  • 11. Data: 2020-03-08 15:15:38
    Temat: Re: Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie zrywanie następuje wyłącznie dla usługi UPC Wi-Free, a normalne połączenie z
    routerem (WPA2) trzyma jak skała.
    Nie wiem, czy Wi-Free lepiej pod Win 10 ustawić jako sieć publiczną (czy będzie to
    bezpieczne?) czy jako sieć prywatną.

  • 12. Data: 2020-03-08 15:44:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-03-08 15:15, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Nie wiem, czy Wi-Free lepiej pod Win 10 ustawić jako sieć publiczną (czy
    > będzie to bezpieczne?) czy jako sieć prywatną.

    Wi-Free chyba tak ma, dosc czesto robi odswiezanie dhcp i przy jakims
    timeoucie systemowy manager wifi identyfikuje to jako brak polaczenia.
    A prawdopodobienstwo rosnie zapewne przez wzglad na to ze to nie jest
    specjalnie 'priorytetowa' usluga.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2020-03-08 19:28:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-08 o 15:15, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Nie wiem, czy Wi-Free lepiej pod Win 10 ustawić jako sieć publiczną (czy
    > będzie to bezpieczne?) czy jako sieć prywatną.

    Sieć "publiczna" jest bezpieczna, przy "prywatnej" firewall więcej
    przepuszcza, więc jest mniej bezpieczna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2020-03-09 07:56:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy 802.1x nie ma nic do rzeczy ze zrywaniem (zwykłego WPA2 z własnego routera nie
    zrywa)?
    A może to, że urządzenie jest pomiędzy dwoma (lub trzema, ...) routerami i przełącza
    się pomiędzy nimi (jak telefon pomiędzy
    komórkami)?

  • 15. Data: 2020-03-09 11:18:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-09 o 07:56, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > A może to, że urządzenie jest pomiędzy dwoma (lub trzema, ...) routerami
    > i przełącza się pomiędzy nimi (jak telefon pomiędzy komórkami)?

    W przypadku kilku routerów (albo AP) musi być roaming. Asus ostatnio
    nazwał to "Mesh". Nie wystarczy ten sam SSID.
    W przypadku pracy z ustawionym routingiem praca jest ciągła, bez
    gubienia pakietów. Przykładowo hale sprzedaży typu Selgros, Tesco,
    Auchan czy inne OBI miewają po kilkanaście czy kilkadziesiąt AP.
    Stawiałem kiedyś jednolitą sieć WiFi w zakładzie pracy na terenie sporo
    dłuższym niż kilometr (terminale na wózkach oraz ręczne).
    W przypadku braku zarządzania przekierowaniem gubią się pakiety, czasem
    jest trudność w przełączaniu z AP na inny, zwłaszcza, jeśli jeszcze jest
    różnica w ustawieniach autentykacji i/lub zabezpieczeń.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2020-03-09 12:31:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie ciekawe, jak to rozwiązuje UPC w usłudze Wi-Free świadczonej na ich
    routeromodemach.
    U mnie jeszcze komplikacja, że zwykle używam Opera VPN, które też lubi skakać
    adresami, ale zauważyłem, że bez VPN też Wi-Free się
    rozłącza, żeby zaraz ponownie nawiązywać połączenie.
    Jak jesteś zalogowany na jakiejś stronie (loginem i hasłem), to co chwila żądanie
    ponownego logowania (jeśli nie ustawiasz
    "zapamiętaj i loguj automatycznie").

    -----

  • 17. Data: 2020-03-09 14:03:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2020-03-09 12:31, ąćęłńóśźż wrote:

    > No właśnie ciekawe, jak to rozwiązuje UPC w usłudze Wi-Free świadczonej
    > na ich routeromodemach.

    Teoretycznie powinny miec w tym celu wlaczone conajmniej rozszerzenie
    802.11r zapewniajace 'bezszwowy' roaming.

    > U mnie jeszcze komplikacja, że zwykle używam Opera VPN, które też lubi
    > skakać adresami, ale zauważyłem, że bez VPN też Wi-Free się rozłącza,
    > żeby zaraz ponownie nawiązywać połączenie.

    Opera "VPN" to tak naprawde zaden VPN z prawdziwego zdarzenia, tylko
    wysylanie ruchu z tej przegladarki przez proxy SSL. Wiec wplywu na
    polaczenie sieciowe nie ma najmniejszego, za to na odwrot - jak
    najbardziej tak, jak przystalo na cokolwiek czego dzialanie zalezy
    od poprawnie zestawionej sieci ;)

    Ogolnie z moich obserwacji slabym elementem Wi-Free jest dzierzawa
    dhcp rzedu chyba 60s, co zwieksza ryzyko problemow przy odswiezaniu
    adresu. Pomysl sam w sobie jest logiczny, przy tak olbrzymiej
    ilosci klientow pojawiajacych sie i znikajacych z sieci, ale tez
    mocno wymaga stabilnej komunikacji z serwerem dhcp.

    --

    memento lorem ipsum