  • 231. Data: 2024-03-15 12:31:18
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 12:12:38 +0100, io wrote:

    > No jakaś taka pielęgniarsko-lekarska, nie wiem czy/na ile rehabilitacyjna.

    > Nie neguję. Na stronie, którą sam podałeś, jest zresztą cennik z takimi
    > mniej więcej cenami.

    to?
    https://mops.wroclaw.pl/formy-pomocy/dzial-pomocy-in
    stytucjonalnej

    Cen tam nie widziałem, ale to chyba domy gminne/miejskie,
    z w miarę niskimi cenami, a zasady uregulowane ustawą.

    Kluczowe może być
    1. mieszkaniec domu, nie więcej jednak niż 70 % swojego dochodu,

    no i nie wiem, czy rodzina musi wtedy cos dopłacic.
    Punkt 2 jest ciekawy

    I jeszcze
    3. gmina, z której osoba została skierowana do domu pomocy społecznej
    - w wysokości różnicy między średnim kosztem utrzymania w domu pomocy
    społecznej a opłatami wnoszonymi przez osoby, o których mowa w pkt 1 i
    Bedzie gminny dom drogi - będzie gmina więcej dopłacała :-)

    > To dość pokrętne jest. Na pewno bierze się do 70% z emerytur i chyba
    > jest jakaś dopłata z NFZ i potem resztę płaci rodzina.

    W prywatnych na prywatnych zasadach?
    Jak umowa jest 5000 za mc, to imo 5000 za mc.
    ale być może NFZ cos jeszcze tam dopłaca.

    > Jeszcze opieka społeczna dofinansowuje.

    No ale chyba nie w przywatnych.

    > Może być oczywiście źle, ale może też być całkiem normalnie, np. senior
    > daje 3500zł z 5000, i zostaje zaledwie 1500 na całą rodzinę.

    Tylko senior niekoniecznie ma 3500 emerytury, a dzieci
    to mają 2000 raty kredytu do płacenia ...

    J.

  • 232. Data: 2024-03-16 15:21:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 12:31, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Cen tam nie widziałem, ale to chyba domy gminne/miejskie,
    > z w miarę niskimi cenami, a zasady uregulowane ustawą.

    Ty weź to uważniej przeczytaj bo ja zajrzałem tylko i jakoś na to trafiłem.

> [...]
    > społecznej a opłatami wnoszonymi przez osoby, o których mowa w pkt 1 i
    > Bedzie gminny dom drogi - będzie gmina więcej dopłacała :-)

    No i może nawet tak jest. Różne przypadki są i można się pogubić.

    > W prywatnych na prywatnych zasadach?
    > Jak umowa jest 5000 za mc, to imo 5000 za mc.
    > ale być może NFZ cos jeszcze tam dopłaca.

    Tak, chyba 'NFZ coś jeszcze dopłaca'.

    > No ale chyba nie w przywatnych.

    Taaa.

    > Tylko senior niekoniecznie ma 3500 emerytury,

    No niekoniecznie, ale jak pracował to to nie jest wysoka emerytura.

    > a dzieci
    > to mają 2000 raty kredytu do płacenia ...

    ... i obowiązek łożenia na rodziców, więc bardziej kwestia ile dzieci
    się może łożyć na jednego seniora.