  • 11. Data: 2019-12-01 23:51:59
    Temat: Re: a tu nie bylo nawet "niedostosowania predkosci do warunkow" ;)
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-01 10:29, T. wrote:
    > W dniu 2019-11-30 o 17:26, kk pisze:
    >> On 2019-11-30 13:13, T. wrote:
    >>> W dniu 2019-11-29 o 22:06, WS pisze:
    >>>> za
    >>>> https://gazetakrakowska.pl/dachowanie-w-powiecie-sus
    kim-samochod-prowadzil-senator-pis/ar/c16-14617671

    > To chyba jakaś historyczna zaszłość, bo poprawne to raczej nie jest.
    > I Wikipedia raczej nie jest wyrocznią - tam można znaleźć różne brednie
    > poobiednie... :-)
    > T.

    Ale bzdurzysz. Jest taki powiat i tyle.

  • 12. Data: 2019-12-02 00:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Dec 2019 23:51:59 +0100, kk napisał(a):
    kim-samochod-prowadzil-senator-pis/ar/c16-14617671

    > Ale bzdurzysz. Jest taki powiat i tyle.

    Czytac czytac

    "W 1554 r. Stanisław Słupski sprzedał Suchą złotnikowi krakowskiemu
    Gaspare Castiglione, który po uzyskaniu nobilitacji szlacheckiej
    przybrał od swojej posiadłości polskie nazwisko - Kasper Suski. Z
    osobą Kaspra Suskiego wiąże się budowa zamku, który miał stać się na
    kilkaset kolejnych lat głównym ośrodkiem administracyjnym,
    gospodarczym i kulturalnym okolicznych terenów. Doszło do tego za
    czasów kolejnych właścicieli Suchej, Komorowskich, którzy na początku
    XVII wieku skupiali w swych rękach znaczne obszary ziemskie w
    okolicach Suchej i na Żywiecczyźnie. Po ich podziale w 1608 r.
    zachodnia część trafiła w ręce Piotra Komorowskiego i aż do 1939 r.
    jako tzw. ,,państwo suskie" pozostawała w rękach prywatnych
    właścicieli, którymi, po Komorowskich, były inne znane polskie rody:
    Wielopolskich, Branickich i Tarnowskich. "

    Wiec zaszlosc historyczna. Ale czy w odmianie ?

    J.

  • 13. Data: 2019-12-02 08:44:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, December 1, 2019 at 10:29:45 AM UTC+1, T. wrote:

    > To chyba jakaś historyczna zaszłość, bo poprawne to raczej nie jest.
    > I Wikipedia raczej nie jest wyrocznią - tam można znaleźć różne brednie
    > poobiednie... :-)
    > T.

    chyba wiedza, gdzie mieszkaja ;)
    http://www.powiatsuski.pl/

  • 14. Data: 2019-12-02 09:52:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-11-30 o 20:27, Uncle Pete pisze:

    > "Odblokuję następnym razem"

    Przypominam że wykrywanie blokowania reklam jest niezgodne z dyrektywami
    unijnymi. (TAK TO PRAWDA)
    Bądźcie praworządni i nie wchodźcie na takie strony ;-)

  • 15. Data: 2019-12-02 09:56:27
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 30/11/2019 12:13, T. wrote:
    kim-samochod-prowadzil-senator-pis/ar/c16-14617671

    > Jeśli to było w powiecie Sucha Beskidzka to według mnie nie powinno być
    > "w suskim", ale "w sucheckim"...
    > T.

    Polecam sięgnięcie do źródła urzędowego:
    <http://ksng.gugik.gov.pl/urzedowe_nazwy_miejscowosc
    i.php> wykaz z 2015
    r. str. 2133 w pdf-ie.

    Od kilkunastu lat oficjalne formy ustalane są przede wszystkim na
    podstawie lokalnego uzusu, co może powodować, że dla mieszkańców innych
    stron Polski dana forma może brzmieć dziwnie (?).

    --
    MF

  • 16. Data: 2019-12-02 14:12:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 09:56, MF pisze:
> [...]
    > podstawie lokalnego uzusu, co może powodować, że dla mieszkańców innych
    > stron Polski dana forma może brzmieć dziwnie (?).

    No i właśnie tak to odbieram.
    Kiedyś mówiło się - w Starej Miłosnej, a teraz - Miłośnie.
    Ale poprawne jest strzelanie zarówno z karabinu jak i karabina. :-)
    T.

  • 17. Data: 2019-12-02 22:26:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-02 09:52, z wrote:

    > Przypominam że wykrywanie blokowania reklam jest niezgodne z dyrektywami
    > unijnymi. (TAK TO PRAWDA)
    > Bądźcie praworządni i nie wchodźcie na takie strony ;-)

    Ja w tym duchu właśnie.

  • 18. Data: 2019-12-02 22:27:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-02 14:12, T. wrote:
> [...]
    > Kiedyś mówiło się - w Starej Miłosnej, a teraz - Miłośnie.
    > Ale poprawne jest strzelanie zarówno z karabinu jak i karabina. :-)

    A jakie to w ogóle ma znaczenie? Jeździć samochodem przez to nie możesz? :-)

  • 19. Data: 2019-12-02 22:44:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 22:27, kk pisze:
    kim-samochod-prowadzil-senator-pis/ar/c16-14617671

    > A jakie to w ogóle ma znaczenie? Jeździć samochodem przez to nie możesz?
    > :-)

    No mogę, ale dręczy mnie pytanie, czy wsiadam do samochodu czy do
    samochoda... ;-)
    T.

  • 20. Data: 2019-12-02 23:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Dec 2019 22:44:09 +0100, T. napisał(a):

    > No mogę, ale dręczy mnie pytanie, czy wsiadam do samochodu czy do
    > samochoda... ;-)

    A tu jeszcze moze byc do mercedesy, fiatu, opela :-)

    J.