  • 11. Data: 2015-02-21 14:33:01
    Temat: Re: Żurawik. Podatność.
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    Panie Robercie, żurawik jest obrotowy względem "mocnego" zapewne słupa, "statycznie
    wyznaczalny". I tu nasuwa mi się podejrzenie, czy ugięcia tego słupa
    nie będzie trzeba uwzględnić? "Szkolne" przypadki są najkłopotliwsze. I to nie ze
    względy na eloementarność a wymogi wg je zadających.

  • 12. Data: 2015-02-21 14:42:49
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    Nie, nie o takie skasowanie luzów tu chodzi. Oczywista, że nawet półcalowe skasują
    się same pod swoim ciężarem. Ale poniektórym trzeba pokazać, że on luz jest tak mały
    że kąty nie legają widocznym zmianom a stąd owe sinusy, cosinusy. Ba, może trzeba
    wykazać i to, że jak wózek wciągarki jeździ po wysięgnicy to kierunki i zwroty reacji
    w "zawiasach" nie ulegają zmianie.

  • 13. Data: 2015-02-21 14:52:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 05:25:00 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
    > Chwila, chwila. Żurawik wisi na tej ścianie, buja się na dwóch
    > zawiasach. Powiedzmy jest to kowalski żurawik do wyciągania popiołu
    > z kotłowni, bo tam jest kocioł na węgiel. Zawiasy zrobione z
    > trzyczwartecalowej rury (fi 29.7x2.9, średnica wewnętrzna 23.9mm) i
    > ośki z pręta fi 20. Znaczy, luz 1.95mm na stronę. Wisi sobie ten
    > żurawik bez obciążenia, a tu nagle palacz wyciąga taczkę z żużlem,
    > wiesza ją na haku... i co, żurawik w górnym zawiasie nagle odchyli
    > się od ściany o 1.95mm, a w dolnym się o 1.95mm do ściany
    > przysunie? Bo ja bym się spodziewał że ten luz był skasowany zanim
> [...]

    Ale jak na koncu belki powiesisz te taczke, to ten zawias przy scianie
    pojdzie w gore.

    J.

  • 14. Data: 2015-02-21 14:54:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 05:33:01 -0800 (PST), W.Kr. napisał(a):
    > Panie Robercie, żurawik jest obrotowy względem "mocnego" zapewne słupa,
    "statycznie wyznaczalny". I tu nasuwa mi się podejrzenie, czy ugięcia tego słupa
    > nie będzie trzeba uwzględnić?

    Jak najbardziej. Szczegolnie ze sily tam pewnie dosc spore.

    J.

  • 15. Data: 2015-02-21 14:57:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 14:52:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jak na koncu belki powiesisz te taczke, to ten zawias przy scianie
    > pojdzie w gore.

    Zdaje się że mówimy o czymś takim:
    http://www.rialex.com.pl/media/Images/Products/Zuraw
    iki/assistent_aw.jpg
    tylko zamiast szarego słupa jest ściana (czyli zawiasy są po prostu utwierdzone), no
    i zamiast blachy na dole, jest pręt na górze. Możesz mi wytłumaczyć który zawias
    idzie w górę kiedy wieszam ciężar na haku?

  • 16. Data: 2015-02-21 15:40:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 05:57:17 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zdaje się że mówimy o czymś takim:
    > http://www.rialex.com.pl/media/Images/Products/Zuraw
    iki/assistent_aw.jpg

    Rozmawiamy o czyms takim :
    "Konstrukcja jest typową wysięgnicą z dwuteowej belki w 2/3 wysięgu
    podtrzymywaną rozciąganym prętem stalowym umocowanym do słupa i do
    wysięgnicy przegubowo."

    czyli jak sie domyslam, to trzeba dorysowac do zdjecia u gory jeden
    skosny pret i jeden zawias.

    O, takie cos
    http://kamien.tgr.pl/pics/righetti/zurawik.jpg
    czy drugi stad
    http://manulift.com.pl/scienne-zurawie-z-wysiegnikie
    m-stalowym/

    tylko usun ten pionowy kawalek zoltej belki.

    A moze nie usuwac, bo jest w projekcie ?

    > tylko zamiast szarego słupa jest ściana (czyli zawiasy są po prostu
    > utwierdzone),

    sciane polamie.

    > no i zamiast blachy na dole, jest pręt na górze.
    > Możesz mi wytłumaczyć który zawias idzie w górę kiedy wieszam
    > ciężar na haku?

    Ten przy slupie/scianie, gdy podtrzymujacy pret jest do 2/3 belki, a
    ciezar wieszamy na koncu.

    J.

  • 17. Data: 2015-02-21 15:56:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 15:40:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Rozmawiamy o czyms takim :
    > "Konstrukcja jest typową wysięgnicą z dwuteowej belki w 2/3 wysięgu
    > podtrzymywaną rozciąganym prętem stalowym umocowanym do słupa i do
    > wysięgnicy przegubowo."

    Pominąłeś "obliczyć podatność konstrukcji żurawika przyściennego", ale mniejsza czy
    to będzie na słupie, czy na ścianie.

    > sciane polamie.

    Słup połamie.

    > Ten przy slupie/scianie,

    górny czy dolny?

    > gdy podtrzymujacy pret jest do 2/3 belki, a
    > ciezar wieszamy na koncu.

    Skośny pręt ciągnie górny zawias w dół, w wyniku czego ten zawias podniesie się do
    góry?

  • 18. Data: 2015-02-21 16:17:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 14:57, Konrad Anikiel pisze:

    > Zdaje się że mówimy o czymś takim:
    > http://www.rialex.com.pl/media/Images/Products/Zuraw
    iki/assistent_aw.jpg

    Zdaje sie ze nie.

    To raczej tego typu konstrukcja.
    http://www.rialex.com.pl/pl/produkty/urzadzenia-tran
    sportu-bliskiego/zurawiki/przyscienne/practikus

    WM

  • 19. Data: 2015-02-21 16:34:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lutego 2015 16:17:41 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Zdaje sie ze nie.
    >
    > To raczej tego typu konstrukcja.
    > http://www.rialex.com.pl/pl/produkty/urzadzenia-tran
    sportu-bliskiego/zurawiki/przyscienne/practikus

    O to to. Dokładnie o to mi chodziło, tylko nie chciało mi się szukać dobrego
    przykładu, więc dopisałem: zamiast blachy pręt, nie pod spodem tylko na górze.

  • 20. Data: 2015-02-21 17:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2015 06:56:54 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Słup połamie.

    Slup jest ze stali i policzony na takie obciazenie.
    A sciana przypadkowa, z cegly :-)

    > górny czy dolny?

    dolny.

    > Skośny pręt ciągnie górny zawias w dół, w wyniku czego ten zawias podniesie się do
    góry?

    nie ten. Ten od belki.

    J.