej. Syf malaria, tani ubezpieczyciel to i
    wynajduje takich tanich majstrów. Zderzak z czarnego plaskitu, kto by malował w
    Matizie. Zastępcze nawet oferowali, ale jak im powiedziałem że nie biorę bo i tak
    wyjeżdżam, to się zmartwili (odpadła im pozycja z faktury dla ubezpieczyciela). Sam
    zderzak, w sumie to tylko lekko pęknięty był, można byłoby pewnie zostawić, ale jak
    nie moja szkoda to ca ja się mam szczypać.

    > W Anglii wypadkowosc znacznie mniejsza, czy kolizyjnosc tez to nie
    > wiem, ale wysokie wyplaty podnosza skladki ...

    Jak młodziak zrobi pierwsze prawo jazdy i idzie ubezpieczyć swój samochód, to dostaje
    ofertę rzędu 5 tysięcy funtów za rok, a i to ubezpieczalnie marudzą że nie chcą
    rozłożyć na miesięczne raty. Dlatego ludzie kupują nowe samochody, bo z nowym jest
    darmowe ubezpieczenie. System się kręci, ludzie mają kasę to płacą. Tylko Polak jak
    przyjedzie to szoku doznaje.

  • 72. Data: 2015-08-28 18:03:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Że co?

    że to, że budowa dróg należy do zadań administracji

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 73. Data: 2015-08-28 18:23:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 14:23, Liwiusz wrote:

    > Bo nie o autostradę chodzi, tylko o zwykły dojazd. I tak - jak się
    > wybudujesz, a nie ma dojazdu, to możesz takiego dojazdu żądać, nawet
    > przez działki sąsiadów.

    To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    Shrek

  • 74. Data: 2015-08-28 18:41:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    nie. prawdziwy korwinowiec założyłby firmę a most ze strachu sam by się
    zbudował :)

  • 75. Data: 2015-08-28 19:11:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Czy wiesz, że sama dokumentacja projektowa takiego byle jakiego mostku w
    >wydaniu jakiegokolwiek państwowego urzędu to będzie kilkanaście tysięcy zł?
    >Na samą robotę zostanie z tych 30 tysięcy pewnie 15. Dalej uważasz, że
    >ktokolwiek zrobiłby to lepiej niż sami mieszkańcy???

    Lepiej ?
    No, mieszkancy raczej nie maja doswiadczenia w projektowaniu i budowie
    mostow.

    Zrobili co zrobili, moze i dobrze, a moze niezgodnie z planem
    wodno-prawnym i ich teraz zaleje :-)
    ---
    ... fala zarzutów prokuratorskich

  • 76. Data: 2015-08-28 19:48:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 18:23, Shrek pisze:

    > To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    Że nie przez podwykonawców?
    Dziwna logika.

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2015-08-28 19:52:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Wybudowałem się na wsi i nie oczekuję że gmina mi wybuduje dwupasmowy
    > dojazd do A4 i A1 bo ja chcę mieć wygodnie.

    Bo nie o autostradę chodzi, tylko o zwykły dojazd.
    ---
    Ale że zwykły to nie uciążliwy ? To sobie pozwól na ustanowienie służebności
    przez swoją działkę i wtedy pogadamy.

    I tak - jak się
    wybudujesz, a nie ma dojazdu, to możesz takiego dojazdu żądać, nawet
    przez działki sąsiadów.
    ---
    Jak wiesz, że nie ma to po co budujesz się. Najpierw uzgodnij z sąsiadami
    przejazd przez ich działki a dopiero potem buduj.

    Z tego co mi wiadomo przepis do przepędzania bydła po nieużytkach był tysiąc
    lat temu. A dzisiaj jest wykorzystywany by po cudzym jeździć.

  • 78. Data: 2015-08-28 20:04:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 19:52, re pisze:

> [...]
    > Ale że zwykły to nie uciążliwy ? To sobie pozwól na ustanowienie
    > służebności przez swoją działkę i wtedy pogadamy.

    To nie ja pozwalam, tylko sąd.

> [...]
    > przez działki sąsiadów.
    > ---
    > Jak wiesz, że nie ma to po co budujesz się.

    Bo mogę potem żądać dojazdu.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2015-08-28 21:02:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 20:04, Liwiusz pisze:

    > To nie ja pozwalam, tylko sąd.

    > Bo mogę potem żądać dojazdu.

    no chyba że sam sobie tę możliwość dojazdu odetniesz - to wtedy ZTCW to
    się możesz zdziwić..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 80. Data: 2015-08-28 21:44:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 19:48, Liwiusz wrote:

    > Że nie przez podwykonawców?
    > Dziwna logika.

    Że przez państwo (jak wiadomo drogi powinny być prywatne), po cudzym
    terenie i z naruszeniem jego świętego prawa własności.

    Jesteś korwiniatkiem, to bądź konsekwentny - facet postawi sobie szlaban
    i płać mu 25 PLN za przejazd, albo szukaj sobie innego dojazdu na
    "wolnym rynku". Ale widzę, że ty korwinistą to jesteś jak tobie
    wygodnie. A jak nie to socjalistą pełną gęba - kupię sobie ziemię bez
    dojazdu i niech mi gmina drogę postawi przez ziemię sąsiada, bo tak:P

    Shrek.