  • 11. Data: 2020-01-11 21:47:59
    Temat: Re: Zwracam honor ajfonomaniakom
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Jan 2020 09:07:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e198254$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :

    >Ostatni taki objaw zauważyłem w nokii 3310.
    >Żeby tak nagle i ciemność.
    >
    >Moje telefony zazwyczaj były kupione jako używane. Symbian, windows,
    >android. Mimo swoich wad czegoś takiego nie robiły.
    >Być może baterie były już nadwyrężone ale ja pamiętam tylko komunikaty
    >"naładuj zostało ci 5-10%" ;-)
    >
    >Być może za mała próba. FAKT
    >
    >Ręka do góry któremu ostatnio tak się zachował Android

    Już ci kiedyś chyba Przemol tłumaczył jak to działa.
    Akumulatory LiPo i LiIon pracują przy napięciu od 4.2V(naładowane) do 3.3V(prawie
    rozładowane). Te akumulatory mają swoją oporność wewnętrzną, fabrycznie nowe ca 0.03
    oma,
    stare mogą mieć nawet więcej niż 0.3 oma(10 x więcej).
    P=U*I, więc akumulator rozładowany do 3.3V musi oddawać większy prąd przy 3.3V, niż
    przy
    4.2V, aby "zadowolić" urządzenie.
    Masz akumulator o napięciu 3.3V, w dodatku stary, z opornością wewnętrzną 0.3 oma,
    urządzenie chce od niego 2A w jakimś piku, na sekundę(bo coś mu się włączyło na
    chwilę i
    chce więcej mocy), co się dzieje? Spadek napięcia na oporności wewnętrznej wyniesie
    ca
    0.7V, więc z 3.3 zrobi się 2.6V na zaciskach akumulatora.
    Układ kontrolny wbudowany w akumulator to wykryje, a ponieważ pilnuje, aby napięcie
    na
    zaciskach nie spadło<2.8V(przykładowo) to awaryjnie odetnie akumulator od telefonu i
    wszystko się wyłączy.
    Walczy się z tym redukując pobór prądu w sytuacji, kiedy akumulator ma niskie
    napięcie,
    czyli włączając oszczędzanie energii(przyciemnianie wyświetlacza, przejście CPU na
    niskie
    zegary), tak robiło Apple.
    I tak powinno być, bo jest szansa, że telefon w trybie oszczędzania może jeszcze
    kilka
    minut więcej popracować na strupieszałym i rozładowanym akumulatorze.
    Nie wiem jak inni, ale ja wolę, aby telefon czy tablet popracował jeszcze kilka(czy
    nawet
    kilkanaście) minut na rozładowanym akumulatorze nie wyłączając się awaryjnie.

  • 12. Data: 2020-01-11 22:27:21
    Od: z <...@...pl>

    Fajnie w teorii.
    Tylko dobrze by było aby system potrafił zdiagnozować kończącą się
    baterię nawet bez DEBILNEGO zwalniania procesora.
    Podał taką informację i zaproponował spowolnienie (stamina)
    To ja jestem wolnym białym człowiekiem i zasługuję na towar zgodny z
    umową a w razie problemów to JA DECYDUJĘ czy chcę spowalniać czy nie

    Jeśli nie to system w porę wyłączy urządzenie. NIE ZDECHNIE w ułamuku
    sekundy (RESET)

    Ale że się nie da się to mogę tylko ajfoniarzom współczuć ;-)

  • 13. Data: 2020-01-12 01:05:17
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Jan 2020 22:27:21 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1a3db9$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :
    >Fajnie w teorii.

    To nie teoria, to praktyka.

    >Tylko dobrze by było aby system potrafił zdiagnozować kończącą się
    >baterię nawet bez DEBILNEGO zwalniania procesora.

    Nie wiem co to jest "debilne" zwalnianie, te procesory mają po kilka stanów
    energetycznych, przełączanych w trakcie działania, więc spowalnianie(zmniejszenie
    zegara
    czy wyłączanie rdzeni z pracy) występuje zawsze(tym steruje system). Bez tego taki
    smartfon na jednym ładowaniu podziała mniej niż ćwierć tego, co deklaruje producent.
    Tu ci pewnie chodzi o ustawienie niskiego stanu energetycznego permanentnie, ale moim
    zdaniem to jest konieczne w przypadku bardzo niskiego stopnia wyładowania
    akumulatora,
    inaczej jakiś proces nagle wybudzi procesor i masz niespodziewane wyłączenie.

    >Podał taką informację i zaproponował spowolnienie (stamina)
    >To ja jestem wolnym białym człowiekiem i zasługuję na towar zgodny z
    >umową a w razie problemów to JA DECYDUJĘ czy chcę spowalniać czy nie

    To przykre, istne łamanie praw obywatelskich.

    >Jeśli nie to system w porę wyłączy urządzenie. NIE ZDECHNIE w ułamuku
    >sekundy (RESET)

    To proste, w takim przypadku producent będzie wyłączał system znacznie wcześniej, niż
    bez
    włączenia niskiego stanu energetycznego, zamiast kilkunastu minut dodatkowej pracy
    będziesz miał shutdown i po zawodach, czasem te klika minut może być jednak cenne.

    >Ale że się nie da się to mogę tylko ajfoniarzom współczuć ;-)

    Mam dwa tablety, Moto MZ608 i Yoga 1050L.
    MZ608 NIGDY nie zaliczył niespodziewanego wyłączenia, zawsze mam shutdown systemu
    przy
    bardzo niskim stanie akumulatora, natomiast YOGA ciągle zalicza niespodziewane
    wyłączenia, shutdown występuje tak 1 na 5 razy, reszta to nagłe wyłączenia, jak
    widzisz,
    to wina producenta, który wypuszcza szrot(znaczy się produkt niedopracowany do
    końca).

  • 14. Data: 2020-01-12 11:25:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-12 o 01:05, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > To przykre, istne łamanie praw obywatelskich.

    Sony proponowało mi chyba 3 tryby stamina jak była potrzeba.
    Zgadzałem się albo nie.
    Nigdy nie zdechł mi tak po prostu tylko poprawnie się wyłączył.

    Można? Można.

  • 15. Data: 2020-01-12 11:29:50
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > będziesz miał shutdown i po zawodach, czasem te klika minut może być jednak cenne.

    To jest dowód na to że baterie w ajfonach są/były za małe i nie
    potrafiły wytrzymać w jakimś tam średnim używaniu jednego dnia.
    Androidy były/są lepiej zaprojektowane.
    Takie protezowanie i żyłowanej baterii świadczy właśnie o ZŁEJ
    konstrukcji urządzenia którą próbowano ukryć/zamaskować żeby 90%
    gospodyń domowych w USA się nie skapowało.

    Niestety są użytkownicy którzy patrzą co się obiecuje przy zakupie i co
    się dostaje PO.

  • 16. Data: 2020-01-12 11:35:24
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    widzisz,
    > to wina producenta, który wypuszcza szrot(znaczy się produkt niedopracowany do

    Satio
    N8
    S2
    Z3Compact
    Lumia1020
    S7
    Redmi 4a

    Urządzenia dość leciwe żeby nie było... Zamykały się poprawnie przy
    braku prądu.

    ajfon 5C zdycha przy 50% i nie daje żadnego komunikatu że coś mu nie
    teges...

    Tak wiem. Subiektywne odczucie i mała próba ;-)

    Nie chodzi o długość działania tylko o nieprzewidywalność takiego
    urządzenia.

    Tak kiedyś zachowaywała mi się nokia 3310 na nieorginalnej baterii.

  • 17. Data: 2020-01-13 01:23:58
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 12 Jan 2020 11:35:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e1af66b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :

    >ajfon 5C zdycha przy 50% i nie daje żadnego komunikatu że coś mu nie
    >teges...

    Bo pewnie bateryjka nie jest oryginalna lub albo ma 1 om oporności wewnętrznej.
    Skok poboru prądu o 1A spowoduje, że z 3.6v zrobi się 2.6V, no i co zrobi kontroler
    baterii?
    Odetnie baterię od telefonu.
    Ot i cała historyja.

  • 18. Data: 2020-01-13 15:09:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-13 o 01:23, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Bo pewnie bateryjka nie jest oryginalna lub albo ma 1 om oporności wewnętrznej.

    Pudło. ORYGINAŁ.

    > Skok poboru prądu o 1A spowoduje, że z 3.6v zrobi się 2.6V, no i co zrobi kontroler
    > baterii?
    > Odetnie baterię od telefonu.
    > Ot i cała history

    Żeby to jeszcze była próba odpalenia jutuba 4K ;-)
    Zwykłe radio internetowe TuneIn.

    Normalny kontroler/system wykryłby zagrożenie wcześniej i zareagował
    oczywiście za zgodą użytkownika.

  • 19. Data: 2020-01-31 17:09:33
    Od: z <...@...pl>

    Dziś miałem okazję przetestować Galaxy S7. Stary telefon i bateria.
    Dostał przez kilka godzin odtwarzania (chyba z 5) porzadne wciry,
    Zaczął porządnie informować że kończy się prąd od 13%. komunikat na
    pasku. Dioda powiadomień mrugała na czerwono. AOD.

    Dałem mu to samo zadanie co ajfonowi: odtwarzanie radia TuneIn (z
    uruchomionym ekranem)
    Ponad godzinę to trwało i przy 1% jeszcze grał.

    Aż tu nagle ZAMKNĄŁ system i WYŁĄCZYŁ się ;-)

    Biedni ci ajfonomaniacy ;-)

    Albo mają za małe albo niedorobione